loading...
Raahblog
nastaran بازدید : 50 شنبه 18 اردیبهشت 1400 نظرات (1)

یکی از خدماتی که توسط شرکت های نرم افزاری ارائه می گردد، طراحی سایت برای شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ است. نرخ طراحی این گونه وب سایت ها به طور معمول نسبت به امکانات مورد نیاز و همچون زبان برنامه نویسی آن متفاوت می باشد. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که چه نوع وب سایتی مورد نظر شما است ؟

یک وب سایت شرکتی معمولی یا یک وبسایت شرکتی حرفه ای ؟

حرفه ای بودن وب سایت شرکتی به این معنا است که علاوه بر رعایت کردن اصول مختلف در طراحی و برنامه نویسی وب سایت، باید عناصر مهمی نیز در وب سایت به کار گرفته شود تا در نهایت باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب و بازدید کننده شده و وی را ترغیب به تماس، خری، فالو و … نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده یک وب سایت شرکتی حرفه ای می تواند باعث حرفه ای تر نشان دادن شرکت و سازمان شما از سایر رقبا شده و همچنین اعتبار شرکت و سازمان شما حفظ کرده و بر اعتماد مشتریان بیافزاید.

در حقیقت می توان گفت که وب سایت شعبه مرکزی سازمان شما در دنیای مجازی است. طراحی سایت شرکتی به این علت مهم است که اکثر مخاطبان امروزی اولین کاری که انجام می دهند جستجو(search) نام شرکت در گوگل است، به این دلیل که اولا پایگاه شرکت مورد نظر را در دنیای مجازی مشاهده کنند، و ثانیا اینکه دفتر مجازی آن شرکت چگونه طراحی شده و تا چه حد می توان به آن اعتماد کرد و اطلاعات به دست آورد.

اگر شما نام برند تجاری و سازمان خود را به یک وب سایت غیر حرفه ای واگذار کنید، به طور قطع مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد، چرا که تجربه و تحقیقات نشان داده افراد بیشتر به شرکت هایی که وب سایت های حرفه ای تر، شکیل تر و کارپسند تر دارند اعتماد می کنند.

با چه زبان برنامه نویسی طراحی سایت شرکتی انجام می شود ؟

اصولا دنیای طراحی وب سایت، دنیای پیچیده ای است و می توان گفت که انواع و اقسام افراد و شرکت ها در آن ها فعالیت می کنند که هر کدام وعده و قول های چشمگیر و گاها رویایی به مشتریان خود می دهند. در اصل باید اشاره کنیم که طراحی وبسایت شرکتی به تنهایی نمی تواند معجزه ای در کسب و کار شما ایجاد کند و یا با داشتن وب سایت تمام مشکلات سازمان و شرکت شما بر طرف نخواهد شد.

اما واقعیت این است که اگر وب سایتی به صورت حرفه ای و اصولی طراحی و برنامه نویسی شود، می تواند همچون بهترین فروشنده شرکت و سازمان شما عمل نماید. یک وب سایت حرفه ای بهتر از هر فروشنده دیگری در هر زمان از شبانه روز آماده است تا اطلاعات را به مخاطبان شما ارائه داده و با آنها گفتگو کند و همچنین اطلاعات مورد نیاز آنها را در هر لحظه در اختیارشان قرار دهد، و در آخر این اطمینان را به مشتریان بالقوه می دهد که شما حرفه ای و قابل اطمینان هستید.

با زبان های برنامه نویسی مختلفی طراحی سایت شرکتی انجام می شود، از جمله وب سایت های ارزان و حتی رایگان که در دسترس همگان قرار دارند می توان به وب سایت CMS آماده مانند WordPress و Joomla اشاره کرد. این وب سایت ها به دانش خاصی نیاز نداشته و بدون هزینه و با چند کلیک ساده قابلیت ساخته شدن نیز دارند و تنها دسترسی شما به افزونه ها و طراحی ظاهری آن است که هر کدام نیز مشکلات خاص خود را دارند. این دسته از وب سایت ها در دسته وب سایت های شرکتی معمولی و ضعیف قرار دارند، که به راحتی می توانند به اعتبار شما در دنیای مجازی آسیب وارد کنند.

شرکت طراحی وبسایت اختصاصی بهترین گزینه برای شرکت ها و سازمان های کوچکی که می خواهند از همان ابتدا اعتباری به نام خود ببخشند و خود را بزرگتر و حرفه ای تر معرفی کنند، همچنین می توان گفت که وب سایت اختصاصی مناسب سازمان ها و شرکت های بزرگی است که دوست ندارند در دنیای مجازی شهرت و اعتبار خود را با یک پایگاه شلخته و نا متوازن از بین ببرند.

در شرکت طراحی سایت راهبر، طراحی وب سایت ها را کاملا به شکل اختصاصی و متناسب با نیاز هر شرکت و سازمان انجام می دهد. زیرا انتظارات و نیازهای همه شرکت ها با یکدیگر یکسان نبوده و بایستی به هر کسب و کار سازمان به شکل ویژه نگاه شود.

بهترین پیشنهاد برای این نوع از شرکت ها، طراحی سایت با ASP.NET است. ASP.NET توسط کمپانی مشهور Microsoft معرفی شده که یک فریم ورک برنامه نویسی است که در عین ارزان نبودن، این برنامه امکانات و امنیت فوق العاده ای دارد. 

طراحی سایت شرکتی با ASP.NET و امکانات آن 

طراحی سایت شرکتی با ASP.NET و تحت الگوی MVC برای صاحبان سایت ها امکانات بسیار زیاد و فوق العاده ای قرار داده است. نمونه هایی از امکانات سایت های شرکتی و سازمانی شرکت راهبر عبارتند از :

  • تضمین امنیت از سوی شرکت مایکروسافت

  • سرعت بسیار بالا در لود

  • هرگونه تغییرات ظاهری و ساختاری در سریع ترین زمان با الگوی MVC امکان پذیر است.

  • سازگاری کامل با اصول سئو و تولید محتوا ( بهبود رتبه سایت در گوگل)

  • بارگذاری (upload) وب سایت روی سرورهای ویندوزی قدرتمند خارجی

  • توانایی ساخت نامحدود صفحه و منو

  • طراحی کاملا به روز و اختصاصی و متناسب با نوع کسب و کار و همچنین بررسی سلیقه مشتریان و هدف برای بهترین نتیجه

  • اجرا تمام استانداردهای SEO On-Page در وب سایت های شرکتی

  • امکان آپلود بدون محدودیت خدمات، اخبار، مقالات، عکس و ویدئو در وب سایت

  • قواعد برندسازی کاملا رعایت شده و همچنین انتخاب متناسب ترین طراحی و بهترین تم ظاهری بر اساس اصول روانشناسی رنگها

  • وب سایت های کاملا ریسپانسیو نمایش و عملکرد بسیار عالی از خود در صفحه های موبایل و تبلت و حتی تلویزیون های هوشمند نشان می دهند.

  • پشتیبانی سایت به طور کامل

  • دارای قابلیت ارتقا، اتصال به نرم افزارهای موبایل، تغییر، تبدیل به فروشگاه آنلاین، اتصال باشگاه مشتریان و … با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان

  • نرم افزار نظام پیشنهادات

  • خرید نرم افزار شکایات و خرید سامانه شکایات

  • طراحی فروشگاه اینترنتی 

  • تولید اپلیکیشن و مدیریت پیج اینستاگرام

  • پنل مدیریت کارآمد و بسیار ساده با داشتن قابلیت ویرایش قسمت های اصلی وب سایت و تعریف دسترسی های مختلف به چندین کاربر

نمونه مزایای طراحی سایت شرکتی

با توجه به اینکه استفاده از اینترنت و جستجو انواع مشاغل در آن به صورت روز افزون در حال افزایش است، حضور موثر در این فضا به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. امروزه اینترنت بزرگترین ابزار کل تاریخ یاد شده، از این رو عدم حضور در این فضا باعث محرومیت شرکتها از فرصت ها و مشتریان زیادی می شود.

طراحی سایت تخصصی و حرفه ای مزایای بسیار زیادی را برای هر نوع شرکت یا سازمانی دارد، که عبارتند از :

  • ارتباط موثر و مفید با کاربران اینترنتی در هر زمان از شبانه روز

  • برپایی یک دفتر مرکزی مجازی در دنیای اینترنت

  • پشتیبانی و کمک به برند سازی برای شرکت های تازه تاسیس شده

  • در سریع ترین زمان می توان آخرین اخبار را اطلاع رسانی کرد

  • استفاده موثر و مفید از اینترنت به عنوان یک ابزار بی نظیر برای بازاریابی و افزایش فروش

  • کمک و پشتیبانی برای افزایش اعتبار و شهرت شرکت ها و سازمان های باسابقه و معتبر 

  • امکان پیشرفت و بهبود خدمات و محصولات با استفاده از نظرات کاربران از راه آنالیز علایق بازدیدکنندگان و مشتریان

  • امکان دگرگونی و متحول کردن درآمد و حجم فروش در صورت توجه به سئو و همچنین انتخاب کلمات کلیدی به صورت صحیح



شرکت طراحی وب سایت راهبر با داشتن تیم حرفه ای طراحی سایت در تهران همواره در تلاش است بر پایه نیازها و اهداف تجاری مشتریان، همراه با پشتیبانی سایت بهترین عملکرد را در طراحی با تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از خلاقیت ها و ایده های نو به کاربرده ، وب سایتی کاملا حرفه ای و کارآمد همگام با آخرین پیشرفت ها در دنیای وب را برای شما مشتریان گرامی فراهم آورد.

nastaran بازدید : 39 شنبه 18 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

لوله پلی اتیلن و کاربرد آن

در این مقاله می خواهیم به نکات مهم درباره لوله پلی اتیلن و کاربرد آن و به بررسی مواردی از جمله فرمول شیمیایی، خواص، انواع اتصالات، مزایا و همچنین عواملی که بر قیمت لوله پلی اتیلن موثر است، خواهیم پرداخت.

لوله پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شود، که هر یک کاربرد مخصوصی دارند. همچنین می توان گفت تنوع استفاده از لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف مشخص شده است.

در پنجاه سال گذشته تا به امروز، صنعت تولید لوله پلی اتیلن در زمینه تولید انواع لوله ها و اتصالات پلی اتیلن با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده است، که در عصر حاضر توانسته جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی، GRP، PVC و نیز چدنی باشد. ناگفته نماند که دوام، استحکام و روش نصب آسان و اتصالات این نوع لوله تاثیر بسیاری در پیشرفت آن داشته است.

 

پلی اتیلن چیست ؟

می توان گفت که پلی اتیلن (Polyethylene) از گسترده ترین محصولات پلاستیکی تولیدی (با تولید میلیون ها تن در سال) در دنیا می باشد. کاربرد این ماده در مصارف مختلفی مانند قطعات پلاستیکی، لوله ها، فیلم ها، لایه ها و غیره می باشد. مصارف مختلفی مانند صنایع بسته بندی، خودروسازی، الکتریکی و …

برای هدایت رواناب های سطحی و انشعابات بزرگ و کوچک و همچنین در مسیر فاضلاب ساختمانی و صنایع از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. از طرفی دیگر این لوله ها بسیار بهداشتی و با کیفیت بوده و از مصارف عمده به شمار می رود.

اتصالات پلی اتیلن با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، بهترین انتخاب برای استفاده در اموری چون :

آبرسانی، شبکه فاضلاب، شبکه های گاز، آبیاری روستایی، خطوط انتقال دوغاب، مجرای برق، خطوط تامین سیستم آتش نشانی، ارتباطات و لوله های فاضلاب و زهکشی نیز می باشد.

 

لوله پلی اتیلن از چه موادی ساخته شده است ؟

از نام این لوله کاملا پیداست که لوله پلی اتیلن، از جنسی به نام پلی اتیلن ساخته شده است.

پلی اتیلن ماده ای کاملا خاص و منحصر به فردی است که باعث محبوبیت این لوله در دنیا شده است. گفتیم که این لوله به زبان ساده از جنس پلی اتیلن ساخته شده است، که همین مواد پلی اتیلن، خواصی به لوله بخشیده که باعث مزایا و محبوبیت لوله پلی اتیلن شده است. 

خواص پلی اتیلن چیست ؟

پلی اتیلن از خواصی چون مکانیکی، شیمیایی، الکتریکی و حرارتی خوبی برخوردار است. قیمت لوله پلی اتیلن ارزان بوده و همچنین دارای انعطاف پذیری و مقاومت الکتریکی و شیمیایی می باشد. باید اشاره کنیم که این ماده می تواند به شکل های مختلف و محصولاتی انعطاف پذیر یا صلب، تولید و مصرف شود.

 

لوله پلی اتیلن

 

لوله پلی اتیلن چه تفاوتی با سایر لوله ها دارد؟

در مقایسه با انواع دیگر لوله ها مانند لوله فولادی یا لوله های بتنی، می توان گفت که لوله پلی اتیلن دارای وزن پایین تری بوده که همین امر موجب حمل و نقل راحت و نصب و راه اندازی آسان این لوله ها در پروژه های مختلف می شود.

لوله های پلی اتیلن در برابر دماهای پایین بسیار مقاوم بوده و در کل توانایی تحمل هر تنش دمایی را دارد، همچنین به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا، در انواع پروژه های صنعتی که به لوله های انعطاف پذیر نیاز دارند، بسیار کاربرد دارد.

 

استفاده از لوله پلی اتیلن چه مزایایی دارد ؟

  • برای نگهداری فضای بسیار کمی نیاز دارد.
  • در عمق های زیاد و سطح خاک، نصب آسان و راحتی دارد.
  • دارای وزنی پایین بوده و بسیار سبک است.
  • از بهترین مواد ساخته شده تا از کارکرد دقیق و طولانی مدت اطمینان حاصل شود.
  • جهت استفاده در کشاورزی، در برابر اسید، مواد شیمیایی و پرتو ماورا بنفش بسیار مقاوم است.
  • وزن آن بسیار کم بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

 

 لوله های پلی اتیلن به این صورت است که از سایز بزرگتر از 110 به بالا به صورت شاخه های 12 متری فقط تولید شده و باید اشاره کنیم که تولید این سازها در طول های بیشتر به دلیل محدودیت های حمل و نقل جاده ای امکان پذیر نیست. اما امکان تولید شاخه ها در اندازه های کمتر از 12 متر برای سایزهای بزرگتر از 110 به سفارش مشتری وجود دارد. ناگفته نماند که استفاده از لوله پلی اتیلن که طول بیشتری دارند، سبب کاهش هزینه اتصالات پلی اتیلن و همچنین زمان نصب و بهره برداری می شود. برای لوله های پلی اتیلن در سایزهای 110 و کوچکتر، قابلیت تولید به صورت کلاف های 100 متر و یا بزرگتر وجود دارد.

 

لوله پلی اتیلن و کاربرد آن چیست ؟                      

می توان گفت که لوله های پلی اتیلن در برابر لوله های دیگر مزایای بیشتری داشته، که به همین دلیل در مصارف گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله موارد استفاده برای شبکه های آبرسانی در سراسر کشور است که فرآیند آب رسانی با وجود این لوله ها و اتصالات پلی اتیلن آبرسانی به روستاها و مناطق دور افتاده بسیار آسان شده است. همچنین به شبکه های فاضلاب روستایی و شهری کمک بسیاری کرده است، و در مواردی مانند آبیاری قطره ای، پوشش انواع کابل و نیز در راستای تهویه مناطق و انتقال پسماندهای شیمیایی بسیار کاربرد دارد.

از جمله کاربردهای مهم لوله پلی اتیلن، عبارت است از :

  • انتقال آب دریا و دیگر آب های شور
  • کاور کردن کابل و فیبر نوری
  • لوله لایروبی
  • خطوط اصلی پر فشار
  • قفس پرورش ماهی
  • انتقال محصولات نفتی
  • خطوط تهویه مطبوع
  • لوله پلی اتیلن در کشاورزی
  • خطوط سیالات در فرآیندها کارخانجات
  • خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی مانند پالایشگاه ها، کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه ها 
  • شبکه های گازرسانی
  • شبکه های زهکشی
  • سیستم ها آبیاری متحرکت

 

لوله پلی اتیلن

 

انواع لوله پلی اتیلن شامل :

لوله پلی اتیلن تک جداره - لوله پلی اتیلن دو جداره کاروگیت - لوله پلی اتیلن اسپیرال

 

لوله پلی اتیلن تک جداره :

یکی از انواع این لوله ها را می توان لوله پلی اتیلن تک جداره نامید، که در سراسر دنیا بسیار محبوب بوده و کاربردهای زیادی دارد. توانایی تحمل فشار بار در لوله پلی اتیلن تک جداره بین از 5/2 تا  25 بار است و نسبت به سایر لوله های پلی اتیلن استحکام هیدرواستاتیکی فوق العاده ای دارد.

 

لوله پلی اتیلن دو جداره :

لوله های پلی اتیلن دو جداره از قبیل کاروگیت از دیگر انواع این لوله ها است، که در انواع پروژه ها کاربردهای زیادی دارد. این نوع لوله های کاروگیت دو جدار داشته که یکی درون لوله قرار دارد و برای عبور آسان سیالات است، و جدار بیرونی این لوله ها بیرون از آن قرار داشته که موج دار و دایره ای است.

اسپیرال از انواع دیگر لوله پلی اتیلن کاروگیت می باشد که تفاوت آن در نحوه تولید آن با کاروگیت است.

 

لوله پلی اتیلن اسپیرال :

لوله پلی اتیلن اسپیرال را می توان گفت که نوعی دیگر از لوله های دوجداره است و تفاوت آنها در فرایند تولید است. این لوله ها به طور معمول دارای سایزهای بین 800 الی 3000 میلیمتر می باشند.

محل اتصال لوله های اسپیرال به صورت جوشی یا کوپلر واشردار بوده و از استحکام بالایی برخوردارند.  

در لوله های دوجداره ، سفتی حلقه مطابق استاندارد DIN 16961-2 می تواند رده های 16 ، 5/31 ، 63 کیلو نیوتن بر مترمربع باشد، که می توان گفت این سفتی با ضخامت کنگره ها و جداره بیرونی لوله ها ارتباط مستقیم دارد.

همچنین باید اشاره کنیم که فاصله بین کنگره های لوله های دوجداره تاثیر قابل توجهی در سفتی حلقه لوله های دوجداره می گذارد.  

لوله های دوجداره کاروگیت از لحاظ طولی در ابعاد 6 متر و لوله های اسپیرال تا 12 متر تولید می شوند.

از جمله پیچیده ترین فرآیندها در صنعت پلی اتیلن، تولید و بکارگیری لوله های دو جداره اسپیرال برای شبکه های انتقال و توزیع آب و فاضلاب است.

کاربردهای لوله پلی اتیلن دوجداره عبارتند از :

استفاده در خطوط انتقال فاضلاب، آبگیرها و آبریزهای درون دریا، ساخت منهول، ساخت آبرو(پل)، ترمیم خطوط انتقال فاضلاب قدیمی، ایجاد معابر غیر هم سطح زمین، ساخت مخازن نگهداری مواد شیمیایی و تانک های سپتیک و ...

در این محتوا به لوله پلی اتیلن و کاربرد آن پرداختیم، در مقالاتی دیگر جزئیات بیشتری از لوله پلی اتیلن را ارائه خواهیم کرد.

 

شرکت پارس اتیلن کیش با بیش از 20 سال سابقه در عرصه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن به کیفیت متعهد بوده و با تولید محصولاتی بی مثال در منطقه به عنوان الگویی ممتاز و مثال زدنی برای دیگر واحد‌های تولیدی می‌باشد. پارس اتیلن کیش با توجه به نیازهای زیرساخت پروژه‌های عمرانی و صنایع در حال پیشرفت به توسعه محصولات خود پرداخته و با وارد نمودن تکنولوژی و مهندسی آلمانی به تولید منهول پلی اتیلن و لوله دوجداره کاروگیت , دریچه کامپوزیت منهول , لوله UPVC و دیگر محصولات مرتبط با بهترین کیفیت ممکن، پرداخته است.

در حال حاضر پارس اتیلن کیش جزو معدود کارخانه‌جات و تولید کنندگانی است که کلیه محصولات پروژه‌های آبرسانی , شبکه فاضلاب و  سیستم‌های آتشنشانی را تامین می نماید.

 

nastaran بازدید : 52 شنبه 18 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نرده پلیمری و ویژگی های آن چیست ؟

در این مقاله می خواهیم به نرده پلیمری (نرده باغچه) و ویژگی های آن بپردازیم .

از گذشته تا به امروز فضای سبز هر منزل در اصطلاح باغچه، از زیباترین قسمت های یک خانه محسوب می شود. می توان گفت که بهره گیری و استفاده از باغچه در فضای یک خانه، تاثیر چشمگیری در زیبایی و طراوت محیط خانه دارد. در این مقاله می خواهیم به نرده پلیمری و ویژگی های آن بپردازیم.

 

نرده پلیمری و مقاومت آن 

نرده های دور باغچه جنسی از سیمان دارند که باید اشاره کنیم مقاومت این نرده ها در بازار متفاوت است. برای ایجاد مقاومت بسیار بالا، باید در این مدل نرده های پلیمری از افزودنی ها بتن و الیاف بتن استفاده شود. همچنین از دیگر افزودنی های مهم در زمان تولید این نرده ها استفاده از رزین پلی کربوکسیلات می باشد. رزین کربوکسیلات با کاهش نسبت آب به سیمان باعث می شود مقاومت نهایی محصول افزایش یابد. 

همچنین در زمان تولید، استفاده از الیاف بتن نقش موثری در بالا بردن مقاومت کششی و خمشی محصول دارد. 

 

نرده پلیمری و ویژگی ها آن :

  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • قابلیت نفوذ پذیری پایین نسبت به آب
  • بسیار مقاوم و مستحکم در برابر باران های اسیدی و حتی شرایط جوی نامساعد  
  • بسیار مقاوم در مقابل سرما و یخ زدگی
  • نصب سریع و راحت و آسان
  • امکان رنگ آمیزی بعد از اجرا
  • مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربات شدید

 

همگام با پیشرفت و توسعه طراحی و قالب سازی در فرآیند تولید قالب های نرده و جدول ها، همواره شاهد تنوع بسیار بالایی از محصولات بتنی در این صنعت هستیم.

 

نرده پلیمری

شیوه نصب نرده پلیمری :

نخست باید اشاره کنیم که زیر سازی فضا از اصول اصلی و اولیه قبل از نصب نرده های پلیمری محسوب می شود.

به این روش که :

1 . در مرحله اول سطح زمین به اندازه بلوک دیواری که در آن قرار می گیرد، گود می شود.

2 . در مرحله بعد پایه های جدول در زمین بلوک دیواری قرار می گیرد.

3 . بلوک ها به گونه ای قرار می گیرند که قسمت باز بلوک به سمت بالا باشد.

4 . کناره ها و اطراف بلوک به طور کامل بتن ریزی می شود.

5 . سپس بعد از محکم و سفت شدن بتن، هنگام قرار دادن پایه های نرده در قسمت باز بلوک است.

6 . و در نهایت پایه های نرده در بلوک قرار گرفته و به صورت کاملا تراز، بتن ریزی در اطراف پایه ها انجام می شود.

 

نرده پلیمری

شیوه نصب نرده پلیمری بر روی سنگ فرش :

اگر زیر سازی کار از قبل سنگ فرش یا موزاییک شده باشد، باید روش دیگری را اجرا کرد که عبارت است از :

1 . سنگ فرش یا موزاییک را به اندازه چند سانتیمتر بیشتر از اندازه پایه های نرده برش داده می شود.

2 . عمقی در حدود 10 سانتیمتر از زمین حفاری می شود.

3 . بعد از آن پایه های نرده در زمین قرار داده می شوند.

4 . و در نهایت بعد از تراز کردن، بتن ریزی انجام می شود.

 

روش رنگ آمیزی نرده پلیمری :

رنگ آمیزی نرده باغچه باعث زیبای دو چندان آن می شود. اصولا رنگ اولیه نرده ها سفید است، که اگر باب میل نبود می توان برای تنوع آنها را رنگ آمیزی کرد. برای رنگ کاری می توان از رنگ های روغنی، اکرولیک و … استفاده کرد. 

دوام رنگ زیر نور مستقیم خورشید کوتاه است، پس بسیار مهم است که رنگ از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین برای افزایش دوام رنگ می توان از کلیر یا رزین سنگ مصنوعی بعد از رنگ آمیزی استفاده کرد.

 

برای دیدن محصولات موزاییک، موزاییک پلیمری و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

nastaran بازدید : 43 شنبه 18 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

پروتز دندان و سوالات متداول

پروتز دندان و سوالات متداول درباره آن، باید گفت که از سری مشکلات از دست دادن تمام دندان ها این است که باعث اختلال در جویدن غذا، فعالیت های روزانه، اعتماد به نفس و نیز کیفیت زندگی می شود.

با به وجود آمدن چنین شرایطی، تنها راه حل مناسب برای برگرداندن نقش ظاهری و عملکردی دندان ها، پروتز دندان ها محسوب می شود. ساخت پروتز دندان به صورت درست و صحیح بسیار مهم است، زیرا باید جایگزین دندان های از دست رفته باشد، پس این جایگزین باید زیبا و مناسب برای استخوان و بافت لثه نیز باشد. 

پروتز دندان دو مدل : معمولی و فوری دارد.

پروتز معمولی : این نوع پروتز بعد از کشیدن دندان ها و پس از ترمیم شدن بافت لثه ساخته می شود، و بعد گذشت مدتی از کشیدن دندان ها ، نزدیک به هشت تا دوازده هفته، آماده برای استفاده بیمار از پروتز می باشد.

پروتز فوری : به این صورت است که این نوع پروتز از قبل ساخته شده و به همین علت پس از کشیدن دندان ها بلافاصله استفاده می شود. با بهره گیری و استفاده از پروتز دندان فوری، هیچ زمانی را بیمار بدون دندان نخواهد ماند.

باید اشاره کنیم که به مرور زمان استخوان و لثه بیمار جمع و کوچک شده، به ویژه پس از کشیدن و در زمان ترمیم بافت لثه، پس بعد از مدتی، به تنظیم مجدد نیاز خواهد داشت تا در دهان بیمار به خوبی قرار بگیرد. پیشنهاد ما این است که تا زمانی که پروتز معمولی آماده شود، به عنوان راه حلی موقت از این نوع پروتز استفاده شود.

 

پروتز دندان و سوالات متداول

 

سوالات متداول درباره پروتز دندان

 

تا چه مدت پروتز کامل قابل استفاده است؟

می توان گفت که اغلب بین ده تا پانزده سال می شود از پروتز کامل استفاده کرد. اما بهتر است به صورت سالیه، بیمار توسط دندانپزشک ترمیمی معاینه شود.

 

آیا چهره شخص با استفاده از پروتز کامل تغییر می کند؟

باید اشاره کنیم به اینکه در عصر حاضر به اندازه ای تکنولوژی ساخت این نوع پروتز دندان پیشرفت کرده است که تفاوتی در پروتز دندان کامل و دندان طبیعی مشاهده نمی شود. تنها تفاوتی که پروتز دندان کامل در فرد ایجاد می کند، این است که دیگر از دندان های پوسیده اثر باقی نمانده و فرد نیز لبخند زیبایی خواهد داشت.

 

آیا بر روی نحوه صحبت کردن، پروتز کامل تاثیری می گذارد؟

استفاده از پروتز دندان کامل برای اولین بار، نیاز به زمان دارد تا شخص به طور کامل با آن سازگار شود. صحبت کردن با پروتز کامل نیاز به تمرین دارد، ناگفته نماند که خوشبختانه اصلا جای نگرانی وجود ندارد، به این دلیل که زمان زیادی طول نمی کشد که حرکت لب ها و زبان با این نوع پروتز مطابقت کند.

 

پروتز دندان و سوالات متداول

 

آیا روی نحوه غذا خوردن، پروتز کامل تاثیری می گذارد؟

با دندان های طبیعی غذا خوردن بسیار ساده است، به دلیل اینکه دندان ها ریشه در استخوان فک دارند و غذاها را می توان به راحتی وارد دهان کرده و گاز زد. اما غذا خوردن با این نوع پروتز در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد. زمان استفاده از پروتز دندان، فرد باید شیوه درست غذا خوردن را با تمرین و تجربه کردن بیاموزد. هرچند باید گفت که تغییری که در نحوه غذا خوردن ایجاد شده بسیار نامحسوس بوده، ولی نیاز به کمی تمرین دارد.

 

روش و شیوه شست و شوی پروتز کامل چگونه است؟

این نوع پروتز دندان نیز هم مانند دندان طبیعی بوده و بعد از هر وعده غذایی نیاز به مسواک زدن دارد. اگر امکان مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا خوردن وجود نداشت، در اولین فرصت باید دندان ها را حتما مسواک زد. باید در هنگام شستن پروتز کامل، آن را با انگشت سبابه و انگشت شست، بر روی سطح نرمی مثل یک حوله یا ظرفی پر از آب نگه داشت.

 

آیا می توان با داشتن پروتز کامل در دهان به راحتی خوابید؟

بله می شود، اما بهتر آن است که قبل از خواب پروتز دندان را از دهان خارج کنید. استفاده از پروتز در طول روز به استخوان فک و لثه فشار وارد می کند، پس خارج کردن آن از دهان در طول شب اجازه استراحت و ترمیم را به لثه و استخوان ها می دهد.

 

 

با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی، شما می توانید از دندان های زیبا و لبخندی تاثیر گذار لذت ببرید.

شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک پونک جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند هالیوودی برسید.

 

nastaran بازدید : 40 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

طراحی سایت و تاریخچه آن

بررسی و مطالعه طراحی سایت و تاریخچه آن مهارتی جدید محسوب می شود که نسبت به سایر حوزه های نوپا دارای ملاحظات خاص می باشد. همچنین باید گفت این مبحث ریشه در فعالیت های فردی و نفراتی دارد که در این زمینه در سراسر جهان فعالیت می کنند.

اینترنت در سال ۱۹۸۹ توسط Tim Berners.Lee خلق شد، و قطعا تیم برنرز لی فکر نمی کرد که تا این حد دنیای اینترنت تغییر کند. اینترنت در ابتدا از مقداری متن و عکس تشکیل شده بود، که همان عکس های ابتدایی آن زمان برای مردم بسیار جذاب بود. در آن زمان فرمول ها و روش هایی که دارای اجزای خاصی مانند گرافیک و یا مالتی مدیا باشند برای طراحی سایت وجود نداشت.

 در اصل می توان گفت که تاریخچه طراحی سایت گره خورده با تاریخچه اینترنت و بعد از آن حدودا هر ساله تغییرات مهمی مشاهده شده است. باید گفت در عصر حاضر تصور دنیای بدون اینترنت و بدون وب سایت ها شاید برای همه بسیار دشوار باشد.

طراحی سایت دارای بخش های گوناگونی است، اما به طور کل به دو بخش عمده تقسیم می شود:

  • کد نویسی هسته (Core) وب سایت :

پشت صحنه و تمام کارهای اصلی وب سایت در آن اتفاق می افتد.                   

  • طراحی قالب سایت :

پوسته ظاهری وب سایت بخش عمده ای از طراحی قالب سایت را تشکیل می دهد، و تعامل با Core وب سایت بخشی دیگر است که پوسته سایت را با هسته مرتبط می سازد.

در این سال ها تغییرات و پیشرفت های بی نظیری در زبان های برنامه نویسی طراحی سایت مشاهده شده و همچنین امکانات وب سایت ها بسیار بالاتر از تصور شده اند. اما در این محتوا می خواهیم به تاریخچه طراحی پوسته ظاهری وب سایت و به پیشرفت های صورت گرفته آن بپردازیم.  

سال ۱۹۸۹ عصر تاریک طراحی سایت :

عصر تاریک در تاریخچه طراحی سایت، باید همان روزهای آغازین طراحی سایت دانست. صفحه های نمایش در آن زمان به طور بکامل سیاه بودند و فقط چند مونو پیکسل کوچک وجود داشت. پس از این دوره عبور می کنیم و به جدول هایی که بخش اصلی دنیای وب را تشکیل می دادند وارد می شویم.

سال ۱۹۹۵ آغاز طراحی سایت (جدول ها) :

تولد اولین مرورگرهایی که توانایی نمایش عکس و تصاویر را داشتند و همچنین طراحی های جدول محور (Table-Base)، جزو اولین مرحله طراحی سایت به معنای امروزی خود به حساب می آمد.  برای دسته بندی اطلاعات بهترین گزینه استفاده از مفهوم جدول بود، که امروزه در حال حاضر نیز در تگ های HTML به همین نام مورد استفاده قرار می گیرد. برای طراحی سایت قرار دادن جدول ها در داخل هم راه هوشمندانه ای بود که توسط David Siegel مطرح شد.در همین دوره مفهوم طراحی قطعه قطعه (Slicing Design) بسیار محبوب شد. به این صورت بود که طرح های گرافیکی توسط طراح ساخته شده و به برنامه نویس می دهد تا طرح ها را به قطعات کوچک تبدیل کند، و سپس راه حلی را برای نمایش یکپارچه آن در وب می اندیشد. 

سال ۱۹۹۶ عصر طلایی آزادی (فلش) :

در طراحی سایت استفاده از فلش راهی بود برای از میان برداشتن محدودیت هایی که در طراحی وب سایت ها وجود داشت. به این صورت که طراح سایت می توانست هر مدل قالب، جلوه های متحرک، ویژگی های فعل و انفعالی و هر نوع فونت و خیلی از امکانات دیگر را تنها با ابزار فلش طراحی و اجرا کند. در نهایت نتیجه کار به صورت یک فایل فشرده برای نمایش به مرورگر ها ارسال می شد. ساختار فلش متاسفانه کاملا بسته بود و موتورهای جستجو نیز توانایی خواندن محتوای آن را نداشتند، و همچنین باید اشاره کنیم که امروزه نیز توانایی درک محتوای فلش را ندارند، و همچنین برای پردازش این صفحه ها منابع زیادی نیاز بود. باید اشاره کنیم که در طراحی سایت استفاده از فلش نیز رو به افول نهاد و امروزه وب سایت های کمی هستند که از فلش در طراحی خود استفاده می کنند.

سال ۱۹۹۸ CSS :

در همان دوره فلش CSS نیز متولد شد. CSS  یا همان Cascading Style Sheets، می توان گفت که روشی است که ساختار طراحی سایت را دسته بندی کرده و از لحاظ فنی و تکنیکی روش مناسبی محسوب می شود.مفهوم اصلی آن جداسازی بخش نمایشی و ظاهری سایت از محتوای آن بود. پس محتوای سایت در HTML و ظاهر و نحوه نمایش وب سایت در CSS تعریف می شد. در اصل CSS بیشتر یک زبان اخباری است تا یک زبان برنامه نویسی.

سال ۲۰۰۷ پیدایش موبایل- شبکه بندی و چهارچوب :

چالش اساسی در این دوره از تاریخ طراحی وب سایت، مرور وب سایت توسط موبایل بود.موضوعی که بسیار مورد توجه بود، نحوه نمایش محتوای سایت در صفحه های کوچک موبایل بود، و مسئله دیگر سرعت لود وب سایت بود که در آن زمان لود شدن کامل محتوای وب سایت باعث افزایش هزینه اینترنت موبایل می شد. برای غلبه بر این مورد، ایده column grids اولین قدم بود که در اصل طراحی سایت به صورت لایه های جدا از هم و با حد و مرز مشخص است. در نهایت  بعد از کشا کش های زیاد سیستم  grids ۹۶۰ برنده شد و تقسیم بندی ۱۲ ستونی روشی بود که در طراحی وب سایت متداول شد. در مرحله بعد استاندارد سازی عناصری چون فرم ها، منوها، دکمه ها و … در سایت به تناوب استفاده می شد.

سال ۲۰۱۰ طراحی سایت واکنشگرا :

نابغه ای به نام Ethan Marcotte  مفهوم طراحی سایت واکنشگرا را وارد تاریخچه سایت نمود، به این صورت که او تصمیم گرفت از محتوای یکسان با قالب های گوناگون برای نمایش وب سایت در صفحه های نمایش مختلف استفاده کند.واکنشگرا بودن برای یک سایت به معنای طرح ریزی چندین قالب مجزا است. از دید کاربر این روش به معنای کارکرد درست و مناسب وب سایت در موبایل است، ولی از دید یک برنامه نویس این است که در این روش چگونگی نمایش عکس ها، سرعت دانلود، نحوه نمایش عناصر مختلف وب سایت در دستگاههای گوناگون مشخص شود، که یکسان بودن محتوا مهمترین مزیت این کار محسوب می شد. در کل به این معنی است که شما دارای یک وب سایت و یک محتوا هستید که در دستگاهها و صفحه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود.

سال ۲۰۱۰ دوره طراحی ساده :

قطعا قالب های بیشتر به زمان بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل طراحان سایت به این نتیجه رسیدند که فرایند طراحی سایت را ساده کنند، به این صورت که آنها تصمیم گرفتند افکت های تجملی را کنار گذاشته و به ریشه های گذشته طراحی سایت بازگردند. از آن دوره به بعد استفاده از فونت های جذاب، تصاویر شفاف و قالب های خلاقانه روشی است که برای طراحی سایت در نظر گرفته شده است، که همچنان از همین روش استفاده می شود. در اصل باید اشاره کنیم که همه عناصر وب سایت باید در خدمت محتوا بوده و در راستا انتقال پیام اصلی وب سایت باشند. بخش مهمی از طراحی وب سایت های امروزی ساده کردن عناصر بصری که Flat Design نیز نامیده می شود را تشکیل می دهند.

سال ۲۰۱۷ طراحی وب سایت و آینده ای روشن :

در عصر حاضر به علت رشد فرایند استفاده از موبایل ، بحث طراحی وب سایت به صورت Responsive به امری بدیهی تبدیل شده است. به این صورت که وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که به جز نمایش درست، در گوشی های موبایل نیز کار کردن با آن راحت باشد.

هر روزه شاهد آن هستیم که برای زیبا تر و کارآمدتر شدن وب سایت ها روش و تکنولوژی های جدیدی نیز خلق می شود. ایده هایی مثل Video Slider، Parallax و صفحه های Scrolling

امروزه بهینه سازی و سئو و تولید محتوا سایت برای موتورهای جستجو یکی دیگر از چالش های مهم پیش روی طراحان وب سایت است. باید گفت وب سایتی که طراحی می شود باید پتانسیل رتبه های بالا را در جستجو گوگل داشته باشد و این به یکی از موضوعات اساسی تبدیل شده است. 

طراحی سایت آینده ای درخشان دارد. می توان گفت با آمدن شبکه های مجازی و دسترسی سریع تر و راحت تر کاربران به اینترنت، باعث شده که دنیای اینترنت تبدیل شود به یک فضای بازاریابی فوق العاده و باید گفت که به بزرگترین ابزار بازاریابی در طول تاریخ لقب گرفته است.

ما همواره شاهد آن هستیم که کسب و کارهایی کوچک و ساده می توانند تنها از طریق یک طراحی سایت حرفه ای به موفقیت های قابل ملاحظه ای برسند.

در این بین نباید گسترش طراحی فروشگاه اینترنتی را نیز فراموش کرد. هر ساله نیز میزان تراکنش هایی که در ایران و دنیا از طریق خرید های اینترنتی جا به جا شده در حال افزایش است، که این نشان می دهد فروش های اینترنتی وسعت بالایی دارند. 



در صورتی که جهت ورود به فضای آنلاین از طریق طراحی وب سایت اختصاصی و یا تولید اپلیکیشن نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

nastaran بازدید : 46 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه در بحث نمای ساختمانی، لوورها یا همان آفتاب گیرها بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته اند. لوورهای آلومینیومی از دیرباز تا کنون بخش مهمی از معماری بوده است. لوور ها جنس های مختلفی مانند فلزی، چوبی، پلاستیک فشرده و ... دارند.

لوور آلومینیومی

لوور از تیغه های افقی یا عمودی زاویه دار تشکیل شده که مانع از تابش مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان می شود. گفتیم که لوورها انواع مختلفی دارند، تیغه برخی از آنها ثابت و برخی دیگر زاویه تیغه ها قابل تغییر هستند.هر نمای ساختمانی به جز ویژگیهای ظاهری، دارای ویژگیهای منحصر به فرد نیز می باشد. می توان گفت که یکی از نماهای منحصر به فرد، نمای لوور آلومینیومی است.

انواع لوور آلومینیومی 

لوررها از لحاظ شکل ظاهری عمدتا به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

لوور دوکی شکل، لوور قوطی (باکس) و لوور Z شکل

  •  لوور آلومینیومی دوکی شکل : طراحی لوورهای دوکی با مقطع بیضی بوده که با ابعاد 100 الی 350 میلی متر تولید شده اند، که می توان گفت بیشتر به دلیل سایه انداختن بر روی نماهای شیشه ای  و جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید و اتلاف انرژی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق تحقیقات و آزمایشات انجام شده اگر این مدل لوورها (با توجه به اندازه استفاده شده) با فاصله های استاندارد در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرند، باعث می شوند تا از اتلاف انرژی تا حدود 20 درصد جلوگیری شود. 

این مدل از لوورها به طور معمول دارای سه قطعه جانبی می باشند، که شامل منقاری، خورشیدی و درپوش دوک است. نگهداری لوور در نما به عهده قطعات خورشیدی و منقاری است، که دارای قابلیت تنظیم درجه جهت نصب لوورها به صورت عمودی و افقی هستند. 

همچنین باید اشاره کرد که در صورتی که از سایز های متناسب با ارتفاع ساختمان استفاده شود، به جز ظاهر زیبا، نمای ساختمان را به شکل شگرفی جالب توجه می سازد.

  • لوور قوطی (باکس) : طراحی لوورهای قوطی با مقطع مستطیل شکل بوده که با ابعاد متنوعی تولید شده است. این مدل لوورها به دلیل پوشش دهی بخشی از نمای ساختمان (به طور مثال دور بام، چیلر، و …) و همچنین برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید و همینطور زیبا بخشی به قسمت های مختلف نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.  

  • لوور Z شکل : معمولا این مدل از لوورها از ورق ها آلومینیومی با ضخامت های مختلف، توسط عملیات خمکاری و برشکاری به اشکال مختلف طراحی و تولید می شوند. ناگفته نماند که بیشترین استفاده آنها در پوشاندن قسمت هایی از نما است که نباید دیده شوند.

لوورها از لحاظ مکانیزم به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

لوور ثابت و لوور متحرک

  • لوور ثابت : این سبک از لوورها در نصب بسیار آسان و نسبت به سایر مدل ها نیز مقرون به صرفه تر است، و بر روی انواع نماهای کامپوزیت و یا تمام شیشه استفاده می شود.

  • لوور متحرک : این طرح از لوورها دارای اتصالات خاصی بوده و همچنین با بهره گیری از مجموعه چرخ دنده ها و موتورهای مربوطه، به وسیله یک ریموت کنترل یا سنسورهای خاص، فرمان پذیر می باشند و با توجه به نور محوطه طراحی شده و قابل تغییر می باشند.

ویژگیهای لوور آلومینیومی

  • دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا : آلومینیوم از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. طراحان با استفاده از این ویژگی می توانند طرح های خاص و جذابی را طراحی کنند. به طور کلی می توان هر شکل و طرحی را بر روی آلومینیوم اجرا کرد.

  • دارای مقاومت بالا : آلومینیوم به نسبت سایر فلزات هم رده خود از وزن بسیار کمی برخوردار است، اما مقاومت بیشتری نسبت به آنها دارد. باید اشاره کنیم که هیچگونه پوسیدگی یا خوردگی در آلومینیوم ایجاد نمی شود. 

  • سازگار با محیط زیست : از دیگر ویژگیهای آلومینیوم بازیافت صد در صد آن است، که می توان آن را برای مقاصد دیگری به کار برد. بعد از بازیافت هیچ پسماندی در طبیعت باقی نمانده و می توان گفت سازگارترین ماده با محیط زیست محسوب می شود.

  • دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد : با آلومینیوم می توان انواع طرح ها و شکل ها را اجرا کرد. لوور آلومینیومی می تواند زیبایی خاص و منحصر به فردی را به نما ببخشد.

  • نگهداری و مراقبت آسان : آلومینیوم به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارد، به  زنگ زدگی و خوردگی دچار نمی شود. این ویژگی باعث می شود تا مدت های زیادی به نگهداری و مراقبت نیازی نداشته باشد.همچنین میتوان با استفاده از رنگ های مخصوص از ایجاد گرد و غبار و آلودگی روی سطح جلوگیری کرد.

استفاده و بکارگیری نمای لوور آلومینیومی ویژگیهای بی همتایی مانند زیبایی و فضای راحت را برای افراد داخل ساختمان به ارمغان می آورد. برای رنگ آمیزی نمای لوور آلومینیومی از رنگ های پودری با کد RAL استفاده می شود، و همچنین برای این کار طیف رنگ بندی گسترده ای در نظر گرفته شده است. برای این نما از تیغه هایی با سایز 100، 120، 150، 170، 200، 225، 400 نیز جهت طراحی استفاده می شود.

نقش لوور آلومینیومی در مصرف انرژی

نمای لوور آلومینیومی با بازتاب نور خورشید، نقش موثری در صرفه جویی مصرف انرژی دارد. توجه داشته باشید که این نوع آفتابگیرهای آلومینیومی تشعشع خورشید را تا 80 درصد کاهش داده و مصرف انرژی را تا 30 درصد پایین می آورد.

طراحی و اجرای این نما به این گونه ای است که به هیچ عنوان دید داخل به بیرون ساختمان را محدود نمی کند. لوور فقط از تماس نور مستقیم خورشید به نما جلوگیری می کند. اجرای حساب شده و در عین حال ساده این نما از دیگر مزیت های لوور محسوب می شود.

 طراحی، نصب و اجرای آفتابگیر آلومینیومی

چندین سیستم لوور آلومینیومی برای طراحی ساختمان های مختلف، طراحی و تولید شده است. برای اطمینان از کیفیت و دوام، باید اشاره کنیم که این محصولات را با بهترین مواد تهیه و تولید می کنند. می توان گفت که لوورهای آلومینیومی به دلیل انعطاف پذیری بالا، برای هر پروژه معماری بسیار مناسب هستند. از لحاظ معماری، لوورها از دسته های آلومینیومی می توانند ساختمان هایی که مقیاس بزرگی دارند را پشتیبانی کنند. گفتیم که بر اساس نیاز معمار، لوورها می توانند به صورت افقی یا عمودی نصب شوند. سیستم های لوور آلومینیومی در مقابل نور خورشید عملکرد خوبی دارند. طراحی ویژه سیستم های آفتابگیر آلومینیومی باعث می شود تا باران، آفتاب و گرما را در خارج از ساختمان حفظ شود. ناگفته نماند که دیگر سیستم های لوور در طراحی خود از کنترل و مدیریت صدا برخوردار هستند. 




شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا (دالفا) با تجربه چندین ساله در عرصه واردات و نصب پوشش کلزیپ و ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است. شرکت دنا با فروش و نصب کلزیپ با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توسط متخصصین فنی مجرب، در رفع نیاز کارفرمایان در ساخت و ساز کارخانجات، سالن های صنعتی و بناهای مسکونی بسیار تاثیرگذار بوده است. با کارشناسان فنی ما در مورد پروژه ها ، آنالیز سازه و نوع متریال مشورت کنید تا بهترین را به شما پیشنهاد دهند. 

nastaran بازدید : 50 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

روش نصب جدول باغچه چگونه است؟

در چندین مقاله گذشته به ویژگی ها و کاربردهای جدول باغچه پرداختیم. گفتیم که امروزه دورچینی باغچه و محوطه سازی بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته، و استفاده از جدول باغچه ها با قالب های متفاوت جلوه و زیبایی خاصی به محوطه می دهند.

در این محتوا می خواهیم به روش نصب جدول باغچه بپردازیم.

 

مواد تشکیل دهنده جدول باغچه عبارتند از :

 شن ، ماسه دوبار شور ، سیمان تیپ دو ، پگمنت رنگی ، رزین سنگ مصنوعی، به همین علت جدول های باغچه نسل جدید دارای ده سال ضمانت بدون قید و شرط هستند.

 

جدول باغچه

 

نصب جدول باغچه برای باغ ها و ویلاها :

استفاده از رزین سنگ مصنوعی در ساخت جدول باغچه ها، استحکام مناسب و قابل قبولی را بعد از نصب خواهد داشت. علاوه بر آن ارتفاع جدول هنگام نصب بسیار مهم است، ارتفاع جدول باید متناسب با سطح پیاده رو و خیابان باشد. همچنین ناگفته نماند که زیر سازی فضا از اصول اصلی قبل از نصب جدول باغچه محسوب می شود. به این صورت که :

 

  • در ابتدا به اندازه بلوک دیواری سطح زمین کنده می شود.
  • در زمین بلوک دیواری محل پایه های جدول قرار داده می شود.
  • قرارگیری بلوک ها به گونه ای است که باید قسمت باز بلوک به سمت بالا باشد.
  • اطراف بلوک را بتن ریزی می کنند.
  • پس از گرفتن و سفت شدن بتن، هنگام قرارگیری پایه های جدول در قسمت باز بلوک می رسد.
  • بعد از آن پایه های جدول ها در بلوک قرار گرفته و به حالت کاملا تراز شده در اطراف پایه ها بتن ریزی انجام می شود.

 

جدول باغچه

 

روش رنگ آمیزی جدول باغچه :

جدول های باغچه بتنی قابلیت رنگ آمیزی دارند. به طور معمول رنگ اولیه جدول ها طوسی سیمانی و قرمز اخرایی است. اما اگر این رنگ مورد پسند نبود، می توان هر رنگ دلخواهی را با توجه به دکوراسیون فضا روی کار اجرا کرد. رنگ هایی مانند روغنی، اکریلیک و استفاده از رنگ استر شاپان. 

پس از اسپری رنگ روی جدول، رنگ را می توان به صورت ابر و بادی و پتینه اجرا کرد، به این صورت که بلافاصله بعد از اسپری رنگ روی کار، با یک تکه ابر یا پارچه قسمتهایی از رنگ را از روی جدول پاک کنیم.

 یکی از موارد بسیار مهم کیفیت رنگ می باشد، زیرا دوام رنگ بی کیفیت زیر نور مستقیم خورشید بسیار کوتاه است. برای دوام بیشتر رنگ می توان از کیلر یا رزین سنگ مصنوعی بعد از رنگ کاری استفاده کرد.

 

 

برای دیدن محصولات موزاییک، جدول باغچه و کف پوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

nastaran بازدید : 47 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

نکاتی مهم درباره بلیچینگ (سفید کردن دندان)

در این محتوا به  نکاتی مهم درباره بلیچینگ می پردازیم.

یکی از عوامل تاثیرگذار در یک لبخند زیبا، رنگ دندان ها می باشد. خیلی از افراد در رابطه با رنگ دندان های خود، شکایت های مختلفی دارند، و با تاریخچه متنوعی از علت ایجاد تغییر رنگ دندان هایشان به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنند. در درجه اول چیزی که بسیار اهمیت دارد تشخیص نوع تغییر رنگ و علت آن می باشد. هر نوع اقدامی امکان دارد نتیجه مطلوبی نداشته و موقتی و بی ثبات باشد. در مقاله های گذشته درباره عمل بلیچینگ دندان به صورت مفصل توضیح دادیم.

 

 

 

نکات مهم بلیچینگ دندان

۱. استفاده و کار با مواد بلیچینگ بسیار سخت است و این عمل نیاز به دانش و هنر دست دندانپزشک شما و وابسته به تخصص دندانپزشک زیبایی می باشد. 

۲. عمل بلیچینگ نیاز به تکرار دارد و نمی توان آن را یک درمان دائمی دانست، به این دلیل که ممکن است رنگ دندان ها تغییر کند، و در این صورت نیاز به تمدید دارد. فاصله بین درمان مجدد و تمدید آن، بستگی به عوامل متعددی چون عادات غذایی، بهداشت فردی و … دارد، که بین چند هفته تا چند سال متغیر است.

۳. عمل بلیچینگ درمانی است که در دندانپزشکی زیبایی انجام می شود، و باید گفت نتیجه آن به طور کامل مشخص نیست و میزان سفیدی دندان قابل پیشبینی نیست، به این معنی که با مراجعه به اکثریت دندانپزشکی ها، در خصوص میزان روشنی دندان های شما و برای داشتن لبخند هالیوودی، تضمینی داده نخواهد شد.

۴. اعتقاد دندانپزشک کاربلد آن است که روش آفیس بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی به اصطلاح استارتر و شروع این عمل است، و باید روند درمان به وسیله بلیچینگ خانگی پیگیری شود. شاید این مورد زمان و هزینه بلیچینگ را برای شما افزایش دهد، اما نتیجه مطلوب و در دراز مدت رضایت خاطر بیشتری نیز خواهید داشت.

 

نکات بلیچینگ

 

نکات مهم درباره استفاده از ژل سفید کننده دندان در منزل

۱. اگر رنگ تیره ای در بخشی از قالب تری مخصوص خود مشاهده کردید، نرمال است، علت این رنگ تیره اکسیداسیون سطح آمالگام دندان های پر شده شما است.

۲. سطح جونده یا لبه دندان ها زودتر از سطح دندان های نزدیک به لثه سفید خواهد شد.

۳. در سرما حساس شدن دندان ها طبیعی است. اگر احساس کردید که این حساسیت بیش از حد ملایم و یا اذیت کننده است، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

۴. این امکان وجود دارد که ناحیه ای خاص مانند لثه، زبان، دندان ها، لب یا گلو، بدون مشخص شدن حساس شود، این نوع حساسیت به طور معمول با قطع کردن استفاده از ژل به مدت یک یا سه روزه قطع می شود.

 

بعد از اتمام و کامل شدن روند عمل بلیچینگ ممکن است دندانهای شما از حد معمول سفیدتر به نظر آید، اما بعد از گذشت دو هفته از زمان این عمل، دندان های شما رنگ نهایی و دلخواه شما را خواهند داشت.

 

 

شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و با اصلاح طرح لبخند هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.

nastaran بازدید : 37 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت چیست ؟ و چه پروسه ای دارد ؟

 

پروسه طراحی با جمع آوری ایده ها شروع می شود، بعد از آن با سلیقه و ظرافت بسیار، ایده ها دسته بندی شده و اجرا می شوند، که در نهایت به هدفی مشخص برسند. می توان گفت طراحی سایت نیز پروسه ای مشابه دارد، که هدف و مقصود آن عرضه محتوا در قالب صفحات وب می باشد. 

اصول و قوانین طراحی وب سایت به چه صورت است ؟ ۱. طرح Layout :

باید اشاره کنیم که طرح یا لیات همان نحوه دسته و بندی و قرارگیری نوشته ها، طرح های گرافیکی و آگهی ها در سایت است. مقصود اصلی یا هدف دنیای وب این است که کاربر بتواند اطلاعات مورد نیاز را با مروری کوتاه در وب سایت پیدا کند. با طراحی بی نقص و رعایت ثبات و اعتدال بین محتوای مختلف در سایت، این هدف را محقق می گردد.

۲. رنگ Colour :

گزینه انتخاب رنگ در پروسه طراحی وب سایت به موضوع سایت، هدف و همچنین نظر مشتری بستگی دارد. رنگهای یک وب سایت می تواند به سادگی سیاه، سفید یا تمام رنگی باشد. انتخاب رنگ بسیار مهم است، زیرا در معرفی شخصیت یک فرد و یا یک برند کمک بسیاری کرده و حس مناسبی در بازدید کننده ایجاد می کند.

۳. گرافیک Graphics

در طراحی سایت، جلوه ها و طرح های گرافیکی جایگاه ویژه ای دارند. گرافیک یک وب سایت شامل مواردی مانند : آرم یا لوگو، نشانه ها و عکس ها می باشد. باید گفت که نیاز است که تمام موارد ذکر شده در جای مناسبی از سایت قرار گرفته و همچنین با رنگ و محتوای سایت هماهنگ باشد، تا یک سایت از لحاظ طراحی کارپسند یا به اصطلاح User Friendly باشد. ناگفته نماند که موارد استفاده شده نباید آنقدر پر حجم و زیاد باشد تا باعث کندی سایت شود.

۴. فونت Fonts

از دیگر موارد بسیار مهم در طراحی سایت، نوع قلم یا فونتی است که برای نوشتن مطالب در وب سایت استفاده می شود. از فونت های زیادی در هنگام طراحی سایت می توان استفاده کرد، یقینا انتخاب و جایگذاری آنها به ویژه فونت های فارسی قابل اجرا در همه مرورگرها از مهارت خاصی برخوردار بوده و از لحاظ طراحی سایت دارای اهمیت بالایی است.

۵. محتوا Content :

در کنار طراحی های انجام شده در سایت، محتوای سایت باید بتواند پیام اصلی وب سایت را از بین جلوه های گرافیکی و نوشته ها به بیننده به راحتی منتقل کند. محتوا و نوشته های سایت باید مرتبط و مفید باشد به نحوی که خواننده بتواند چیزی که به دنبال آن است را به راحتی پیدا کرده و تا حد امکان در سایت ماندنی بوده و از آن خارج نشود. این مسئله در طراحی وب سایت بسیار اهمیت دارد که محتوای سایت بهتر است برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و باید اشاره کرد که محتوا خیلی طولانی نباشد، و با توجه موضوع سایت کلمات کلیدی مرتبط در آن جای داده شود.

۶. طراحی وب سایت مورد پسند کاربر User friendly

در طراحی یک وب سایت به جز توجه و رعایت اصولی برای جلوه و زیبایی آن، کاربر نهایی را باید همواره مد نظر قرار داد. 

نکاتی که یک وب سایت را کاربر پسند User friendly می کند :

  • راهنما Navigation :

 

در یک وب سایت، ساختار و معماری آن، چینش منوها و دیگر ابزارهای راهنما یا هدایت باید به گونه ای طراحی شود که نحوه جستجو و نگاه کاربر نیز در نظر گرفته شود. کمک و راهنمایی کاربر برای گردش راحت و بدون پیچیدگی در سایت و راهنمایی آن به سمت موضوعات مورد نظر، هدف اصلی این امر می باشد. 

 

  • چند رسانه ای Multimedia :

 

در طراحی یک وب سایت برای درک  بهتر مطالب و موضوعات، استفاده از صداهای مرتبط و ویدئو ها و همچنین ترکیب آنها  بسیار حائز اهمیت است. همچنین باید اشاره کرد که این امر می تواند باعث می شود تا کاربر زمان بیشتری در سایت باشد، که این یکی از اهداف اصلی در طراحی هر وب سایت است.

 

  • سازگاری Compatibility :

 

طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که در تمامی مرورگرها و همچنین تمامی سیستم عامل ها قابل نمایش باشد، که این امر کمک شایانی به جذب مخاطب می کند.

 

  • تکنولوژی Technology :

 

در طراحی یک وب سایت امری که باعث آزادی عمل و خلاقیت بیشتر می شود، پیشرو بودن در شناخت و استفاده از تکنولوژی است. افزون بر این بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا سبب می شود تا وب سایت همواره پویا، سریع و حرفه بوده و همچنین امکان این را دارد تا در آینده به راحتی بزرگتر و گسترده تر شود.

 

  • تعاملی Interactive :

 

یکی از موضوعات مهم در طراحی یک سایت، ایجاد تعامل است. با قرار دادن بخش نظرات و پیشنهادات و یا قرار دادن فرم ها پرسش و پاسخ، علاوه بر افزایش سهم اشتراک کاربر، از طریق فرم های ایمیل و خبرنامه های مرتبط به وب سایت، کاربر را از بیننده به یک مشتری فعال تبدیل کرده که این مسئله تاثیر مهمی در جهت کاربر پسند بودن وب سایت دارد.

 

شرکت طراحی وب سایت راهبر با داشتن تیم حرفه ای طراحی سایت در تهران همواره در تلاش است بر پایه نیازها و اهداف تجاری مشتریان، همراه با پشتیبانی سایت بهترین عملکرد را در طراحی با تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از خلاقیت ها و ایده های نو به کاربرده ، وب سایتی کاملا حرفه ای و کارآمد همگام با آخرین پیشرفت ها در دنیای وب را برای شما مشتریان گرامی فراهم آورد.

 





nastaran بازدید : 42 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت چیست ؟ و چه پروسه ای دارد ؟

 

پروسه طراحی با جمع آوری ایده ها شروع می شود، بعد از آن با سلیقه و ظرافت بسیار، ایده ها دسته بندی شده و اجرا می شوند، که در نهایت به هدفی مشخص برسند. می توان گفت طراحی سایت نیز پروسه ای مشابه دارد، که هدف و مقصود آن عرضه محتوا در قالب صفحات وب می باشد. 

اصول و قوانین طراحی وب سایت به چه صورت است ؟ ۱. طرح Layout :

باید اشاره کنیم که طرح یا لیات همان نحوه دسته و بندی و قرارگیری نوشته ها، طرح های گرافیکی و آگهی ها در سایت است. مقصود اصلی یا هدف دنیای وب این است که کاربر بتواند اطلاعات مورد نیاز را با مروری کوتاه در وب سایت پیدا کند. با طراحی بی نقص و رعایت ثبات و اعتدال بین محتوای مختلف در سایت، این هدف را محقق می گردد.

۲. رنگ Colour :

گزینه انتخاب رنگ در پروسه طراحی وب سایت به موضوع سایت، هدف و همچنین نظر مشتری بستگی دارد. رنگهای یک وب سایت می تواند به سادگی سیاه، سفید یا تمام رنگی باشد. انتخاب رنگ بسیار مهم است، زیرا در معرفی شخصیت یک فرد و یا یک برند کمک بسیاری کرده و حس مناسبی در بازدید کننده ایجاد می کند.

۳. گرافیک Graphics

در طراحی سایت، جلوه ها و طرح های گرافیکی جایگاه ویژه ای دارند. گرافیک یک وب سایت شامل مواردی مانند : آرم یا لوگو، نشانه ها و عکس ها می باشد. باید گفت که نیاز است که تمام موارد ذکر شده در جای مناسبی از سایت قرار گرفته و همچنین با رنگ و محتوای سایت هماهنگ باشد، تا یک سایت از لحاظ طراحی کارپسند یا به اصطلاح User Friendly باشد. ناگفته نماند که موارد استفاده شده نباید آنقدر پر حجم و زیاد باشد تا باعث کندی سایت شود.

۴. فونت Fonts

از دیگر موارد بسیار مهم در طراحی سایت، نوع قلم یا فونتی است که برای نوشتن مطالب در وب سایت استفاده می شود. از فونت های زیادی در هنگام طراحی سایت می توان استفاده کرد، یقینا انتخاب و جایگذاری آنها به ویژه فونت های فارسی قابل اجرا در همه مرورگرها از مهارت خاصی برخوردار بوده و از لحاظ طراحی سایت دارای اهمیت بالایی است.

۵. محتوا Content :

در کنار طراحی های انجام شده در سایت، محتوای سایت باید بتواند پیام اصلی وب سایت را از بین جلوه های گرافیکی و نوشته ها به بیننده به راحتی منتقل کند. محتوا و نوشته های سایت باید مرتبط و مفید باشد به نحوی که خواننده بتواند چیزی که به دنبال آن است را به راحتی پیدا کرده و تا حد امکان در سایت ماندنی بوده و از آن خارج نشود. این مسئله در طراحی وب سایت بسیار اهمیت دارد که محتوای سایت بهتر است برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و باید اشاره کرد که محتوا خیلی طولانی نباشد، و با توجه موضوع سایت کلمات کلیدی مرتبط در آن جای داده شود.

۶. طراحی وب سایت مورد پسند کاربر User friendly

در طراحی یک وب سایت به جز توجه و رعایت اصولی برای جلوه و زیبایی آن، کاربر نهایی را باید همواره مد نظر قرار داد. 

نکاتی که یک وب سایت را کاربر پسند User friendly می کند :

  • راهنما Navigation :

 

در یک وب سایت، ساختار و معماری آن، چینش منوها و دیگر ابزارهای راهنما یا هدایت باید به گونه ای طراحی شود که نحوه جستجو و نگاه کاربر نیز در نظر گرفته شود. کمک و راهنمایی کاربر برای گردش راحت و بدون پیچیدگی در سایت و راهنمایی آن به سمت موضوعات مورد نظر، هدف اصلی این امر می باشد. 

 

  • چند رسانه ای Multimedia :

 

در طراحی یک وب سایت برای درک  بهتر مطالب و موضوعات، استفاده از صداهای مرتبط و ویدئو ها و همچنین ترکیب آنها  بسیار حائز اهمیت است. همچنین باید اشاره کرد که این امر می تواند باعث می شود تا کاربر زمان بیشتری در سایت باشد، که این یکی از اهداف اصلی در طراحی هر وب سایت است.

 

  • سازگاری Compatibility :

 

طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که در تمامی مرورگرها و همچنین تمامی سیستم عامل ها قابل نمایش باشد، که این امر کمک شایانی به جذب مخاطب می کند.

 

  • تکنولوژی Technology :

 

در طراحی یک وب سایت امری که باعث آزادی عمل و خلاقیت بیشتر می شود، پیشرو بودن در شناخت و استفاده از تکنولوژی است. افزون بر این بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا سبب می شود تا وب سایت همواره پویا، سریع و حرفه بوده و همچنین امکان این را دارد تا در آینده به راحتی بزرگتر و گسترده تر شود.

 

  • تعاملی Interactive :

 

یکی از موضوعات مهم در طراحی یک سایت، ایجاد تعامل است. با قرار دادن بخش نظرات و پیشنهادات و یا قرار دادن فرم ها پرسش و پاسخ، علاوه بر افزایش سهم اشتراک کاربر، از طریق فرم های ایمیل و خبرنامه های مرتبط به وب سایت، کاربر را از بیننده به یک مشتری فعال تبدیل کرده که این مسئله تاثیر مهمی در جهت کاربر پسند بودن وب سایت دارد.

 

شرکت طراحی وب سایت راهبر با داشتن تیم حرفه ای طراحی سایت در تهران همواره در تلاش است بر پایه نیازها و اهداف تجاری مشتریان، همراه با پشتیبانی سایت بهترین عملکرد را در طراحی با تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از خلاقیت ها و ایده های نو به کاربرده ، وب سایتی کاملا حرفه ای و کارآمد همگام با آخرین پیشرفت ها در دنیای وب را برای شما مشتریان گرامی فراهم آورد.

 





nastaran بازدید : 18 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

در عصر حاضر ما روز به روز شاهد متریال های متفاوتی هستیم که برای نمای سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته متریال هایی که برای نما استفاده می شد، بسیار محدود بود. اما معماران و طراحان امروزه از متریال های مختلفی برای نما استفاده می کنند. ناگفته نماند که در حال حاضر نمای فلزی پانچ بسیار مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. 

 

پانچ ورق 

در ابتدا می خواهیم به این سوال بپردازیم که ایده ورق پانچ از کجا آمده است ؟ کارگران معادن نزدیک به یک قرن پیش، به دنبال راه و روشی بودند که به کمک آن سنگ ها و مواد معدنی را غربالگری کنند. آنها برای این کار با ابزارهای ساده صفحات فلزی را مشبک می کردند، با این روش آنها وسیله ای می ساختند که بتواند بخشی از سنگ ها را عبور داده و بخشی دیگر را نگه دارد. این ایده به مرور زمان در دیگر صنایع نیز مورد استفاده قرار گرفت و باید گفت نسل اول انواع ورق مشبک به صنعت راه یافت. در عصر حاضر دستگاههای مدرن و حرفه ای همراه با تکنولوژی روز دنیا برای مشبک کردن انواع ورق ها استفاده می شود.

می توان گفت ورق پانچ نوعی محصول فلزی است که امروزه در اماکن خصوصی و عمومی کاربرد گسترده ای دارد. ورق های پانچ کاربردهای فراوانی دارد که با شناخت ویژگی های هر کدام می توان انتخاب مناسبی متناسب با هر پروژه انجام داد.

 

تعریف پانچ ورق

در اصطلاح پانچ کردن به معنی سوراخ کردن ورق ها و محصولات فلزی است. پانچ ورق یک نوع از پروسه شکل دهی فلزات است. روش این پروسه به این صورت است که با استفاده از پرس پانچ، نیرویی را به قطعه فلزی با ابزاری به نام پانچ وارد کرده و با برش دادن قطعه، در آن سوراخ ایجاد می کند. پانچ بعد از عبور از قطعه فلزی و سوراخ کردن آن، به حفره جدیدی در زیر قطعه وارد می شود. در طی روند عملیات پانچ ورق، همراه با برش فلز تکه ای با عنوان ضایعات فلزی از آن جدا شده و به داخل حفره ایجاد شده می افتد. قطعه پانچ شده با توجه به نوع و جنس آن بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. 

ناگفته نماند که ورق های فلزی به طور کامل بر پایه وزن آنها محاسبه شده و تکه هایی که از ورق فلزی جدا شده باعث کاهش هزینه نمی شود.

 

فرآیند تولید ورق پانچ 

در فرآیند ساخت به وسیله دستگاه پانچ ورق، ورق فلزی وارد دستگاه شده و در نهایت بعد از عملیات فشار با نیروی بالا ورق فلزی همراه با نقش ها، حکاکی ها و مارک زنی، از دستگاه خارج می شود. 

سوراخ های ایجاد شده بر روی ورق پانچ اساسا یکسان بوده که می تواند به سادگی شکل های مستطیل، دایره، مربع و یا به صورت شکل های خاص ستاره، کاج، گشنیز و … نیز باشند.                 

به دلیل جدا شدن قسمتی از ورق و ایجاد شکل ناهمگون در حفره های پانچ اشکال هندسی ساده مانند دایره مستطیل و.. طرفدار بیشتری دارد.

 باید اشاره کنیم که ایجاد سوراخ روی ورق های فلزی سبب به وجود آمدن گرما شده که این گرما بر روی ورق های فلزی بر اساس قوانین فیزیکی سبب ایجاد اعوجاج می شود.

ایجاد اعوجاج را نمی شود از بین برد، اما حدود آن را می توان کاهش داد. به این دلیل که دستگاه ها قابلیت برنامه ریزی دارند، بنابراین هزینه تمام شده و زمان انجام کار کاهش یافته و همچنین باعث افزایش تولیدات متنوع می شود.

 

در کل اصول پانچ کردن ورق فلزی به زبان ساده، عبارت است از :

  • ورق فلزی را بین دستگاه برش و پانچ قرار می دهند.

  • دستگاه پانچ به سمت پایین هدایت شده و به درون قالب رفته که این امر باعث می شود ورق فلزی که زیر دستگاه پانچ قرار دارد از نقاط مجاور ورق جدا شود.

  • قطعات برش خورده جمع شده را درون یک محفظه ریخته تا برای بازیافت یا استفاده مجدد آماده شوند.

  • در نهایت شکل مورد نظر از تکرار مراحل 1 تا 3 به دست می آید.



گونه های ورق پانچ

ورق های پانچ یا به اصطلاح مشبک معمولا از ورق هایی مانند ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق آلومینیوم، ورق استیل، ورق کامپوزیت، ورق مسی و .. تولید می شوند. سایز این ورق ها می تواند بنا به درخواست خریدار در سایز های متفاوت برش داده شود. 

 

پانچ ورق آجدار

این نوع پانچ ورق برای سطوحی بکار برده می شود که از سر خوردن افراد و یا اشیاء جلوگیری می کند. برجستگی های نامنظم و پراکنده در سطح این ورق ها، به طور معمول به شکل بادام یا اشکال دیگر است. نمونه ای از کاربرد این محصول سقف های شیروانی هستند.

 

ویژگیهای ورق پانچ 

می توان گفت مزایا و ویژگیهای این ورق باعث شده تا استفاده گسترده ای از آن در صنایع مختلف شود. مزایایی مانند :

  • تنوع بالا در سایز ها و اشکال مختلف

  • کنترل ارتعاش و عملکرد عالی صوتی

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

  • مقاوم در برابر خوردگی و ضد زنگ

  • دارای مزیت مهار خورشید و انواع اشعه

  • مقاومت بالا در مقابل حرارت و ضربه

  • دارای سطحی ضد لغزش

  • دارای فیلترینگ و تهویه مناسب



کاربرد های پانچ ورق

به طور کلی نمای آلومینیومی پانچ شده حاصل ورق های مشبکی است که با پانچ کردن شیتها و یا ورق های فلزی صورت گرفته است. در نهایت باید اشاره کنیم که این نما کاربرد فراوانی دارد. استفاده از ورق فلزی پانچ، هم برای قسمت های خارجی سازه و هم برای بخش های داخلی بسیار پرکاربرد است. این ورق در ساخت و اجرای نمای سازه های معماری و عمرانی بسیار مورد استفاده است، از جمله کاربرد این ورق در ساخت انواع سقف و سایبان ها، انواع پارتیشن، پانل های آکوستیک، انواع حفاظ کشی ها، دیواره و سقف های آسانسور و … ، همچنین از دیگر کاربردهای این ورق ها شامل موارد زیر می باشد :

همچنین برای کاربرد های بیشتر این نوع ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تولید صنایع فلزی و صنایع دکوراسیون

- سقف و دیوارهای آسانسور

- حفاظ هواکش موتورخانه ها

- ساخت قطعات لوازم خانگی

- در ایستگاه های اتوبوس

- ساخت حفاظ برای منطقه های حساس نظامی و زندان ها

- جداسازی و دانه بندی خط های تولید کشاورزی و مواد غذایی

- ساخت درب های منزل، انبار ها و پارکینگ ها

- حفاظ برای نیروگاه های برق

-حفاظ برای دکل های مخابراتی

و نیز در پروژه های صنعتی، بهداشتی، پتروشیمی، ورزشی، کشاورزی و ساختمانی، قابل استفاده است.



شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا (دالفا) با تجربه چندین ساله در عرصه واردات و نصب پوشش کلزیپ و ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است. شرکت دنا با فروش و نصب کلزیپ با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توسط متخصصین فنی مجرب، در رفع نیاز کارفرمایان در ساخت و ساز کارخانجات، سالن های صنعتی و بناهای مسکونی بسیار تاثیرگذار بوده است. با کارشناسان فنی ما در مورد پروژه ها ، آنالیز سازه و نوع متریال مشورت کنید تا بهترین را به شما پیشنهاد دهند.

nastaran بازدید : 23 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

کاربردهای واش بتن چیست ؟

 

در این مقاله می خواهیم به مزایا، موارد استفاده و کاربرد های موزاییک واش بتن بپردازیم.

در مقاله ی گذشته به معرفی واش بتن پرداختیم، گفتیم که بتن شسته یا موزاییک واش بتن از ترکیبات سیمان، سنگدانه های رنگی، پودر سنگ ، فوق روان کننده کربوکسیلاتی، آب و ژل میکروسیلیس تشکیل شده و همچنین دارای اشکال گوناگون بوده و از رنگ های متنوعی ساخته می شود. 

 

مزایای استفاده از واش بتن

باید گفت که اولین و بزرگترین مزیت واش بتن ها ظاهر زیبای آنها می باشد. به طوری که سطح سه بعدی و برجسته آنها به همراه رنگ بندی طبیعی سنگ ها باعث می شود هنگامی که بر روی آنها قدم میزنید حس راه رفتن در طبیعت را داشته باشید.

مزیت دیگر واش بتن سطح ناصاف آن می باشد که در مواقع بارندگی، هنگام راه رفتن یا رانندگی، به دلیل ایجاد اصطکاک، باعث حس امنیت می شود. عمر طولانی، هزینه کم در نگهداری و همچنین تمیز کردن آن از مزایای دیگر واش بتن می باشد. 

می توان گفت واش بتن ها جزء ارزانترین محصولات بتنی دکوراتیو محسوب می شوند، که در محوطه سازی از آنها استفاده می شود. 

 

ویژگیهای واش بتن

کاربردهای واش بتن

در صنعت ساختمان سازی از کفپوش های متنوع و گوناگونی برای پوشش کف ساختمان و انواع محوطه ها استفاده می شود. موزاییک واش بتن به دلیل دوام بالا و مقاومت در برابر لغزش، برای اکثر سطوح تخت که به انواع کفپوش های غیر لغزنده نیازمند هستند، بسیار مناسب است. 

دو نوع عمده ی واش بتن از نظر کاربردی عبارتند از :

اتومات ویبره : فقط مناسب مناطق جغرافیایی معتدل و اماکن نفر رو 

اتومات پرسی : مناسب همه ی مناطق جغرافیایی اعم از سردسیر ، معتدل و گرمسیر و تمامی اماکن ترافیکی نظیر نفر رو و ماشین رو

می توان گفت که واش بتن ها جز محصولات outdoor هستند، مناسب بخش خارجی و مکان های عمومی و محوطه پارک ها، فضای سبز، پیاده رو ها، محوطه بین بلوک های ساختمانی، فضای کنار استخرها، روف گاردن، باغ ها و غیره از بتن شسته به عنوان کفپوش استفاده می کنند. 

از دیگر کاربردهای واش بتن این است که می توان برای ایجاد طرح دلخواه، موزاییک واش بتن را با دیگر مصالح ترکیب نمود. به طور کل باید گفت در کنار واش بتن می شود از تجهیزات جانبی جهت زیباتر کردن ظاهر محوطه استفاده کرد. برای مثال با نورپردازی حیاط می توان به واش بتن ها جلوه زیبایی ویژه ای داد، یا در بعضی از مدل های واش بتن از چراغ های LED استفاده می شود.

 

ویژگیهای واش بتن

 

ویژگی واش بتن مرغوب

در تولید واش بتن باید اصول خاصی رعایت شود، که در صورت عدم رعایت، موزاییک ترک خورده و می شکند، و یا مورد دیگر اینکه بعد از گذشت چند وقت سنگدانه ها در اثر گرما و سرما یا تردد از سطح موزاییک جدا می شوند و اصطلاحا واش بتن کچل می شود. 

به تعبیری دیگر باید اشاره کنیم که تولید واش بتن با مواد اولیه مرغوب، فرمول مهندسی درست و درجه یک می تواند دمای 40 تا 65 درجه سانتی گراد را تحمل کند، اما با عدم رعایت اصول، کیفیت و عمر واش بتن پایین می آید. 

عیار واش بتن استاندارد بستگی به مواد اولیه مورد استفاده دارد، همه مواد اولیه آن از سنگ و سیمان گرفته تا روان کننده ها باید با کیفیت بوده و با روش های اصولی تهیه شوند. 

از دیگر ویژگیهای واش بتن مرغوب این است که حباب هوا در برش های عرضی و طولی قطعات واش بتن وجود ندارد. واش بتن مرغوب در برابر سرما و نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. تراکم سنگدانه ها در کفپوش یکنواخت است، و همچنین می توان گفت از سنگ دانه ها با مش بندی یکسان می توان استفاده کرد. 

 

رنگ های واش بتن

موزاییک های واش بتن دارای رنگ بندی های متنوعی هستند، از جمله رنگ ها و و ترکیب های رنگی که در ساخت واش بتن مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به رنگ های سبز، سفید سبز، سفید، رودخانه ای،سفید گیلاسی، سفید قرمز، سفید لیمویی، سفید لیمویی سبز، سفید لیمویی مشکی، سفید لیمویی قرمز، سفید مشکی، قرمز، قرمز لیمویی، قرمز مشکی، قرمز مشکی لیمویی، لیمویی مشکی، گردویی، گیلاسی نیز اشاره نمود.

 

برای دیدن محصولات موزاییک واش بتن، جدول باغچه و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

nastaran بازدید : 18 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

آشنایی و معرفی پروتز دندان متحرک

 

در مقاله قبلی به آشنایی و معرفی پروتز دندان ثابت پرداختیم، که به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود، هدف از این محتوا، معرفی بیشتر و آشنایی درباره پروتز دندان متحرک است.

اشاره کردیم که ساخت پروتز دندان متحرک و پروتز های ثابت به روش های متفاوتی انجام می شود. برای ثابت کردن پروتز، از موادی مثل چسب و پیچ استفاده می کنند. اجرای این عمل توسط دندانپزشک زیبایی متخصص کاشت صورت می گیرد. در ادامه به معرفی کامل درباره پروتز دندان متحرک می پردازیم.

 

پروتز دندان متحرک

دست دندان یا پروتزهای متحرک از نامش مشخص است که نوعی پروتز است که به آسانی می شود در داخل دهان قرار داده یا از دهان خارج کرد. پروتز دندان متحرک کامل برای زمانی است که تمام دندان های بیمار کشیده شده است. مورد آسیب رسان این نوع پروتز، بحث روانی آن می باشد، که شاید فرد استفاده کننده احساس پیری کند. استفاده از دست دندان در ابتدا شاید برای بیمار خوشایند نباشد، اما با گذشت زمان این حس از بین می رود.

باید اشاره کنیم که به علت تخریب مستمر و تحلیل تیغه استخوانی فک، استفاده از پروتز دندان متحرک، هر ۱ یا ۲ سال نیاز به بررسی دارد، همچنین تعویض و جایگزینی آن به هر ۵ یا ۷ سال نیاز پیدا می کند. اگر بیمار فقط چند تا از دندان های خود را از دست داده، پارسیل را جایگزین چند دندان از دست رفته میکنند. ساخت این نوع پروتز، روی یک صفحه فلزی انجام می شود، که با لایه ای با روکش پلاستیکی همرنگ با لثه پوشیده می شود. پروتزهای پارسیل به این صورت است که توسط نگهدارنده ها یا قفل های مخفی به دندان ها متصل باقی می مانند. 

 

پروتز دندان متحرک

 

سوال های متداولی درباره پروتز دندان وجود دارد، از جمله :

۱. تفاوت پروتز ها و ایمپلنت چیست ؟

. نمی توان گفت که تنها جایگزین برای دندان های از دست رفته، دندان های مصنوعی هستند، بلکه با ظاهری مناسب، بافت لثه و استخوان از دست رفته را نیز پوشش می دهند. این مورد بیشتر برای کسانی که در استخوان و لثه ها دچار تحلیل زیاد هستند، بسیار مهم است. برای این افراد، با درمان ایمپلنت، همه این بافتها را نمی شود با روشی مناسب بازسازی کرد.

. از مزیت های پروتز متحرک تمیز کردن و نگهداری آن است، مخصوصا برای افرادی که برای مسواک کردن یا نخ کشیدن مشکل دارند.

. در صورت از دست دادن دندان های بیشتر باید به این نوع پروتز روی آورد، زیرا سازگارترند و می شود با تغییراتی جزئی در طراحی آنها، جایگزین دندان های جدید از دست رفته باشند.

. در آخر اینکه هزینه این نوع پروتز کمتر است.

 

پروتز دندان متحرک

 

۲. آیا می توان ایمپلنت را با پروتز متحرک استفاده کرد؟

باید گفت که مسئله ای که بیشتر باعث شده که افراد از این نوع پروتز راضی نباشند، این است که پروتز کامل متحرک روی لثه را پوشانده و همین مورد سبب می شود که به درستی در فک پایین ثابت نشود. راهکار مناسب برای حل این مسئله باید، برای بهبود ثبات پروتز، دو ایمپلنت در دهان بیمار قرار داد، که نتیجه آن راحت تر بودن بیمار و بالا رفتن اعتماد به نفس در فرد می شود. همین کار باعث می شود تا فعالیت هایی مانند غذا خوردن و حرف زدن و خندیدن نیز ساده تر شود. و در نهایت باعث احساس خوشایندی شده که گویی پروتز دندان قسمتی از دندان خود فرد محسوب می شود.

 

 

شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.

nastaran بازدید : 20 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

تاریخ ویرایش: 12 اسفند 1399

اپتیما، یک سدان سایز متوسط کُره‌ای است که برای نخستین بار در سال 2001 وارد بازار جهانی شد. اما از آنجا که در آن سال‌ها واردات خودرو به کشور محدود بود، نسل نخست این محصول در ایران حضور ندارد. اما پس از بازگشایی در‌های واردات خودرو به کشور، کیاموتورز از نخستین برندهایی بود که به ایران راه یافت تا ذهنیتی که مردم از پراید و ریو به عنوان تنها محصولات کیاموتورز در کشور داشتند را تا حد زیادی تغییر دهد. بدین ترتیب نخستین محموله‌های کیاموتورز در اواخر سال 2007 به ایران وارد شدند و به طور تقریبی دو سال بعد اپتیما به ایران راه یافت. اپتیمایی که در سال 2009 وارد بازار کشورمان شد، نمونه فیس لیفت نسل دوم (مشهور به اپتیما MG) این خودرو است که ظاهر و ابعاد مناسبی داشت اما در آن روزها برادر دوقلوی اپتیما یعنی هیوندای سوناتا به لطف دو سال حضور موفقیت‌آمیز در بازار، مجال رقابت به اپتیما نداد و هرچند که این خودرو فروش چندان بدی هم نداشت اما اطلس خودرو به عنوان نماینده برند کیاموتورز، نتوانست سود دندان گیری از اپتیما کسب کند. اما با پایان تولید نسل دوم، اپتیمای نسل سوم یا همان TF برای نخستین بار در سال 2012 وارد بازار ایران شد که ظاهری بسیار اغواگر و مدرن و البته مشخصات فنی و امکانات خوبی داشت. اپتیما نسل سوم در سال 2014 دستخوش یک فیس لیفت شد که تنها از حیث ظاهر و برخی امکانات تغییراتی کرده بود؛ اما همین فیس لیفت باعث شد که فروش این خودرو تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و هرچند که پیش از این هم با سوناتا YF وارد بازار رقابتی شده بود، اما نسخه فیس لیفت اپتیما TF به زعم بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو، برتری کاملی نسبت به سوناتا YF داشت. اپتیما در سال 2016 بار دیگر پوست انداخت تا نسل سوم (TF) جای خود را به نسل چهارم یا همان JF دهد و یک سال بعد یعنی در سال 2017، این نسل نیز توسط اطلس خودرو به بازار ایران وارد شد. اپتیما JF هرچند که از نظر مشخصات فنی به طور کامل شبیه TF است و ظاهر آن نیز از همان خط مشی نسل پیشین پیروی می‌کند اما این سدان خانوادگی در نسل جدیدش دستخوش تغییرات فراوانی به خصوص در بخش زیربندی شده و به همین خاطر عملکرد مناسب‌تری نسبت به اپتیما TF دارد.

 

اپتیما اتاق قدیم (نسل دوم)

مشخصه‌های فنی

شرکت‌های واردکننده با توجه به محدودیت‌های موجود در بازار و البته تعرفه‌های کم و بیش سنگین واردات، در اصل اقدام به ارائه تنها یک نسخه از هر خودرو می‌کنند. یعنی ممکن است که فلان خودرو با چند پیشرانه متفاوت در بازار جهانی قابل سفارش باشد اما تنها با یک پیشرانه به بازار ایران می‌رسد که البته پیشرانه مورد انتخاب به احتمال بالا با چند محصول دیگر از همان برند یکسان است. بدین ترتیب اطلس خودرو هم در هر سه نسل اپتیما، از همین ترفند استفاده کرده تا علاوه بر این که خیالش از بابت فروش راحت شود (در صورت عرضه یک خودرو در چند نسخه ممکن است یکی از نمونه‌ها فروش خوبی نداشته باشد و برای شرکت واردکننده ضرر رسان باشد)، بتواند با تمرکز بهتری به ارائه خدمات و تأمین قطعات یدکی بپردازد.

اطلس خودرو هم برای نسل دوم اپتیما از پیشرانه 2.7 لیتری V6 بهره گرفت که این موتور از نظر حجم و آرایش سیلندرها مشابه پیشرانه‌های هیوندای سانتافه، کیا کارنیوال، کیا اسپورتیج، هیوندای کوپه و هیوندای توسان است. البته باید توجه داشته باشید که این موتور از سری Mu (مشترک با سانتافه) بوده و با توجه به بهره‌گیری از سیستم VVT (زمان بندی متغیر باز و بست سوپاپ‌ها)، با وجود حجم و آرایش مشابه، قدرت بیشتری نسبت به موتورهای سری دلتا (که بر روی توسان، اسپورتیج و هیوندای کوپه نصب می‌شد) دارد. در واقع این سیستم که یک تکنولوژی بسیار کارآمد در بحث طراحی پیشرانه است، تأثیر بسزایی در افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت خودرو دارد و بدین ترتیب اپیتما اتاق قدیم، یک خودروی سرزنده با مصرف نه چندان بالا نسبت به دیگر شش سیلندرها مثل آزرا یا سوناتا V6 بود. گیربکسی که برای این خودرو انتخاب شد، از نوع اتوماتیک با 5 دنده در جلو است که قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک) را نیز به شما می‌بخشد. همچنین محور فعال این خودرو نیز همچون بسیاری از سدان‌های سایز متوسط خانوادگی در جلو است که این موضوع علاوه بر کاهش استهلاک به دلیل حذف بسیاری از قطعات واسط مثل گاردان، دیفرانسیل و ...، اتلاف انرژی کمتری دارد و بدین ترتیب بخش عمده‌ای از قدرت تولید شده توسط پیشرانه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

 

فضای داخلی و امکانات

اپتیمای نسل دوم (اتاق قدیم) با توجه به این که بیش از یک دهه از طراحی‌اش می گذرد، فضای داخلی چندان مدرن و لوکسی ندارد اما این بدان معنی نیست که این سدان سایز متوسط دست کمی از خودروهایی مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا هم مدل داشته باشد. در واقع در کابین این خودرو باز هم همان ترکیب آشنا پلاستیک فشرده و چرم مصنوعی به چشم می خورد که اگر بیش از 100 هزار کیلومتر از کارکرد خودرو گذشته باشد ممکن است با ساییدگی لبه های قطعات چرمی، کدر شدن برخی بخش های تریم پلاستیکی و رنگ و رو رفتگی قطعات پلاستیکی نقره ای (مثل سردنده) مواجه شوید. فضای داخلی این نسخه از اپتیما نیز به نسبت ابعاد و فاصله 2.7 متری بین دو محور ایده آل بوده و برای یک مسافرت خانوادگی به هیچ وجه دچار چالش نخواهید شد. در ضمن امکاناتی که در اپتیما عایدتان می شود نسبت به سن و سال خودرو وضعیت خوبی دارد و مواردی مثل تودوزی چرم، تنظیم برقی و گرم کن صندلی های جلو، کروز کنترل و سوئیچ هوشمند در این خودرو به چشم می خورد.

 

ایمنی و پایداری

مهم ترین مشخصه ها و امکاناتی که برای ایمنی و پایداری این خودرو می توان بیان کرد عبارتند از:

  • سه ستاره ایمنی از مؤسسه NHTSA (نمونه فیس لیفت در سال 2009).
  • ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ (خنک شونده در جلو) به همراه سیستم های ABS (ضد قفل)، EBD (توزیع نیروی ترمز بین چرخ ها) و ESP (کنترل الکترونیکی پایداری خودرو).
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو به همراه پیش کشنده و سه کمربند در عقب.
  • شش کیسه هوای ایمنی. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دو عدد جانبی سرنشینان جلو و دو عدد پرده ای.

 

تجربه سواری

نسل دوم یا همان اتاق قدیم این خودرو که با موتور V6 در بازار حضور دارد، قدرتمندترین اپتیمای موجود در بازار است اما با وجود گیربکس 5 دنده به نسبت قدیمی و البته وزن خالص بیشترش، عملکردی کم و بیش همپای فرزندان جدیدترش دارد. اما موضوعی که در پشت فرمان این خودرو بیشتر به چشم می خورد، مسئله کم فرمانی آن بر سر پیچ های تند و تیز است که عواملی مثل ساختار نه چندان پیچیده زیربندی و موتور سنگین در این موضوع دخیل هستند. هرچند که سواری نرم و راحت اپتیما، آسایش کافی را برای سرنشینانش به ارمغان خواهد آورد و این محصول یک خودروی مطلوب برای سفرهای بین شهری خانوادگی به شمار می رود.

 

اپتیما اتاق وسط (نسل سوم یا TF)

مشخصه‌های فنی

سومین نسل از کیا اپتیما که با پسوند TF شناخته می‌شود و بازاری‌ها آن را تحت عنوان «اتاق وسط» می‌شناسند، از پلت فرمی به تمام متفاوت نسبت به نسل پیش از خود بهره می‌برد و در واقع به عنوان برادر دوقلوی سوناتا YF بر روی پلت فرمی مشترک با این خودرو تولید شده است. بدین ترتیب این خودرو از مرکز ثقل پایین‌تر، ابعادی بزرگتر و البته گستره پیشرانه‌های کم‌حجم‌تری بهره می‌برد. در واقع این نسل از کیا اپتیما با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار جهانی حضور دارد که البته تمامی آن‌ها 4 سیلندر (بنزینی، دیزلی، اتمسفریک و توربو) هستند. اما با توجه به این که پیشرانه 2.4 لیتری سری تتا2 بر روی اکثر محصولات هیوندای-کیا قابل سفارش است، شرکت اطلس موتور برای این خودرو نیز از همین پیشرانه فراگیر استفاده کرده تا بتواند خدمات بهتر و فراگیرتری را برای این محصول پرفروش ارائه کند. گیربکس اتوماتیک عرضه شده در اپتیما TF نسبت به گیربکس نسل قبل ارتقای بسیار زیادی به خود دیده و همچنین با وجود 6 دنده بودن ضرایب بهتری را به شما ارائه می‌کند. به زعم بسیاری از کارشناسان و افرادی که تست میدانی انجام داده‌اند، اپتیما TF شتابی در حد و اندازه نسل قبلش (با وجود موتور 6 سیلندر) دارد و به لطف بهره‌گیری از موتور کم‌حجم‌تر و پیشرفته‌تر، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد.

 

فضای داخلی و امکانات

سومین نسل از این سدان خانوادگی نه تنها در ظاهر و طراحی بدنه بلکه در طراحی فضای کابین نیز با تغییراتی گسترده همراه بود. در واقع پیتر شره‌یر (طراح اسبق آئودی) که در حال حاضر مدیریت دپارتمان طراحی کیاموتورز را بر عهده دارد، با استفاده از خلق المان‌هایی تازه در محصولات جدید کیاموتورز انقلابی را به وجود آورد که اپتیما یکی از مثال‌های بارز این انقلاب است. فضای داخلی بسیار مدرن و شیک با وجود ارگونومی بسیار خوب و جانمایی ایده‌آل ادوات مختلف و همچنین جزئیاتی مثل زاویه داشتن کنسول میانی به سمت راننده و غربیلک اسپرت سه شاخه, حس و حال بسیار خوبی را از سواری این خودرو به شما ارائه می‌کند که در قیاس با کابین پرزرق و برق سوناتا YF، این خودرو شیک‌تر و محافظه‌کارانه‌تر طراحی شده است. فضای داخلی در اپتیما TF به لطف بهره‌گیری از پلت فرم جدید فراتر از نسل قبلی بوده و البته هرچند که به دلیل وجود شیب در قسمت عقب سقف، سرنشینان ردیف دوم با اندکی کمبود ارتفاع دست و پنجه نرم می‌کنند اما فضای پا در هر دو ردیف کاملاً مطلوب بوده و 5 سرنشین بلندقامت بدون هیچ دردسری در این خودرو جای می‌گیرند. روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌ها به همراه حافظه یکپارچه با آیینه، سیستم صوتی Infinity، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو از جمله امکاناتی هستند که در اپتیما TF می‌توان یافت.

 

ایمنی و پایداری

مهم ترین مشخصه ها و امکاناتی که برای ایمنی و پایداری این خودرو می توان بیان کرد عبارتند از:

  • پنج ستاره ایمنی از مؤسسه NHTSA (سال 2012).
  • ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ (خنک شونده در جلو) به همراه سیستم های ABS (ضد قفل)، EBD (توزیع نیروی ترمز بین چرخ ها)، TCS (کنترل کشش)، EBA (نیروی الکترونیکی کمکی ترمز)، HAC (کنترل پیمایش سربالایی)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی).
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو به همراه پیش کشنده و سه کمربند در عقب، باز شدن قفل درها در هنگام تصادف.
  • شش کیسه هوای ایمنی. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دو عدد جانبی سرنشینان جلو و دو عدد پرده ای.

 

تجربه سواری

سه نسل مورد بحث کیا اپتیما، سه سبک متفاوت رانندگی را در اختیار شما قرار می‌دهند که البته نسل سوم یا همان اتاق وسط (TF) و چهارم یا همان اتاق جدید (JF) به دلیل شباهت پلت فرم و قوای فنی، عملکرد یک رنگ تری دارند.

اما یک نسل جلوتر یعنی اپتیما TF با وجود پلت فرم بسیار متفاوتش نسبت به قبل و کاراکتر اسپرت‌تری که دارد، توانست در بازار ایران به محبوبیتی دوچندان برسد. در واقع این محصول با وجود سیستم تعلیق اسپرت تر و همچنین رینگ های آلیاژی سواری چندان راحتی ندارد و بسیاری از خریداران از کوبش های سیستم تعلیق آن نالانند اما هندلینگ در این خودرو ارتقای محسوسی پیدا کرده و موضوع کم فرمانی تا حد قابل قبولی منتفی شده است. البته موتور 170 اسب بخاری این خودرو هرچند که 20 اسب از نمونه مورد استفاده بر روی پدرش کمتر دارد اما همان طور که در بالاتر اشاره شد، این موتور به لطف بهره گیری از تکنولوژی بالاتر، گیربکس بهتر و وزن کمتر بدنه، شتاب و کشش در همان حد و اندازه اپتیمای اتاق قدیم نصیبتان خواهد کرد. همچنین در این نسل از اپتیما دیگر خبری از مصرف سوخت به نسبت بالای اپتیمای اتاق قدیم نیست و کیاموتورز حتی برای این خودرو دکمه Eco گیربکس را تعریف کرده که باعث می شود دنده ها در دور پایین تری تعویض شده و در نهایت مصرف سوخت بهینه تری داشته باشید.

 

اپتیما اتاق جدید (نسل چهارم یا JF)

مشخصه‌های فنی

شباهت نسل جدید اپتیما (JF) به نسل پیش غیرقابل انکار است و البته این شباهت تنها در ظاهر و طراحی بدنه خلاصه نشده است. در واقع این کُره‌ای خوش شانس و خوش چهره همچون نسل سوم با پیشرانه‌های متفاوتی به بازار جهانی عرضه شده است اما با توجه به توضیحات فوق، باز هم با همان پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری به بازار ایران عرضه شد. البته پلت فرم محصول مذکور در نسل جدید با تغییراتی در بحث تعلیق و زیربندی همراه بوده که در نتیجه هندلینگ و پایداری بهتری را نسبت به اپتیما TF برای شما فراهم خواهد کرد. در واقع بسیاری از مالکان اپتیما TF از موضوع کم فرمانی این خودرو در سر پیچ‌های بسیار تند نالان هستند اما اپتیما JF با وجود تغییرات مذکور دیگر اسیر این ایرادات نیست و خلق و خویی اسپرت تر دارد. شایان ذکر است که پیشرانه مورد استفاده در هر دو نسل TF و JF (اتاق وسط و اتاق جدید) از نوع تتا2 با سیستم پاشش سوخت MPI است که قدرت کمتری نسبت به نمونه GDI (پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر) مورد استفاده در سورنتوهای بازار ایران دارد. البته این به معنای ناکافی بودن قدرت 170 اسب بخاری این محصول کُره‌ای نیست.

 

فضای داخلی و امکانات

آخرین نسل از اپتیما یعنی JF (نسل چهارم یا همان اتاق جدید) که از اواخر سال 2016 وارد بازار ایران شده و با پسوند JF شناخته می‌شود طراحی کابین ساده‌تری نسبت به TF دارد و بسیاری از افراد چیدمان و دکوراسیون داخل کابین این خودرو را شبیه به محصولات ب ‌ام ‌و می‌دانند. اما این سادگی به معنای ضعف نسبت به نسل TF نیست و پختگی طراحی این خودرو را نشان می‌دهد. اپتیما در دو نسخه GT لاین و ساده در بازار ایران حضور دارد که نمونه‌های GT لاین به غربیلک فرمان D شکل اسپرت و دوخت غیرهمرنگ تودوزی مزین شده است. اما در نسخه ساده فول آپشن و به خصوص نمونه‌هایی که از تریم چوبی روشن بهره می‌برند، فضای داخلی این خودرو بسیار لوکس‌تر از نسل پیشین طراحی شده است و از امکاناتی مثل صندلی‌های چرمی به همراه تنظیم برقی در جلو و گرمکن در هر دو ردیف، سیستم صوتی هارمن کاردن، کروز کنترل اتوماتیک و شارژر وایرلس تلفن همراه بهره می‌برد.

 

ایمنی و پایداری

مهم ترین مشخصه ها و امکاناتی که برای ایمنی و پایداری این خودرو می توان بیان کرد عبارتند از:

  • پنج ستاره ایمنی از مؤسسه Euro NCap (سال 2015).
  • ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ (خنک شونده در جلو) به همراه سیستم های ABS (ضد قفل)، EBD (توزیع نیروی ترمز بین چرخ ها)، TCS (کنترل کشش)، EBA (نیروی الکترونیکی کمکی ترمز)، HAC (کنترل پیمایش سربالایی)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی).
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو به همراه پیش کشنده و سه کمربند در عقب, باز شدن قفل درها در هنگام تصادف.
  • شش کیسه هوای ایمنی. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دو عدد جانبی سرنشینان جلو و دو عدد پرده ای.

 

تجربه سواری

در واپسین نسل از این خودرو یعنی اپتیما JF نیز اوضاع بسیار مشابه نسخه TF بوده و با وجود پیشرانه و سیستم انتقال قدرت کاملاً مشابه، عملکرد و کشش چندان متفاوتی نخواهید داشت. البته هندلینگ در نسل JF باز هم بهتر از قبل شده که این موضوع نوید بلوغ محصول خانوادگی کیا را می دهد. همچنین با وجود پکیج اسپرت GT لاین که برای این خودرو قابل سفارش است، کاراکتر اسپرت تر این نسل اثبات خواهد شد.

 

شرایط بازار

  • اپتیما این روزها یکی از پرفروش ترین و خوش بازارترین خودروهای کشور است که البته این موضوع در نسل TF بیش از دو نسل دیگر به چشم می خورد. در واقع اپتیما اتاق قدیم به دلیل کمیاب تر بودنش نسبت به سوناتا بازار متوسطی دارد اما نسل سوم (اتاق وسط) یا همان TF چه در نسخه های پیش از فیس لیفت (2012 و 2013) و چه در نمونه های بعد از فیس لیفت (2014، 2015 و اوایل 2016) یکی از خودروهای خوش فروش بازار به شمار می رود. همچنین اقبال نسل سوم این خودرو در بازار به دلیل قیمت به نسبت بالایش اندکی کاهش یافته اما به هر حال اپتیما JF یکی از خودروهای محبوب و کمیاب بازار سدان های صفر کیلومتر کشور است که البته در اغلب دوره ها Anchorنتوانسته گوی رقابت را از هیوندای با سوناتا LF برباید.
  • هر کدام از نسل های این خودرو با پالت رنگی مختص به خودشان در بازار حضور دارند که البته رنگ سفید در هر سه نسل بیش از رنگ های دیگر مورد استقبال قرار می گیرد. برای نسل دوم (اتاق قدیم) این خودرو، گزینه های خاکستری، مشکی، نقره ای و زرشکی نیز در بازار یافت می شود. نسل سوم یا همان اتاق وسط (TF) نیز بیشتر با رنگ های سفید و مشکی در بازار حضور دارد که البته نمونه شامپاینی (سربی) نیز علیرغم کمیاب بودن طرفداران فراوانی دارد. همچنین نقره ای، زرشکی، قرمز (سفارشی) و ... از جمله دیگر رنگ هایی است که برای اپتیما TF می توان یافت. در نهایت نیز به نسل جید این خودرو یعنی JF می رسیم که با رنگ های سفید، مشکی، خاکستری، قهوه ای و ... در بازار حضور دارد.
  • با توجه به این که اپتیما یک خودروی خوش اقبال و خوش فروش در بازار است پس برای تأمین قطعات یدکی آن نیز دچار مشکلی نخواهید شد. به خصوص در نسل TF با وجود فراوانی بیشتر خودِ خودرو در خیابان ها، قطعات یدکی آن نیز فراوان تر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که شما برای تأمین قطعات فنی هیچ یک از سه نسل به مشکل نخواهید خورد و فقط ممکن است برای یافتن قطعات ظاهری نسل دوم و چهارم به چالش بخورید.
  • به تقریب تمامی اپتیما JF های وارد شده به بازار ایران از نوع فول آپشن این خودرو هستند ولی نسل سوم یا همان TF به خصوص در نسخه پیش از فیس لیفت، نمونه های لو آپشن فراوانی در بازار دارد. تا این حد که برخی از آن ها فاقد روکش چرم صندلی ها و سانروف هستند! همچنین عمده نمونه های وارد شده از نسل دوم یا همان اتاق قدیم نیز از نوع فول آپشن هستند.

 

نکته های کارشناسی هنگام خرید

یکی از مهم ترین ایراداتی که در اکثر اپتیماهای TF و به خصوص نسخه فیس لیفت شایع است، سوختن بخشی از نئون چراغ خطرهاست که هزینه تعمیر به نسبت بالایی دارد. به غیر از این تا به حال این موضوع برای اپتیما JF گزارش نشده و البته اپتیما اتاق قدیم هم به خاطر بهره گیری از چراغ خطرهای لامپی ساده، در صورت بروز خرابی و سوختن لامپ، هزینه تعمیر چندان زیادی ندارد.

گیربکس اپتیما در هر سه نسل کم استهلاک است و اگر سرویس های دوره ای آن را به موقع انجام دهید، آزار خاصی نخواهد داشت. البته در برخی موارد دیده شده که گیربکس اپتیما اتاق قدیم در کارکردهای بالای 100 هزار کیلومتر تقه می زند که در این صورت اغلب می توان با تعویض صافی و دیالیز روغن (تعویض کامل روغن گیربکس) این موضوع را رفع کرد. اما اگر در اثر فشار مضاعف، صفحات گیربکس دچار مشکل شده باشد، چاره ای به جز تعمیر اساسی و تعویض لوازم مستهلک آن نخواهید داشت. در مورد نمونه های TF و JF هم حتماً توجه داشته باشید که حالت Eco برای گیربکس به درستی عمل کند و تقه های ریز به خصوص در هنگام تخت گاز راندن خودرو وجود نداشته باشد. به هم ریختن برنامه TCU و مشکلات شیر برقی گیربکس نیز محتمل است.

به صدا افتادن ستون ها و سقف در اپتیما TF فول آپشن یکی دیگر از مشکلات عدیده این خودرو است که در صورت استفاده نادرست (مواردی مثل رد کردن دست انداز ها با سرعت بالا!) پیش می آید. این مشکل در مورد اپتیما JF با وجود کیفیت ساخت بالاتر، کمتر دیده شده است.

پیشرانه V6 قرار گرفته بر روی اپتیما اتاق قدیم یک موتور به نسبت پرمصرف اما خوش نفس است که البته برای سالم ماندن همچون هر موتور دیگری به نگهداری با دقت نیازمند است. نوع روغن مورد استفاده در این موتور بسیار دارای اهمیت بوده ولی با توجه به بهره گیری از ضریب تراکم 10 به 1، با بنزین ایران سازگار است و البته به طور طبیعی بهتر است که با بنزین سوپر و یا مکمل اکتان مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از مواردی که در بیشتر هیوندای یا کیا های مدل پایین مشهود است، به صدا افتادن یا گریپاژ کردن سانروف است که در اصل بخاطر عدم روغن کاری ادواری اتفاق می افتد. اپتیما اتاق قدیم نیز از این قاعده مستثنی نیست و خشک بودن ریل سانروف ممکن است مشکلاتی از این قبیل را برای این خودرو پدید آورد.

 

آیا این خودرو برای من مناسب است؟

اگر خانواده ای 4 یا 5 نفره هستید و به دنبال خودرویی خانوادگی با قابلیت استفاده بی دردسر برای فعالیت های روزمره می گردید، جواب بله است! در واقع فرقی ندارد که کدام نسل از اپتیما را انتخاب کنید چرا که هر کدام از این نسل ها با بازه قیمتی متفاوتی در بازار حضور دارند و هر سه خودروهای خانوادگی ایده آلی به شمار می روند. اما در این بین اپتیما نسل دوم سواری بهتری را به شما ارائه می کند و دو نسل دیگر خلق و خوی اسپرت تری دارند که ممکن است با کوبش های سیستم تعلیق شان کنار نیایید. هرچند که باید در نظر داشت استهلاک اپتیما JF و TF به لطف بهره گیری از پیشرانه ای کوچکتر و کم حجم تر کمتر بوده و به غیر از این اگر از جمله افراد تنوع طلب هستید، اپتیما با توجه به بازار فروش داغش گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

nastaran بازدید : 10 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری چیست ؟

 

در این مقاله می خواهیم به مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری بپردازیم.

در مقاله های گذشته به موزاییک پلیمری پرداختیم، گفتیم که این سنگ مصنوعی یا همان موزاییک پلیمری از ترکیبات سیمان و پلیمر به دست می آید، و مثل سنگ طبیعی رنگ های جذابی را نیز به خودش می گیرد، که این رنگها مقاومت بالایی در برابر محیط های قلیایی، نور خورشید و اشعه فرابنفش دارند، و حتی تا مدتها و با گذشت زمان براقیت و شفافیت خود را حفظ می کنند. 

 

از ویژگی های مشخص این نوع موزاییک این است که در برابر سرما خیلی شدید و یخبندان ها، مقاومت بالایی دارند. همچنین ناگفته نماند که کفپوش بتنی پلیمری تحمل بسیار بالایی در مقابل حرارت های بالا، تا 70 درجه سانتی گراد را دارد.

 

دلیل این ویژگی جذب آب بسیار پایین آن حدود چیزی کمتر از 3 درصد و نیز تراکم بالای بافت موزاییک می باشد. همین خصوصیت سبب مقاومت بالای موزاییک پلیمری در برابر انقباض و انبساط شده و مانع از شکستن در مناطق مختلف آب و هوایی می شود.

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، این است که در زمان نصب به دلیل وجود موادی که در ساختارش است با ملاتی که در زیر آن استفاده می شود واکنش نشان داده و به شدت به ملات می چسبد.

 

ویژگی های موزاییک پلیمری

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری :

در موزاییک پلیمری وجود مواد پلیمری مانند رزین باعث می شود که کیفیت آن از لحاظ مقاومت سایشی، خمشی و فشاری نیز بالا رود و این موضوع سبب می شود که موزاییک پلیمری نسبت به دیگر سنگ های طبیعی و مصنوعی برتری ویژه ای داشته باشد. 

 

ویژگی های موزاییک پلیمری

 

باید اشاره کنیم که در بازار موزاییک، موزاییک پلیمری به علت مزایای ویژه اش، تحولی بزرگ و شگرف را به ارمغان آورده است. مزایای ویژه این نوع موزاییک شامل :

 

  • وزن آن بسیار سبک است.
  • شست و شوی آسانی دارد و نسبت به آب نفوذ ناپذیر است.
  • به علت داشتن تنوع در هر اندازه، به برشکاری نیازی ندارد.
  • دارای سطحی براق است.
  • با استفاده از ملات سیمان و ماسه به راحتی نصب می شود.
  • موزاییک پلیمری چند منظوره است، به این معنی که می توان از یک رنگ و طرح در فضای درونی، بیرونی و برای کف و سقف و نیز نما و فضای دکوراتیو استفاده کرد.
  • تنوع بالایی در ابعاد، رنگ، طرح و نقش دارد.
  • در فرمولاسیون موزاییک پلیمری تغییراتی را می توان ایجاد کرد، که احتمال استفاده از این موزاییک در نما به عنوان سنگ آنتیک، سنگ نما و .. نیز به وجود می آید.
  • به علت بهره گیری از تکنولوژی ها به روز قیمت آن ارزان است.

 

برای دیدن محصولات موزاییک، موزاییک پلیمری و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

nastaran بازدید : 17 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

پوشش قوسی و پیدایش آن

در ابتدا می خواهیم به تاریخچه مختصری از پیدایش پوشش قوسی بپردازیم.

زمانی که از پیدایش پوشش قوسی صحبت می شود، باید به گذشته ای بسيار دور برگردیم، زمانی که انسان ها به دنبال محلی امن بودند. بر پایه نظریه باستان شناسان، انسانها با توجه به نیاز و به مرور زمان از قدرت و خلاقیت خود استفاده کرده و سرپناهی مقاوم می ساختند که مسلما ضعف های زیادی داشت. به دلیل نیاز شدید، باز هم آزمود و امتحان کرد تا به قوس رسید و با گذشت زمان آن را کامل کرد، به این صورت که انواع قوسها از لحاظ نماسازی ابداع شده و ساخت آن متداول شد. 

بسیاری از طراحان امروزه با دیدی سنتی و یا ترکیب معماری مدرن و کهن، قوسهای زیبایی را ایجاد می کنند. 

و اما این سوال پیش می آید، که کاربرد قوس ها از چه زمانی بوده و اینکه دلیل استفاده بشر از طاق قوس شکل و گنبد در بناها چیست ؟

بی شک بشر بر اثر تجربیاتی که از طبیعت اطراف خود آموخته به خواص پوشش قوسی پی برده است. شکل قوس منحنی یادآور حالت تعادل، آرامش و زیبایی است.از هزاران سال پیش از میلاد، هنگامی که انسانها به زیبایی، ایستایی و خواص قوس پی بردند،  در ساخت بناهای خود بیشتر از این نوع پوشش استفاده می کردند. اولین پوشش قوسی در ایران در بناهای ایلامی چغازنبیل و هفت تپه دیده شده و بعدها به ویژه در دوره ساسانیان از شکل قوسی بسیار استفاده می گردید، که نمونه های آن ایوان مدائن ( در خاک عراق )، کاخ فیروز آباد و همچنین سروستان است، که برای پوشش بنا از طرح و فرم قوس استفاده کرده اند. 

باید اشاره کنیم که طاق قوسی با توجه به شکل خاص خود در مقابل بارهای وارده مقاومت بیشتری دارد به همین دلیل است که با وجود گذشت زمان آثار گذشته همچنان پابرجاست.

 

تعریف پوشش قوسی:

تعریف قوس عبارت است از قرار گرفتن قسمتی از یک یا چند کمان، که کنار هم دهانه را می پوشانند. در کل می توان گفت که تمامی پوشش سقف ساختمان های باستانی و سنتی به شکل قوسی انجام می گیرد.

از قوس ها برای پوشش دادن نعل درگاه ها با دهانه های زیاد یا کم و همچنین پوشش سقف ها در فرم ها و اشکال مختلف استفاده می شود. اگر بر قوس ها نیز نیرو یا فشاری وارد شود، از قسمت تیزدار قوس به پایه های دو طرف قوس منتقل می شود.

 

کاربرد پوشش قوسی :

نقش سقف و مقاومت آن در تامین ایمنی ساختمان اهمیت بالایی دارد، و نوع مصالح و اجرای آن بسیار مهم است. امروزه در طراحی ساختمان های مدرن برای پوشش سقف یا قسمتی از آن از پوشش قوسی استفاده می کنند، در طراحی سنتی به گونه ای بود که سقف های منحنی شکل با آجر و با روش تخته کوبی ساخته می شدند، اما در عصر حاضر با توسعه روش های طراحی، ساخت و ساز و همچنین پیشرفت تکنولوژی، در ساخت سقف ها با پوشش قوسی از ورقه های فلزی استفاده می کنند. 

علت استفاده از ورقه های فلزی این است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند، و به هر شکلی که مناسب با گوشه و کنار و ارتفاع و شیب سقف باشد نیز تغییر شکل می دهند. از پنل های منحنی برای این نوع سقف ها استفاده شده که میزان انحنای آنها از انحنای ملایم تا قوس کامل قابل تغییر است.

سقف های فلزی اخیرا در معماری های مدرن کاربرد فراوانی دارند. باید گفت که پوشش سقف ایستادرز یا سقف کلزیپ یکی از محبوب ترین و منعطف ترین و مقاوم ترین نوع سقف فلزی هستند. نصب این نوع از سقف ها با انواع سنتی آن متفاوت است، به این صورت که این نوع سقف یک پوشش مستحکم با توانایی حرکت تحت انبساط حرارتی می باشد.

سیستم ایستادرز این قابلیت را دارد که می توان از آن برای پوشش سقف های محدب، مقعر، پوشش قوسی، گنبدی و کونیک و همچنین تمام اشکال هندسی به صورت یکپارچه و بدون محدودیت طولی استفاده کرد.

 قطعا می دانید که نصب سقفی با طراحی زیبا می تواند مکمل بنای شما باشد و همچنین عاملی بر زیبایی و بالا بردن ارزش آن است. 

 

انواع پوشش قوسی :

می توان گفت که پنل های سقف دارای اشکال مختلفی هستند، که عبارتند از پنل های منحنی S شکل، پنل های منحنی بیضوی یا هذلولی و پنل های طاق دار بشکه ای

پنل های منحنی S شکل :

این نوع پوشش در اصل از ترکیب دو حالت محدب و مقعر است. سقف در این حالت به شکل موج دیده شده و نمایی زیبا بر روی سقف ایجاد می کند.

پنل های منحنی بیضوی یا هذلولی :

این نوع پوشش فرم آزادی دارد که هنگام اجرای سقف منحنی، این امکان را به معماران می دهد که بدون هیچ گونه محدودیتی سقف قوسی را طراحی و تولید نمایند. منحنی این نوع سقف ها اشکال نامتعارفی دارند، شامل :

  • منحنی یکسان به شکل نیم دایره

  • منحنی ما بین دو سطح صاف

  • سقفی با بخشی از منحنی در لبه ها

  • منحنی به صورت موج و سینوسی

 

پنل های طاق دار بشکه ای:

این نوع پوشش از متداول ترین انواع سقف های منحنی محسوب می شود. باید گفت که پنل های طاق دار بشکه ای به منحنی های محدب معروف هستند. این نوع سقف به گونه ای است که طرح و انحنای آنها به سمت بیرون بوده و شکلی برآمده و محدب را ایجاد می کند. 

متریالی که در ساخت پوشش قوسی استفاده می شود :

تقریبا می توان گفت برای ساخت سقف های قوسی از هر نوع فلزی می توان استفاده کرد، مانند آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، مس، فولاد گالوانیزه و روی، انحنا دادن یا خم کردن بعضی از این متریال ها ساده تر از بقیه می باشد. به طور مثال مس، روی و آلومینیوم برای سیستم های سقف قوسی می توانند گزینه های مناسبی باشند، به این دلیل که منحنی محکم تری را نیز ارائه می دهند.

فولاد را می توان برای انحناهای بزرگ به کار برد، و همچنین برای داشتن سقفی محکم باید از آلومینیوم استفاده کرد.

نمونه پروژه های کلان در جهان که با سیستم سقف قوسی اجرا شده اند، شامل :

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مکان : باکو(آذربایجان)

طراح : زاها حدید

مجموعه فرهنگی حیدر علی اف، ساختمانی با زیر بنای بیش از 57 هزار متر مربع می باشد، که در واقع این ساختمان دارای یک طرح معماری خاص و ویژه ای است که در آن خطوط منحنی ملایم ناگهان مثل یک تکه پارچه در زاویه های تندی تا می خورند. هندسه مواج، سیالیّت و استفاده نکردن از گوشه‌های تند باعث شده‌ است که این بنا بسیار مورد توجه واقع شود. معمار و طراح این سازه زاها حدید هنرمند مشهور انگلیسی- عراقی است، که آثار و طراحی‌های او از قوس، حجم، حرکت و جریان تاثیر می‌گیرند.

خانه اسکی

مکان : نیوهیون (آمریکا)

طراح : دیوید سینتون اینگالس 

میدان اسکیت روی یخ، اثر دیوید س.اینگالس که مهم ترین مشخصه ی آن سقف قوسی شکل و معلق آن است. این سازه‌ی جزء برترین های معماری مدرن محسوب می شود. این سازه‌ی خلاقانه معرف در سال 1958 توسط دیوید س.اینگالس طراحی و توسط ایروسارینن تکمیل شد، به گونه‌ای امضای او تلقی می‌شود. او همچنین در بسیار دیگر از کارهایش نیز از خم‌های قوس دار استفاده کرده است. در قسمت زمین بازی هاکی در این پروژه معماری مدرن، سقف معلق موج مانندی طراحی شده است.



شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا (دالفا) با تجربه چندین ساله در عرصه واردات و نصب پوشش کلزیپ و ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است. شرکت دنا با فروش و نصب کلزیپ با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توسط متخصصین فنی مجرب، در رفع نیاز کارفرمایان در ساخت و ساز کارخانجات، سالن های صنعتی و بناهای مسکونی بسیار تاثیرگذار بوده است. با کارشناسان فنی ما در مورد پروژه ها ، آنالیز سازه و نوع متریال مشورت کنید تا بهترین را به شما پیشنهاد دهند.

nastaran بازدید : 18 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

تاریخ ویرایش: 9 اسفند 1399
با در نظر گرفتن نوسان قیمت خودرو در بازار خرید¬و¬فروش و هزینه¬های بالای نقل¬و¬انتقال، لازم است تا قبل از اقدام به فروش خودرو، از تصمیم خود در مورد این¬که ماشینم را بفروشم یا نه، مطمئن شویم. اگر تصمیم ما برای فروش خودرو قطعی شد، اولین موضوع مهم این است که بدانیم فروش یک خودرو و به خصوص خودروی کارکرده، چه مشکلات و چالش¬هایی را پیش روی شما می¬گذارد و باید به چه چیزهایی را بدانید تا در معامله ضرر نکنید یا به دردسر نیفتید. در مجموع می¬توان گفت در هنگام فروش خودرو، شما با چهار چالش اصلی به شرح زیر روبرو خواهید بود.


1.    آگاهی از وضعیت سلامت خودرو
2.    قیمت¬گذاری خودرو
3.    شیوه صحیح بازاریابی و معرفی خودرو
4.    نکته ها و مسائل فنی و حقوقی فروش خودرو


در ابتدای این مقاله، این چهار چالش مهم را به طور مختصر بیان کرده و سپس در ادامه، اهمیت هر کدام را در روش¬های مختلف فروش بررسی خواهیم کرد.

چالش اول: آگاهی از وضعیت سلامت خودرو
اول این¬که مالک خودرو باید وضعیت سلامت و نقاط ضعف فنی آن را به¬خوبی بداند و وقت و تمرکز کافی جهت آماده سازی خودرو برای فروش را داشته باشد. این موضوع شامل رفع کاستی¬های ظاهری بدنه، انجام تعمیرات فنی و تمیز کردن پوسته خارجی، محفظه صندوق عقب و محفظه داخل کابین می¬شود. به طور معمول اگر فروشنده اولین مالک خودرو باشد، از وضعیت آن به خوبی آگاه است و بهانه زیادی برای پنهان¬کاری باقی نمی¬ماند؛ اما اگر مالک خودرویی هستید که در گذشته در اختیار فرد دیگری بوده است، بهتر است قبل از اقدام به فروش خودرو به هر روش، آن را نزد مکانیک مورد اعتماد خود یا یک کارشناس خودرو باتجربه ببرید و از ایرادات فنی خودرو مطلع شده و آن¬ها را رفع نمایید زیرا خرید یک خودروی کارکرده معیوب، اغلب افت قیمتی بیش از هزینه رفع آن به فروشنده تحمیل خواهد کرد و باعث می شود قدرت خریدار در چانه زنی بالاتر برود. به عنوان مثال فرض کنید جلوبندی خودروی شما نیاز به بازدید و سرویس دوره ای دارد و با هزینه ای در حدود دو تا دو میلیون و پانصد هزار تومان به وضع مطلوب می¬رسد، اما اگر این ضعف را برطرف نکنید، مجبور خواهید بود به عنوان مثال چهار میلیون تومان و به میزان حداکثر مبلغ مورد نیاز برای تعمیر آن از قیمت خودرو کسر نمایید زیرا هزینه های تعمیر خودرو را نمی توان با دقت بالا مشخص کرد و به اصطلاح «تو دِل کار هزینه¬ها معلوم میشه». در نتیجه علاوه بر ضرر مالی، دست خریدار را در سایر مسائل مانند شرایط پرداخت وجه یا زمان انتقال مالکیت بازتر می¬گذارید.

چالش دوم: تعیین قیمت خودرو
تعیین قیمت فروش خودرو، تابع عوامل مختلفی مانند سن و کارکرد خودرو، وضعیت سلامت فنی و بدنه، مطلوبیت آن در بازار خرید¬و-فروش خودروی دست¬دوم و بسیاری عوامل دیگر است. این روش که برای بسیاری از خودروها کاربرد دارد این است که بالاترین مدل و کمترین کارکرد خودرو را در نظر گرفته و به ازای هر سال کارکرد درصد مشخصی که برای بسیاری از خودروهای مدل بالا حدود پنج درصد است، از بالاترین قیمت بازار کسر می شود، سپس به ازای آسیب¬هایی که به هر یک از قطعات بدنه وارد شده نیز دوباره درصدی از قیمت کاسته خواهد شد. در نهایت افت قیمت بابت هزینه های تعمیرات فنی و لوازم مورد نیاز، قیمت یک خودروی دست¬دوم را مشخص خواهد نمود. البته موارد دیگری نیز مانند کارکرد خارج از عُرف و نحوه نگهداری از خودرو نیز در قیمت دخیل اند که ما در مقاله تعیین قیمت خودروی کارکرده، این موارد را به تفصیل بیان کرده¬ایم. به عنوان مثال اگر یک خودرو مدل 98 که 30 هزار کیلومتر کارکرده و از نظر فنی و بدنه سالم است 100 میلیون قیمت داشته باشد، یک خودروی مشابه با مشخصات تولید سال 97، کارکرد 80 هزار کیلومتر، رنگ¬شدگی در صندوق عقب و ضعف جلوبندی، به ترتیب افت قیمت پنج درصد بابت مدل پایین¬تر، حدود دو درصد بابت کارکرد بالا، سه درصد بابت پنل رنگ شده و حدود یک میلیون بابت تعمیر جلوبندی هزینه خواهد داشت که اگر به ترتیب هر مورد را از قیمت قبلی کسر کنیم، قیمت 89.3 بدست می¬آید.
البته بهترین و رایج¬ترین روش¬ تعیین قیمت، مراجعه به آگهی¬های مشابه در وبسایت¬ها و اپلیکیشن¬های شناخته شده و بزرگ نیازمندی¬ها است زیرا مواردی که در بالا بیان شد، به طور ضمنی و ناخودآگاه در قیمت¬های معامله شده در بازار خود را نشان می¬دهد، اما به یاد داشته باشید که قیمت¬های آگهی شده برای فروش به دلیل علاقه ما به چانه¬زنی، با قیمت واقعی معامله متفاوت است که امیدواریم روزی اصلاح شود. روش دیگر پرس¬و¬جو از افرادی است که در زمینه خرید¬و¬فروش خودرو تجربه بیشتری دارند. همچنین می¬توان از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که برای این منظور طراحی شده اند استفاده کرد اما این نکته را به یاد داشته باشید که این نرم افزارها به دلیل این که همه فاکتورهای دخیل در قیمت گذاری یک خودروی کارکرده را لحاظ نمی¬کنند و از الگوریتم مشابهی برای تعیین افت قیمت استفاده می کنند، نمی¬توانند قیمت دقیقی برای معامله ارائه کنند و بیشترین کاربرد آن¬ها تعیین محدوده قیمت است. یکی از این شرکت¬هایی که محدوده قیمت مناسبی ارائه می کند، همراه مکانیک است.   

 
چالش سوم: شیوه صحیح بازاریابی و معرفی خودرو
سوم این¬که فروشنده باید از شیوه صحیح بازاریابی و معرفی خودرو مطلع باشد و مهارت مذاکره و همراهی با خریدار جهت به سرانجام رسانده معامله را در حد نیاز داشته باشد؛ زیرا بخش بسیار مهمی در پیشبرد فروش است، بخش اول این چالش مربوط به شیوه صحیح معرفی خودرو و درج آگهی برای فروش است که مطالعه مقاله تشخیص خودروی مناسب از طریق آگهی خالی از لطف نیست. بخش مهم دیگر این است که فروشنده به روش درستی با خریدار صحبت کند و بتواند در ارتباط¬های اولیه، اطلاعاتی درستی از خودرو خود شامل مزایا و نقاط ضعف را بیان کند.
در موارد بسیاری دیده شده که فروشنده به دلیل بی¬حوصلگی و وقت کافی نداشتن و کم¬تجربگی در نحوه صحبت با خریدار، نمی¬تواند خودروی خود را که در شرایط مطلوبی هم قرار دارد به فروش برساند. یا حتی فروشنده باتجربه و باحوصله، می تواند ضمن مذاکره با خریدار و ارائه تخفیف مناسب، در مورد معایب خودرو با خریدار به توافق رسیده و خودرو را به فروش برساند.
همچنین در برخورد اولیه با خریدار باید به نکات مهمی توجه کنیم و متوجه می شویم که قصد واقعی وی از تماس با شما چیست. آیا یک خریدار واقعی است؟ تنها برای آگاهی از شرایط فروش خودرو تماس گرفته و یا یک شیاد و متقلب است و قصد اخاذی از شما را دارد؟ فهم این مطلب به تبحر و هوشیاری بالایی نیاز دارد

چالش چهارم: مسائل فنی و حقوقی فروش خودرو
موضوع بسیار مهم آخر این است که فروشنده به تمام نکته ها و مسائل فنی و حقوقی فروش خودرو آگاه باشد و شیوه تنظیم درست و اصولی مدارک مانند قولنامه را بداند. فروش خودرو تنها یافتن مشتری نیست و تنظیم درست اسناد و مدارک، شیوه انتقال وجه و تحویل خودرو، تعویض پلاک، سند زدن و سایر موضوعات آن، حتی می توان گفت از تمام مراحل قبلی مهم تر است و اگر در این موارد کوتاهی و غفلتی صورت گیرد، مشکلات بسیار مهمی به¬وجود می¬آید و در مواردی دیده شده که فردی در یک معامله فروش خودرو ساده، چندین ماه زمان را در دادگاه برای گرفتن حق خود از دست داده و اگر قیمت¬ها در بازار رشد هم کرده باشد، از خرید خودروی جدید باز مانده است.
پس اگر خودتان تجربه تنظیم اسناد و مدارک معامله مانند قولنامه را ندارید، به تأکید توصیه می¬کنیم از افراد متخصص کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر قرار است به خریدار وکالت داده شود، وکالت تعویض پلاک داده شود یا وکالت تام. زمان آن چقدر باشد؟ آیا برای شروط ضمن عقد خسارت تعیین شود؟ چه روزی در دفترخانه برای تنظیم اسناد حاضر شویم؟ مبلغ معامله را چگونه جابجا کنیم و مبلغ بیعانه چقدر باشد؟ ایا خودرو تا روز آخر معامله در اختیار خودمان باشد یا به خریدار تحویل دهیم یا به پارکینگ¬های عمومی منتقل شود؟
اهمیت این موضوع را با ذکر مثالی بیان می کنیم. فرض کنید برای فروش خودروی خود با خریداری به توافق رسیده اید که روز سه شنبه در فلان دفترخانه حاضر شده و خودرو را به نام وی بزنید و این مطلب را در قولنامه مابین خود نیز قید نموده¬اید و بابت عدم حضور هریک از طرفین، اجازه حق فسخ معامله و ادعای مبلغی به عنوان خسارت در بندهای قرارداد قید شده است. اما خریدار یک روز قبل یعنی دوشنبه با شما تماس می¬گیرد و به بهانه¬ای قرار را به روز چهارشنبه موکول می¬کند و شما بدون توجه به محتوای قولنامه خود، قرار را به عقب می¬اندازید؛ اما خریدار متقلب از حسن نیت شما سوء¬استفاده کرده و سه¬شنبه به دفترخانه رفته و برگه عدم حضور شما را از دفترخانه دریافت می¬کند. اکنون او می¬تواند ضمن اجازه فسخ قرارداد، از شما ادعای خسارت نیز بنماید. اما شیوه صحیح برخورد با این وضعیت این است که فروشنده از خریدار بخواهد که در همان روزی که قرار به عقب می¬افتد که در اینجا دوشنبه است، این مطلب را به-صورت کتبی با امضای دو طرف معامله در انتهای مفاد قولنامه ذکر کنند تا احتمال وقوع چنین روش کلاهبرداری نیز از بین برود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای جامع اسناد معامله خودرو را از دست ندهید.

روش¬های فروش خودرو و چالش¬های هر کدام
تا اینجا در مورد پیش¬نیازهای فروش خودرو صحبت کردیم. اما موضوع اصلی این است که آن را به چه طریقی به¬فروش برسانیم. تا امروز چهار روش اصلی برای این منظور سراغ داریم.


1.    فروش شخصی خودرو
2.    سپردن خودرو به فرد مورد اعتماد
3.    امانت گذاشتن خودرو در نمایشگاه
4.    شرکت¬های واسطه خرید وفروش خودرو

در ادامه این مقاله، چهار چالشی که در بالا بیان کردیم را برای هر روش بررسی خواهیم کرد.

فروش شخصی خودرو
فروش شخصی خودرو توسط مالک، بهترین و ارزان¬ترین روش فروش خودروی کارکرده است. زیرا فروشنده و خریدار بابت این که از خدمات طرف سوم در معامله استفاده نمی¬کنند، هزینه های جانبی نیز نمی¬پردارند و به طور مستقیم با یکدیگر معامله می¬کنند. در این روش فروشنده به¬طور مستقیم اقدام به آگهی دادن کرده و همه اقدامات لازم تا انتهای فروش را نیز خود بر عهده می¬گیرد. فروش شخصی خودرو به روش¬های متعددی صورت می¬گیرد که علاوه بر چهار چالش اصلی که در بالا بیان شد، هر کدام چالش¬ها و مزایای خود را نیز دارد.
1.    نصب آگهی  پشت شیشه ماشین. این روش که در آن اغلب به ذکر مدل، سال تولید، کارکرد، وضعیت سلامت در چند کلمه و شماره تماس فروشنده در کاغذی که به پشت شیشه چسبانده شده بود بسنده می شد، در شهرهای بزرگ و پر جمعیت دیگر منسوخ شده است و تنها صاحبان نمایشگاههای فروش خودرو از آن برای جلب توجه مشتری در خیابان و محدوده نمایشگاه خود استفاده می کنند اما هنوز هم کارآیی خود را دارد و می¬توان به راحتی از آن استفده کرد. از مشکلات آن پاسخگویی به تماس-های متعدد و احتمال نیاز به ذکر جزئیات به دفعات زیاد به دلیل عدم امکان درج مشخصات کافی در آگهی است و مزیت آن کم¬هزینه بودن و عدم نیاز به تمدید آگهی به دفعات زیاد است و هنوز هم برای فروش بسیاری از خودروها کاربرد دارد.
2.    مراجعه مستقیم به بازارهای محلی. فروشنده خودرو را در روز معینی از هفته به بازارهای محلی که از قبل برای این منظور مشخص شده است می¬برد تا به صورت مستقیم خودرو را به خریدار عرضه نماید. از این نوع بازارها در شهر تهران در گذشته مرکز بیهقی بود که پس از تعطیلی، جای خود را به جمعه¬بازاری به نام مرکز خرید و فروش خودرو چیتگر داد. مزیت این روش این است که خریدار به سرعت فروشنده را می¬یابد و سختی¬های قرار گذاشتن برای بازدید خودرو و سایر امور مربوط به انجام معامله مانند کارشناسی و تنظیم اسناد که احتمال به عقب افتادن معامله را بالا می¬برد، دیگر وجود ندارد. اما مشکل مهم آن نیز این است که باید یک روز تعطیل خود را با افراد زیادی سر و کار داشته باشید زیرا علاوه بر خریداران احتمالی، خودرو شما در معرض دید افراد دیگر هم قرار دارد که ممکن است از روی کنجکاوی بخواهند خودرو را بررسی کرده و وقت و انرژی زیادی از شما بگیرند، و بد تر از آن ممکن است اسیر افراد افراد سودجو و متقلب شده و دچار زیان و دردسرهای سختی شوید. ما در مقاله ترفندهای کلاهبرداران در خرید خودرو از شما، به موارد مهمی اشاره کرده¬ایم که با بسیاری از این تله¬ها آشنا شوید.
3.    اطلاع به نزدیکان. یکی از بهترین و کم دردسرترین روش¬های فروش خودرو، اطلاع به خانواده، دوستان، همکاران، آشنایان، مکانیک و کارشناس مورد اعتماد است، زیرا خبر فروش خودرو شما بین گروهی از افراد که فروشنده یا یکی از افراد نزدیک به وی را می¬شناسند، به سرعت پخش می¬شود. البته چالش مهم این روش هم در این است که باید کوچک-ترین معایب خودرو که به نظر کم اهمیت جلوه می¬کنند نیز بیان شوند و همچنین تعارف را کنار گذاشت و از ارائه تخفیف بیش از حد اجتناب کرد.
4.    آگهی کردن خودرو در فضای مجازی. این روش شامل درج آگهی در وب¬سایت¬های اینترنتی نیازمندی¬ها، وب¬سایتهای تخصصی خدمات مرتبط با خودرو یا اپلیکیشن هایی مانند گروههای تلگرام، اینستاگرام یا واتسآپ می¬شود است که به راحتی می توان جزئیات بسیار مناسبی از وضعیت خودرو به همراه تعدادی تصویر را در معرض دید عموم قرار داد. از شناخته¬شده ترین این ابزارها می¬توان به وب¬سایت یا اپلیکیشن¬هایی مانند باما، دیوار یا شیپور اشاره کرد که می¬توان گفت که نسبت به سایر روش¬ها، کمترین چالش را داشته اما هنوز مسأله¬های خود را دارد مانند این که در تهیه متن و تصاویر آگهی باید نکته¬های مهمی در نظر گرفته شود و اگر خودرو ضعف مهمی داشته باشد، فروش آن به این روش اندکی مشکل است.

فروش شخصی خودرو بحث بسیار مفصلی است و اگر فروشنده بخواهد خودش خودرو را بفروشد و آن را به واسطه¬ها نسپرد، قبل از هر کاری، بهتر است اقداماتی انجام دهد تا خودرو بهتر، راحت¬تر و با قیمت مناسب به فروش برسد. برای این منظور، در مقاله راهنمای آماده کردن خودرو برای فروش، تمام نکته¬ها و اقدامات لازم را بررسی کرده¬ایم.

سپردن خودرو به فرد مورد اعتماد
اگر فروشنده احساس کند برای این که خودش خودرو را آگهی کرده و آن را بفروشد هنوز تجربه لازم را ندارد و یا این که نمی¬تواند زمان کافی به این کار اختصاص دهد، روش دوم این¬ است که فرآیند آماده¬سازی، آگهی خودرو برای فروش و مذاکره با خریدار را به عهده شخص ثالث بگذارد و تنها جهت انتقال مالکیت خودرو به خریدار حاضر شود. اغلب در بین بستگان یا جمع دوستانه، فردی حضور دارد که به حرفه واسطه¬گری معاملات خودرو مشغول است یا تجربه خرید¬و¬فروش چندین خودرو را داشته و به اصطلاح «چَم و خَم کار را می¬داند» حتی اگر به عنوان مثال در یک اداره دولتی مشغول به کار باشد. اگر تجربه کافی در خرید¬و¬فروش خودرو ندارید، بهترین کار این است که از وی بخواهید فروش خودروی شما را بر عهده بگیرد.
مزیت این روش در این است که شما همه چالش¬های فروش خودرو را به عهده وی می¬گذارید و دیگر لازم نیست تا مرحله آخر یعنی مراجعه به مرکز تعویض پلاک یا دفترخانه، کاری انجام دهید و کارها را به فرد مورد اعتماد خود می¬سپارید. اما عیب این روش هم این است که برای انجام آمادگی¬های قبل از فروش مانند رفع آسیب¬های بدنه و برطرف کردن مشکلات فنی و همچنین هماهنگی بهتر با خریدار، بهتر است خودرو را نزد وی بگذارید؛ زیرا بسیاری از اوقات اگر فروشنده در برخورد اول با خریدار زمان قطعی بازدید خودرو را مشخص نکند، به دلایل مختلفی تنظیم قرار ملاقات با خریدار در آینده، با مشکل مواجه خواهد شد.
از دیگر معایب این روش این است که چون خریدار ابتدا با واسطه فروش خودرو ملاقات می¬کند، همچنان نسبت به معامله قدری بدبین است و ممکن است چند مشتری خوب را از دست بدهید و فرآیند فروش کمی طولانی¬تر شود اما به تجربه ثابت شده که مزایای استفاده از این روش، به معایب آن می¬چربد.

امانت گذاشتن خودرو در نمایشگاه
از دیگر روش¬های فروش خودرو که از قدیم بسیار رایج بوده است، سپردن خودرو نزد نمایشگاه¬های مجاز خرید¬و¬فروش خودرو است که در حال حاضر بیشتر برای خودروهای لوکس کاربرد دارد و عموم مردم کمتر از خدمات نمایشگاه فروش خودرو استفاده می¬کنند. به علاوه این¬که افراد اغلب تمایل دارند خودرو خود را نزد نمایشگاهی که با صاحب آن آشنایی دارند به امانت بگذارند و فروشنده¬ای که چنین رابطه¬ای ندارد، به طور معمول از این روش فروش دوری می¬کند.
مانند روش قبل یعنی سپردن خودرو به فرد مورد اعتماد، با به امانت گذاشتن خودروی خود نزد نمایشگاه، امتیازات خوبی نصیب¬تان خواهد شد مانند رهایی از دردسر آگهی کردن، پاسخ به تماس¬های تلفنی، قرار بازدید خودرو و همچنین تنظیم قولنامه با رعایت اصول حرفه ای. در واقع شما چالش سوم و چهارم یعنی بازاریابی و تعامل با خریدار و همچنین چالش تنظیم اسناد حقوقی را نخواهید داشت زیرا فروش خودرو در نمایشگاه به دلیل تجربه و تبحر بالای افراد فعال در این صنف، به راحتی و در زمان کمتری انجام می شود. اما در مورد چالش¬های اول و دوم یعنی آگاهی از سلامت و قیمت خودرو، لازم است قبل از سپردن خودرو به نمایشگاه، خودتان بررسی های لازم را انجام دهید زیرا به طور معمول یک واسطه فروش خودرو تمایل دارد تا حداقل قیمت ممکن را به فروشنده اعلام کند تا دستش در فروش سریع¬تر باز باشد. پس ممکن است علاوه بر حق معامله¬ای که باید بر اساس نرخ مصوب نمایشگاه پرداخت کرد، مبلغی که نصیب فروشنده می¬شود کمتر از ارزش واقعی آن باشد. این وضعیت در زمانی که خودرو چند صباحی مهمان فضای داخلی نمایشگاه بوده و شاید جای یک خودروی گران¬قیمت¬تر را اشغال کرده باشد، تشدید شود.

در نهایت برای سپردن خودرو به نمایشگاه، باید به نکته های مهم دیگری نیز توجه کرد.
•    هنگام تحویل خودرو، باید گزارشی مکتوب از وضعیت بدنه، کارکرد خودرو و تاریخ و ساعت تحویل آن که به امضا و اثر انگشت صاحب نمایشگاه یا نماینده قانونی وی رسیده است مطالبه شود.
•    قبل از امضای اسناد معامله، فروشنده باید قیمت معامله را از خریدار بپرسد زیرا این احتمال وجود دارد که با سوء¬استفاده هایی که تعداد معدودی از صاحبان و فعالان حاضر در نمایشگاه¬ها انجام می¬دهند، بسیاری از معایب خودرو به خاطر یک مُشت دلار پنهان شده و قیمت فروش خودرو به خریدار بالاتر از قیمت اعلام شده به فروشنده باشد. تنظیم اجرای معامله به گونه¬ای که دو طرف معامله یا حداقل فروشنده از این طمع¬ورزی اطلاعی حاصل نکنند، کار دشواری است اما با کسب سال¬ها تجربه عملی است. این مورد مهم¬ترین دلیلی است که امروزه خریداران خودرو کمتر تمایل به خرید از نمایشگاه¬ها دارند.

شرکت های واسطه خرید¬وفروش خودرو
در سال¬های اخیر توسط بسیاری از شرکت¬ها و مؤسسات خصوصی روش دیگری برای فروش خودرو ایجاد شده که در باطن همان کار نمایشگاه خودرو است اما در ظاهر تفاوت¬هایی دارد که مهم¬ترین آن این است که فروشنده می¬تواند تنها مشخصات و تصاویر خودرو خود را یا به صورت شخصی و یا از طریق پرسنل آن مجموعه، در بانک خودروهای آماده برای فروش قرار دهد و یافتن خریدار را به عهده آن¬ها گذارد و خودرو خود را نیز در اختیار داشته باشد. این شرکت¬ها نیز به طور معمول برای یافتن خریدار از نمایش آگهی آن در رسانه¬های پر مخاطب، وب¬سایت یا اپلیکیشن شخصی خود و یا شبکه¬های اجتماعی استفاده می¬کنند و در واقع شماره تماسی که برای خریدار نمایش داده می¬شود، شماره واسطه معامله است تا پس از مذاکرات اولیه و در صورت لزوم، قرار ملاقات و بازدید خودرو بین خریدار و فروشنده توسط واسطه تنظیم شود. در ادامه اگر بین دو طرف توافق حاصل شد، تنظیم اسناد اولیه معامله را به عهده واسطه خواهد بود. در حال حاضر در اغلب شرکت¬های واسطه، ارائه این خدمات برای فروشنده رایگان بوده یا با مبالغ بسیار اندک انجام می¬شود و بخش عمده پرداخت دستمزد یا همان کمیسیون معامله، به عهده خریدار است.
در مورد چهار چالشی که این مقاله در مورد آن صحبت می¬کند، چالش اول یعنی اطلاع از سلامت خودرو، تا حد قابل قبولی برطرف می-شود. زیرا گرچه آگهی فروش شما به شرط انجام کارشناسی منتشر می¬شود، اما بهترین روش اطلاع از وضعیت بدنه و فنی خودرو این است که خودرو را نزد کارشناس مورد اطمینان خود ببرید.
در مورد چالش سوم و چهارم یعنی شیوه صحیح بازاریابی و معرفی خودرو و تنظیم اصولی قولنامه و مشاوره حقوقی بعد از آن، وضعیت بهتر است و تا حد زیادی می¬توان از صحت انجام این موارد اطمینان حاصل کرد.
درمورد قیمت¬گذاری خودرو یعنی چالش دومی که در این مقاله از آن صحبت کردیم، قضیه تا حد زیادی متفاوت است. در این مورد مانند سپردن خودرو به واسطه یا نمایشگاه خودرو، احتمال پیشنهاد قیمت پایین یا برجسته کردن معایب خودرو به امید فروش راحت¬تر و سریع¬تر، همواره وجود دارد و لازم است فروشنده از چندین منبع معتبر محدوده قیمت منصفانه خودروی کارکرده خود را برآورد کند که در توضیحات بخش چالش تعیین قیمت خودرو، به طور مفصل راجع به آن صحبت شد. از دیگر دلایل پیشنهاد قیمت کمتر به فروشنده این است که برخی از شرکت¬ها علاوه بر عملیات واسطه¬گری، به طور مستقیم اقدام به خرید و فروش خودرو نیز می¬کنند و ممکن است طمع سود بالاتر از دستمزد انجام این معامله، آنها را ترغیب کنند تا فروشنده خودرو را به قیمت پایین¬تر به خودشان بفروشد. در نتیجه در این مورد هم مانند سپردن خودرو به نمایشگاه، بهتر است فروشنده قیمت معامله را با خریدار هماهنگ کند تا جلوی سوء¬استفاده¬های احتمالی گرفته شود.
استفاده از شرکت های واسطه خرید¬وفروش خودرو در کنار معایبی که دارد، برای افرادی که تجربه کافی برای فروش شخصی یا فرد مورد اعتماد ندارند، مناسب¬تر است.

اما در نهایت باید گفت اگر تمام فرآیند فروش خودرو توسط خود فروشنده انجام شود، بهترین و کم¬ریسک¬ترین حالت فروش صورت گرفته است و توصیه ما این است که اگر فروشنده تجربه و زمان کافی دارد، خودش کار را انجام دهد و تا حد ممکن سراغ واسطه¬های فروش نرود. ما نیز سعی کردیم مقاله¬های مفید و کاربردی در زمینه مشاوره خرید و فروش خودرو تهیه کنیم که به تجربه شما بیفزاید ولی توصیه بسیار مهم این¬که فروش خودرو توسط خود فروشنده، مسائل خاص خود را دارد و اگر احتمال می¬دهید که هنوز تجربه کافی ندارید، بهتر است به یکی از روش¬هایی که عنوان شد اقدام نمایید.

nastaran بازدید : 15 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

درباره فواید و خاصیت تخمه کدو چه می دانید ؟


در این مقاله می خواهیم به ادامه خواص تخمه کدو بپردازیم :

۱. درمان کم خونی :

در تخمه کدو، وجود آهن خطر کم خونی ناشی از فقر آهن به ویژه در زنان باردار، کودکان و نوجوانان را کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که برای افزایش آهن، قبل از خوردن تخمه کدو، حتما با پزشک خود مشورت کنید.


۲. بهبودی خواب :

علت اینکه بعضی از افراد دچار بی خوابی و مشکلات خواب می شوند، این است که ترشح سروتونین در بدن آنها کاهش می یابد. تریپتوفان موجود در تخمه کدو در بدن به سروتونین تبدیل شده و بی خوابی، افسردگی و اضطراب را بهبود می بخشد.


۳. سودمند و مفید برای لاغری

تخمه کدو سرشار از فیبر بوده و مصرف آن باعث می شود تا فرد مدت زمان بیشتری را احساس سیری کند. مصرف این نوع تخمه سبب بهبودی متابولیسم بدن شده و کمکی است برای درمان یبوست و نفخ، که همه این موارد این تخمه را به یکی از دانه های فوق العاده برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

پزشکان توصیه کرده اند که تخمه کدو را روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری مصرف کنید.


۴. سودمند و مفید برای کبد :

تخم کدو برای سلامت کبد و کبد چرب بسیار مفید است، زیرا غنی از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.


۵. کاهش علائم یائسگی :

از مشکلات رایج زنان پس از شروع یائسگی سردرد، درد مفاصل و گرگرفتگی می باشد، که مصرف تخمه کدو بسیار به کاهش این علائم ها کمک می کند. استروژن های گیاهی موجود در روغن تخم کدو، تاثیر مثبتی بر سلامت عمومی دوران یائسگی داشته و باعث افزایش سطح کلسترول خون می شود.

توجه داشته باشید که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.


۶. پیشگیری و درمان سرطان سینه :

تحقیقات و مطالعات نشان از آن است که مصرف تخمه کدو در کاهش فعالیت سلول های سرطان سینه تاثیر مثبتی داشته و به درمان و پیشگیری آن کمک شایانی می کند.


۷. فواید تخمه کدو برای بارداری :

پروتئین موجود در تخمه کدو به قسمت های مختلف بدن جنین از جمله رشد عضلات قلب کمک کرده و وجود مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و سدیم برای سلامت عضلات و هیدراتاسیون بدن جنین و زنان باردار بسیار مفید است.همچنین این تخمه حاوی منیزیم بوده که باعث تولید انرژی در بدن می شود.


۸. درمان پروستات :

تخمه کدو سرشار از روی بوده که به سلامت پروستات بسیار کمک کرده و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می شود.


۹. افزایش میل جنسی :

مصرف تخمه کدو سبب بهبودی هورمونی و سلامت جنسی مردان شده و باعث افزایش میل جنسی می شود.


۱۰. مفید برای پوست :

اسید های چرب اشباع نشده مانند امگا ۳ موجود در تخمه کدو، پوست را مرطوب می کند.


۱۱. درمان کننده آکنه :

تخمه کدو حاوی روی بوده که دارای خواص ضد التهابی بوده و باعث از بین رفتن زخم و قرمزی ناشی از آکنه می شود.


۱۲. خواص ضد پیری :

تخمه کدو حاوی مقادیری ویتامین E و A  بوده که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده که چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث کاهش بروز پیری زودرس می شود.


۱۳. کاهش ابتلا به سرطان پوست :

امگا ۳ موجود در تخمه کدو خطر ابتلا به سرطان پوست را را کاهش داده، و با عواملی که باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن توسط اشعه های مضر می شود، نیز مبارزه می کند.


۱۴. بهبودی و سلامت مو

تخمه کدو سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، روی، آهن و اسیدهای چرب امگا ۳ بوده که این مواد برای حفظ سلامت پوست و مو بسیار ضروری هستند.


۱۵. کاهش ریزش مو

مصرف منظم تخمه کدو خام یا برشته از ریزش شدید مو جلوگیری کرده که علت آن وجود آهن و ال لیزین فراوان در این تخمه است، و همچنین مواد مغذی آن سبب افزایش رشد مو می شود.


تخم کدو حاوی مواد مغذی مختلفی است، به همین دلیل است که باعث بهبود انرژی، بهبود حال روحی و تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز می شود.

مصرف این نوع تخمه سبب جلوگیری از کمبود برخی مواد مغذی شده واز فرد در برابر خیلی از بیماری ها محافظت می کند.

شرکت پوطار بهترین آجیل و خشکبار مشهد با دارا بودن تنوعی بی همتا و ارائه انواع تخمه کدو در طعم هایی دلپذیر برای شما عزیزان می تواند انتخاب بسیار خوبی بوده و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 


nastaran بازدید : 24 دوشنبه 27 بهمن 1399 نظرات (0)

برای پیشگیری از کرم زدن پسته چه راهکارهایی باید انجام داد ؟

در این مقاله می خواهیم به راهکارهای پیشگیری از کرم زدن پسته بپردازیم.

از محبوب ترین مغزها در آجیل می توان پسته را نام برد. همیشه در مناسبت های مهم و سنتی ایرانی، پسته نقش پر رنگ و ویژه ای دارد. این محبوبیت نه فقط در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز مشهود است، زیرا در بین آجیل ها بیشترین صادرات متعلق به پسته است. محبوبیت آن سبب افزایش تقاضا و نیز افزایش قیمت آن شده است.

 

آفت پسته 

در بین مغز های آجیل، پسته جزو حساس ترین مغزها است. این موضوع جالب است که بدانید نگهداری این دانه برای پیشگیری از آفت زدگی قبل از باردهی درخت پسته شروع می شود. یک حشره دو نسلی به نام پروانه ی میوه خوار پسته آفت تخمک گذاری را در دوره اول با تشکیل میوه های ریز در اوایل بهار شروع کرده و لاروها بعد از دو هفته از تخم بیرون آمده و از جنین میوه ها یا همان میوه های تازه تشکیل شده نیز تغذیه می کنند. هر لارو آسیب زیادی به باغات پسته وارد کرده و این قابلیت را دارد که سبب تخریب میوه های زیادی شود.

لارو بعد از اینکه رشد کرد، خود را به تنه های درخت می رساند و در بین پوسته های درخت و یا خاک نرم تشکیل شفیره می دهد.

در اوایل تیر ماه لاروهای نسل دوم نیز بر روی گیاه دیده شده و این دفعه به بار میوه های بالغ درخت حمله می کنند، به این صورت که بر روی پوست پسته تخمک گذاری کرده و بعد از مدتی به پوست آن نفوذ و از بافت میانی تغذیه می کنند.

بیشترین خسارت را لاروهای نسل دوم به باغ های پسته وارد می کنند، به این دلیل که به جز از بین بردن بافت اولیه پسته، فضولات آنها لکه ای تیره بر روی بافت سفید استخوانی پسته بر جای می گذارد، که باعث از بین رفتن زیبایی و اعتبار پسته می شود.

 

پیشگیری از کرم زدن پسته

 

قارچ درون پسته ها

سمی خطرناک و مضر به نام آفلاتوکسین وجود دارد که از قارچی که در پسته تشکیل می شود، به وجود می آید. ناگفته نماند که در تشکیل این سم پروانه میوه خوار نیز بی تاثیر نیست، این سم بسیار خطرناک باعث به وجود آمدن بیماری هایی مانند انواع سرطان، به خصوص سرطان کبد می شود.

برای سلامت پسته باید به دو نکته توجه کرد :

در ابتدا باید پوسته آن را چک کرد که لکه سیاهی روی آن از فضولات پروانه میوه خوار پسته نباشد، و دوم اینکه لکه سیاه رنگی روی مغز آن نباشد، که نشانه وجود قارچ و سم آفلاتوکسین است. اگر مشاهده کردید که لکه های سیاه رنگی روی پوست سخت پسته است، از خرید ان صرف نظر کنید، زیرا به احتمال زیاد پسته ها آفت زده و دارای سم آفلاتوکسین هستند.

 

پیشگیری از کرم زدن پسته

 

آفت انبار پسته ها

انبار میوه ها و دانه های حساسی مثل پسته بسیار مهم است که استاندارد باشد، ساخت غیر اصولی انبارها بسیار زیان آور هستند. پنجاه درصد پسته از چربی تشکیل شده که طعمه بسیار مناسبی برای ورود هرگونه آفت یا حشرات است، پس در اصل داشتن انبار با تهویه عالی و مناسب بسیار ضروری است. حشراتی به نام شب پره هندی از حشراتی هستند که به آفت انبار معروفند، که خسارات زیادی به انبار پسته میزنند.

 

و اما باید این خبر خوب را بدهیم که با رعایت نکات و استانداردهای لازم انبارها، می شود به راحتی از این آفت پیشگیری کرد. نکاتی مانند خشک کردن پسته ها ماقبل انبار کردن، ایجاد هوای خشک و خنک در انبار، تهویه مناسب، قرار گیری پسته ها در کیسه ها و گونی های تمیز و استریل شده که همه اینها جز مواردی است که تاثیر مثبتی بر روی انبار پسته ها می گذارد.

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته اکبری و قیمت پسته فندقی  مطلع شوید.

nastaran بازدید : 17 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

ویرایش: 3 دی 1399
فروش خودروی شخصی از جمله موضوعاتی است که ممکن است در زندگی برای بسیاری از ما اتفاق بیفتد. در گذشته به دلیل حجم کمتر خودروها، بازار خرید¬و¬فروش خودروی کارکرده کوچک¬تر بوده و همچنین با ارتباطات بیشتری که بین بستگان، دوستان، همسایگان و افراد ساکن در یک محله وجود داشت، خرید¬و¬فروش خودرو ساده¬تر، سریع¬تر و با هزینه¬های کمتر انجام می¬شد. به عنوان مثال تنها کافی بود قصد خود بابت فروش خودرو را به گوش اطرافیان رساند؛ یا یک آگهی ساده پشت شیشه خودرو نصب کرد و مدل ماشین با شماره تماس را در آن مشخص کرد و یا در نهایت به سپردن خودرو به نمایشگاه مورد اعتماد خود بسنده نمود. اما با شرایط زندگی امروز ما، افزایش قیمت خودرو و متأسفانه تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه¬ای! و بی¬اعتمادی که افرادی سودجو در ذهن ما کاشته¬اند، نیاز است تا با هشیاری دوچندان تصمیم به انجام داد¬و¬ستد خودروی شخصی خود داشته باشیم و خود را از آسیب¬هایی که ممکن است پیش آید مصون بداریم.

ما در این مقاله سعی داریم شرایطی که لازم است تا خودروی شخصی خود را بفروشیم یا آن را تعویض کنیم را بررسی کرده تا با فرصت¬ها و چالش¬های هر وضعیت بهتر آشنا شویم.

چرا خودروی خود را می¬فروشیم؟
شرایط مختلفی ممکن است پیش آید تا فردی تصمیم به فروش خودرو خود بگیرد؛ در نتیجه ما با تجربه خود، مهم¬ترین دلایل فروش خودرو را مورد بررسی قرار داده و فهرستی از آن¬ها تهیه کرده ایم که به ترتیب اهمیت و احتمال وقوع به شرح زیر است.
1.    تعویض خودروی فعلی با مدل بالاتر یا خرید یک خودروی جدید¬تر؛
2.    رفع نیاز در مواقع ضروری؛
3.    سرمایه¬گذاری در بخش¬های اقتصادی؛
4.    افزایش هزینه های تعمیر و مقرون به صرفه نبودن نگهداری آن؛
5.    سایر دلایل شخصی.

در ادامه این گفتگو، چهار دلیل اول را مورد بررسی قرار داده و نکات قابل توجهی را بیان می کنیم.

فروش به دلیل تعویض خودرو
افراد به روش¬های مختلف و بر اساس نیاز خود از خودروی شخصی استفاده می کنند. ممکن است فردی بخواهد همیشه خودرویی با امکانات و طراحی بدنه به¬روز سوار شود و فرد دیگری بگوید اگر خودرویی که هم اکنون در اختیارم است ایمنی مطلوبی دارد یا استهلاک آن پایین است یا با آن احساس راحتی می¬کنم، به¬روز بودن طراحی و امکانات رفاهی خودرو برایم اهمیت چندانی ندارد و آن را نمی¬فروشم. روی سخن ما در اینجا با افرادی است که به طور معمول دوست دارند خودروی مدل بالا و جدید سوار شوند. اگر قصد تعویض خودروی خود با مدل بالاتر را دارید، به نکات زیر توجه کنید.

  • نظر کارشناسان ما این است که در مورد خودروهای پر تیراژ داخلی، به دلایل مختلفی از جمله سخت شدن واردات برخی قطعات به داخل کشور و افت کیفیت شدید قطعات تولید داخل، تعویض خودروی تولید انتهای دهه هشتاد شمسی تا ابتدای دهه نود با نمونه های مدل بالاتر، از دید کیفیت ساخت قطعات و مونتاژ، تصمیم مناسبی نیست. به عنوان مثال در خودروی پژو 206 تیپ 5 تولید سال 1390، بیشتر قطعات موتور و گیربکس خودرو، اصلی و تولید کشور فرانسه بوده که به دلایل مختلف در چند سال اخیر با نمونه¬های با کیفیت پایین¬تر جایگزین شده است (بنا بر نظر بسیاری از مصرف¬کنندگان، این کاهش کیفیت در اغلب خودروهای پرتیراژ داخلی به¬وجود آمده است).
  • با توجه به مشکلاتی که چند سالی است برای ورود کالاها از جمله قطعات و لوازم خودرو به داخل کشور ایجاد شده و هم¬چنین افزایش نرخ ارز و گرانی لوازم، مسأله در دسترس بودن لوازم یدکی و قطعات خودرو، به یکی از مهم¬ترین فاکتورهای تصمیم¬گیری در انتخاب خودرو تبدیل شده است.
  • در مورد خودروهای با تیراژ تولید بالا توجه داشته باشید که تعویض یک خودروی سالم ولی کارکرده با یک خودروی وارداتی جدید، اغلب اوقات هنگامی برای شما صرفه دارد که بتوانید بعد از این¬که خودرو از روزهای نو بودن خود فاصله گرفت، آن را با یک خودروی جدید و کم¬کار تعویض کنید؛ زیرا فلسفه تولید خودرو و بسیاری از کالاهای دیگر، برخلاف گذشته بر کیفیت و ماندگاری بنا نشده و سعی تولید¬کننده این است که با تغییر در طراحی نشانه¬های ظاهری یا ایجاد امکانات و آپشن¬های مختلف و جدید، مصرف¬کننده را به خرید بیشتر و مدت استفاده کمتر از کالای قبلی تحریک کند که البته باید توجه داشته باشیم که در کنار مزایایی مانند تنوع بیشتر و تجربه استفاده از محصولات جدید، باید بتوان از پس هزینه های آن برآمد. این وضعیت با ممنوعیت واردات برندهای بزرگ و وارد شدن یا تولید خودروهای کم¬کیفیت چینی، نیاز به بررسی و توجه بیشتر به هزینه¬های آتی را دوچندان می¬کند.
  • قبل از فروش خودروی قدیمی خود و تعویض آن با خودروی مدل بالاتر، پیشنهاد می¬کنیم از یک کارشناس خودرو باتجربه که از شرایط بازار معاملات خرید و فروش، کیفیت تولید، استهلاک، قدرت و شتاب، دسترسی به خدمات و قطعات جانبی و کیفیت سواری انواع خودروهای موجود در بازار آگاه باشد، مشورت بگیرید. شاید همین خودرویی که هم¬اکنون دارید، گزینه بهتری باشد. به عنوان مثال فرض کنیم الان سال 2020 میلادی است و شما صاحب یک تویوتا کمری سالم مدل 2010 هستید. اگر پس از ده سال استفاده از آن برایتان تکراری شده و به دنبال کمی تنوع هستید، لازم است در کنار خودروهایی مانند کیا اپتیما، کیا سراتو یا هیوندای الَنترا که خودروهای با تکنولوژی جدیدتر، کارکرد کمتر و امکانات رفاهی بیشتری هستند، به فکر این مطلب نیز باشید که استهلاک یک دهه استفاده از خودروی فعلی شما، با استفاده سه یا حداکثر چهار سال از خودروهایی که نام برده شد، برابری می کند. هم¬چنین خودروی شما از لحاظ کیفیت قطعات و لوازم یدکی در وضعیت بهتری قرار داشته و با داشتن صندلی¬های راحت¬تر، لذت سواری بیشتری دارد. در نتیجه شما با کمک گرفتن از روش مشاوره تلفنی خودرو، می توانید تصمیم بگیرید که خودروی خود را تعویض کنید یا با بازسازی و تعمیرات لازم، به نگهداری آن نیز فکر کنید.

با توجه به افزایش قیمت خودرو، مشکلات ورود قطعات و لوازم یدکی به کشور، واردات خودروهای چینی و ممنوعیت واردات برندهای باکیفیت، بیش از پیش لازم است تا قبل از اقدام به فروش خودرو به منظور خرید یک خودروی مدل بالاتر یا جدیدتر، مشاوره بگیرید.

فروش در مواقع ضروری
به طور معمول ساختار اقتصادی بسیاری از خانواده های ایرانی به¬گونه¬ای است که به خودرو به چشم اولین گزینه تأمین مالی در مواقع ضروری یا حوادثی که از قبل قابل پیش¬بینی نیستند نگریسته می¬شود؛ مانند تغییر شغل، بدهکاری، سفر، بیماری، خرید خانه، مراسم¬های ویژه، حوادث طبیعی و اتفاقاتی از این قبیل که اگر نیاز به منابع مالی مهمی باشد، خودرو گزینه¬ای است که اغلب قربانی اتفاقات مبارک یا ناگوار می¬شود.

در نتیجه در مشاوره فروش خودرو، باید به خریدار این نکته گوشزد شود که در هنگام بررسی و مقایسه گزینه¬های خرید، به میزان محبوبیت خودرو در بازار فروش دست¬دوم نیز توجه داشته باشد. البته با بیان این مطلب ممکن است خریداری این¬طور بگوید که قصد من از خرید خودرو، مصرف شخصی است و نیاز به تعویض پیاپی خودرو ندارم؛ اما همان¬طور که در بالا اشاره شد، باید یادآور شویم که فروش خودرو، از ساده¬ترین و شاید سریع¬ترین روش¬های به¬دست آوردن وجه نقد در مواقع ضروری است؛ پس توصیه کارشناسان ما این است که به نکته¬های زیر توجه داشته باشید.

  • افت قیمت خودروهایی که ما در کشور آن¬ها را به اسم «چینی» می¬شناسیم، در سال¬های اول کارشان، به طور معمول بیشتر از یک خودروی مشابه تولید داخل است.
  • در هنگامی که فردی برای فروش خودرو در محدودیت زمانی است و نیز در بازار خریداران زیادی وجود ندارد، به ناچار باید از روی قیمت واقعی خودرو، مقداری تخفیف برای خریدار در نظر گرفته شود. این شرایط اغلب در هنگامی که قیمت خودرو¬ها در بازار رو به کاهش است، در فصل¬های سرد سال و در زمان عرضه خودرو توسط خودروسازان بزرگ در قالب طرح¬های فروش ویژه، زیاد مشاهده می¬شود (مانند آذر سال 1399 که شاهد کاهش قیمت اغلب خودروها در بازار بودیم).
  • بسیاری از خودروهای چینی، در بازار خرید¬و¬فروش کارکرده به خوبی دست¬به¬دست نمی¬شوند و برای فروش آن¬ها لازم است تا تخفیف بیشتری بدهید و به اصطلاح «ماشین را زیر قیمت رد کنید».
  • در هنگام خرید خودرو، فرض را بر این بگذارید که به زودی نیاز است تا آن را بفروشید. اگر تصور این وضعیت در امور روزمره شما مشکلی ایجاد نکرد، با خیال راحت خودرو مورد نظرتان را بخرید.

اگر در هر صورت نیاز به فروش سریع خودوری خود داشتید، ما در مقاله¬های دیگری، روش صحیح آگهی فروش و ترفندهای آن و بهترین روش تعیین قیمت خودروی کارکرده را بررسی کرده¬ایم.  

فروش به دلیل سرمایه¬گذاری
هنگامی که قیمت یک کالای سرمایه¬ای به بالاتر از ارزش واقعی خود می رسد و در اصطلاح «قیمت¬ها حباب دارند»، فروشنده-های زیادی پیدا می¬کند و مبلغ حاصل از آن در بازار دیگری سرمایه¬گذاری می¬شود. با تأسف باید بگوییم با کاهش ارزش پول ملی و تبدیل خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه¬ای، در بازار خرید¬و¬فروش خودرو نیز به تازگی شاهد چنین معاملاتی هستیم. نمونه¬ ای از این وضعیت در پاییز سال 1399 اتفاق افتاد و قیمت خودرو به یک اوج تاریخی رسید. به¬عنوان مثال قیمت پژو 206 تیپ 5 صفر کیلومتر در بازار تا حدود 300 میلیون تومان بالا رفت. در این شرایط بسیاری از افراد ترجیح می¬دهند خودروی اضافی خانواده خود را بفروشند و با مبلغ آن، فعالیت اقتصادی دیگری انجام دهند. البته توجه داشته باشید که به دلیل وجود ساختار تورمی در اقتصاد کشور در چند سال گذشته، قیمت خودرو کاهش مهمی را تجربه نکرده و فروش خودرو به دلیل سرمایه گذاری در سایر بخش های اقتصادی باید توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد. مطابق نظر بسیاری از اقتصاد دانان، این وضعیت حداقل تا چند سال آینده نیز برقرار است.

تذکر: مشاوره فروش خودرو به این منظور، به شرایط بازار، بررسی قدرت خریداران و فروشندگان و هدف مالک از فروش خودرو بستگی زیادی دارد. اگر چشم¬انداز اقتصاد مبهم و عرضه خودرو به بازار کم شود و بازارهای موازی در حالت هیجانی قرار داشته باشند، بازار خودرو نیز به تبعیت از این شرایط، تمایل به افزایش قیمت¬ها نشان می¬دهد و نگهداری خودرو به قصد حفظ ارزش پول، انتخاب مناسبی است؛ اما اگر پس از چندین ماه افزایش قیمت، کاهش قدرت خریداران با رکود اقتصادی نیز همراه شود، فروش خودرو به منظور انتقال سرمایه به بازارهای دیگر، گزینه¬ای قابل بررسی خواهد بود.   

فروش به دلیل هزینه¬های نگهداری
هر خودرویی پس از چندین سال استفاده متوالی، ممکن است از نظر فنی مستهلک شده و یا با سانحه تصادف، دچار آسیب¬دیدگی بدنه شود. در بعضی از تصادفات، مالک خودرو دیگر مانند قبل از سواری آن لذت نمی¬برد و تمایل به استفاده از خودرو را ندارد؛ پس ترجیح می¬دهد خودرو را با همان وضعیت یا پس از تعمیر بفروشد. هم¬چنین در بسیاری از تصادفات سنگین که آسیب جدی به شاسی و بدنه خودرو وارد شده است، مالک خودرو دیگر در آن احساس امنیت نمی¬کند و یادآوری حادثه نیز ممکن است این وضعیت را تشدید کند؛ در نتیجه اغلب خودرو را با همان وضعیت می¬فروشد.
همچنین از نظر فنی نیز ممکن است موتور و گیربکس خودرو به هزینه بیفتد و نیاز به تعمیر پیدا کند و چندین میلیون خرج¬تراشی کند. حالت دیگر هم این است که مالک خودرو از پس هزینه های تعمیر آن بر¬می¬آید اما وقت کافی برای پرس¬و¬جو و یافتن تعمیرکار مطمئن ندارد؛ در نتیجه تصمیم می¬گیرد تا خودرو را با همان وضعیت به¬فروش برساند و هزینه های تعمیر را از قیمت خودرو کسر کند.

تذکر: راه¬های ساده و کم هزینه¬ای وجود دارد که از طریق آن¬ها می¬توان عیب موتور را به طور موقت پنهان کرد. در نتیجه هنگام خرید باید از متخصص فنی کمک بگیرید. یکی از این شیوه¬های تقلب هنگامی است که موتور خودرو به دلیل ضعف رینگ¬و¬پیستون، دود می¬کند و با استفاده از روغن با گران¬روی بالا و به اصطلاح روغن سنگین، دود خروجی را تا حد زیادی کاهش می¬دهند. به¬همین دلیل یک کارشناس باتجربه خودرو، به خریدار توصیه می¬کند قبل از معامله خودرو، روغن موتور را تعویض کرده و تست دود خروجی از اگزوز را دوباره انجام دهد.

حال پرسش اصلی این است که این خودرو را بفروشیم یا نگه داریم. اگر در مورد فروش خودرو مطمئن نیستید، پیشنهاد ما این است که از مشاور فروش خودرو کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است عیبی در خودرو مشاهده کنید که به نظر شما نقطه ضعف بزرگی است و برطرف کردن آن نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد و یا این¬که روش حل آن را نمی¬دانید؛ در حالی¬که شاید خودروی فعلی¬تان از سایر گزینه¬هایی که برای تعویض در نظر گرفته¬اید، گزینه مناسب¬تری باشد و بتوان با صرف هزینه مناسب ضعف خودرو را برطرف نمود. حتی اگر تعمیرکار یا نقاش اتومبیل خوب هم سراغ ندارید، شاید مشاور شما بتواند افراد یا مجموعه¬های مطمئنی را به شما معرفی کند تا از آن¬ها کمک بگیرید.

در نهایت اگر تصمیم به فروش خودروی خود گرفتید، باز هم توصیه ما این است که با مشورت این کار را انجام دهید؛ زیرا شاید لازم باشد قبل از دادن آگهی نسبت به فروش آن، برخی از تعمیرات را انجام دهید تا خودرو راحت¬تر به¬فروش برسد.

مواردی که در بالا بیان شد، مهم¬ترین دلایل فروش خودروی شخصی هستند و ما سعی کردیم در هر مورد شرایط نگهداری یا فروش خودرو را بررسی کنیم. پیشنهاد می¬کنیم قبل از اقدام به فروش خودروی خود، مقاله روش¬های فروش خودرو و چالش¬های آن را نیز مطالعه نمایید.

 

تولید محتوا: محمدجواد صبور

nastaran بازدید : 23 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

درباره فواید و خواص تخمه کدو چه می دانید ؟


کدو متعلق به خانواده کاکوربیتا و نیز خیار است. محصولی به نام کدو بسیار پرطرفدار بوده و باید اشاره کنیم که در همه جای دنیا حتی در مناطق سرد مانند آلاسکا نیز کشت می شود. بیشترین تولید کدو در ایالت ایلینوی آمریکا می باشد. آیا می دانستید ریشه کدو در آمریکای مرکزی است ؟! و باید گفت که مصرف تخمه کدو نه تنها بی ضرر بلکه سرشار از مواد مغذی برای سلامت بدن است. 

در این محتوا می خواهیم به فواید و خواص تخمه کدو بپردازیم.


خواص دارویی تخمه کدو:

۱. افزایش سیستم ایمنی بدن :

می توان گفت که این نوع تخمه مملو از روی بوده که تولید سیتوکین های التهابی و استرس اکسیداتیو که تاثیری منفی بر روی سیستم ایمنی بدن دارند را کاهش می دهد. 

۲. کاهش بیماری دیابت :

تخمه کدو با کاهش قند خون از دیابت پیشگیری می کند، به دلیل اینکه این تخمه دارای خواص هیپوگلیسمی می باشد.

حتما توجه داشته باشید که قبل از مصرف تخمه کدو، با پزشک خود برای کاهش قند مشورت کنید.

۳. سلامت و بهبودی قلب :

در تخمه کدو وجود منیزیم باعث عملکرد درست قلب و عروق حیاتی شده، و همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

حتما توجه داشته باشید که چنانچه داروی وارفارین مصرف می کنید، با پزشک خود برای مصرف تخمه کدو مشورت کنید.

۴. کمک به گوارش و هضم 

تخمه کدو سرشار از فیبر بوده که باعث بهبوده حرکات روده شده و همچنین باعث جلوگیری از بروز سندروم روده تحریک پذیر، یبوست، بواسیر و نیز بیماری های دستگاه گوارش می شود، فیبر سبب کاهش کلسترول بد خون نیز می شود.

۵. کم شدن استرس و اضطراب

تخمه کدو به دلیل دارا بودن اسید آمینه ال تریپتوفان، برای درمان و کاهش استرس و اضطراب، بسیار موثر بوده و به سنتز سروتونین در بدن کمک می کند. ماده شیمیایی سروتونین تاثیر مثبتی بر روی خلق و خوی گذاشته و از افسردگی جلوگیری می کند، و همچنین خواب را بهبود می بخشد.

۶. کاهش بیماری آرتریت

بیماری التهاب مفاصل به نام آرتریت با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به آن افزایش می یابد، حال می توان اشاره کرد به خواص ضد التهابی روغن تخمه کدو که التهاب ناشی از آرتریت را کاهش می دهد، حتی اثر آن از خیلی از داروهای شیمیایی بیشتر است.

۷. بهبودی و سلامت چشم

مقادیر فراوانی از ویتامین A در تخمه کدو موجود است که باعث بهبود بینایی بخصوص در نور کم می شود.

۸. کاهش کلسترول خون

تخمه کدو سرشار از فیتوسترول بوده که باعث کاهش سطح کلسترول بد خون و خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

۹. خاصیت ضد انگل :

این نوع تخمه حاوی خواص ضد انگل قوی بوده، که با پاتوژن ها (عامل عفونت ها مختلف) مبارزه کرده و باعث از بین رفتن انگل های روده نیز می شود.

۱۰. پیشگیری از بروز سنگ مثانه :

به دلیل وجود فسفر در تخمه کدو، مصرف روزانه آن از بروز سنگ مثانه پیشگیری می کند.

۱۱. افزایش انرژی

تخمه کدو سرشار از آهن و پروتئین بوده که به عنوان یک میان وعده پر انرژی مصرف آن به ویژه برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه می شود.

حتما توجه داشته باشید که تخمه کدو به دلیل کالری بالا مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن خواهد شد.

۱۲. بهبودی و سلامت استخوان

تخمه کدو معجزه ای است برای افزایش تراکم استخوانی، به دلیل وجود منیزیم، روی، ویتامین K و همچنین مواد مغذی سودمند دیگر که برای تقویت استخوان ها بسیار مفید بوده و باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز می شود.

۱۳. کاهش فشار خون بالا

وجود منیزیم، سدیم و پتاسیم در تخمه کدو تاثیر بسیار مفیدی برای تنظیم و کاهش فشار خون بالا دارند.

۱۴. بهبود و سلامت مغز :

در تخمه کدو منبع نوعی اسید امگا۳ وجود دارد، به نام آلفا لینولنیک که باعث حفظ سلامت مغز می شود.

۱۵. متعادل کردن PH بدن :

آیا می دانید که اسیدی شدن بدن باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند سرطان، آرتریت، پوکی استخوان و دیابت می شود ؟ پس به همین دلیل تعادل PH بدن از اهمیت بالایی برخوردار است، و از بهترین مواد غذایی قلیایی، تخمه کدو را می توان نام برد.


در مقاله ای دیگر به ادامه فواید و خواص تخمه کدو خواهیم پرداخت.

شرکت پوطار بهترین آجیل و خشکبار مشهد با دارا بودن تنوعی بی همتا و ارائه انواع تخمه کدو در طعم هایی دلپذیر برای شما عزیزان می تواند انتخاب بسیار خوبی بوده و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.


nastaran بازدید : 24 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

از ویژگی های پسته می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در این محتوا می خواهیم به ویژگی های پسته بپردازیم.

۱. از بهترین منابع پروتئین گیاهی، پسته است.

۲. در مقایسه با آجیل های دیگر باید گفت که پسته از میزان کمی کالری برخوردار است. حاوی مقدار کمی چربی و بدون کلسترول می باشد. چربی به جذب ویتامین هایی چون A, E, D و K کمک کرده و یک منبع انرژی محسوب می شود. پس پسته می تواند این امر مهم را نیز انجام دهد، زیرا دارای چربی نیز می باشد.

۳. از دیگر خواص پسته این است که حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد. کمک به هضم مواد غذایی و تنظیم کلسترول و قند خون از فواید فیبر است.

۴. منیزیم یکی از اساسی ترین عناصر معدنی است که مقداری از آن در پسته یافت می شود، که غذا را به انرژی تبدیل کرده، به تنظیم ضربان قلب کمک کرده و از گرفتگی عضلات بدن جلوگیری می کند.

۵. در گروه های آجیل بهترین منبع پتاسیم در پسته وجود دارد، پتاسیم یک عدد پرتقال مساوی است با پتاسیم یک عدد پسته، همچنین میزان پتاسیمی که در دو عدد پسته است، بیشتر از پتاسیم یک عدد موز می باشد. پتاسیم مایعات را در بدن متعادل می کند، به تنظیم ضربان قلب کمک کرده و باعث کاهش فشار خون می شود.

 

ویژگیهای پسته

 

۶. پسته حاوی فسفر بوده که به ساخت استخوان ها و دندان ها بسیار کمک می کند، از ضعف و خستگی جلوگیری کرده و عضلات بدن را تقویت می کند.

۷. برای رفع سرگیجه، رنگ پریدگی، خستگی و کم خونی، آهن موجود در پسته بسیار نقش مهمی دارد.

۸. به تقویت پوست، مو و ناخن کمک شایانی می کند.

۹. پسته سبب کارکرد درست مغز شده و باعث می شود، شخص آرام شود.

۱۰. برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های مزمن مانند سرطان، مصرف این نوع آجیل بسیار توصیه می شود.

۱۱. باید اشاره کنیم که پودر پسته می تواند درمان کننده درد دندان باشد.

۱۲. ویتامین هایی از قبیل B1, B6, و E در پسته یافت می شوند که نقش موثری در بدن ایفا می کنند، مانند ویتامین B6 به سوخت سار پروتئین و جذب مواد غذایی کمک می کند، ویتامین B1 سبب تقویت سلول های عصبی، افزایش انرژی و نیز اشتها را متعادل می کند.

ویژگیهای پسته

۱۳. مانند دیگر دانه های آجیل، پسته نیز باعث جلوگیری از بیماری های قلبی می شود، این دانه مقوی می تواند کلسترول خون را پایین بیاورد، به دلیل چربی های غیر اشباعی که در پسته وجود دارد.

۱۴. پسته حاوی بیشترین آنتی اکسیدان بوده و ویتامین E نیز جزو دسته آنتی اکسیدان ها می باشد، که نقش موثری در سلامت چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از خستگی و استرس و نیز جلوگیری از تخریب سلول ها دارد.

۱۵. برای تغییر فشار خون و افزایش وزن، پسته کمکی نمی کند، اما باید گفت که یک وعده پرکالری است، زیرا کالری بالایی داشته و نباید زیاد مصرف شود.

۱۶. مطالعاتی که در زمینه خواص پسته انجام شده، نشان می دهد که این دانه می تواند باعث بالا بردن کلسترول خوب خون شده و در مقابل میزان کلسترول بد خون و تری گلیسیرید را پایین بیاورد.

۱۷. گفتیم که پسته حاوی میزان زیادی چربی غیر اشباع و پروتئین است، پس این نکته را در نظر داشته باشید که نباید این دانه را بیشتر از ۱۸ گرم در هفته مصرف کنید.

برای کم کردن چربی و نمک در رژیم غذایی، باید از خوردن پسته شور و بو داده پرهیز کنید.

لازم است بدانید که مصرف ۲۸ گرم پسته، نیاز بدن به ویتامین B6، ویتامین B1، فسفر، منیزیم و نیز فیبر غذایی را بیشتر از ۱۰ درصد تامین می کند.

 

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته کله قوچی و قیمت پسته فندقی  مطلع شوید.

 

nastaran بازدید : 24 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

ویرایش: 25 آذر 1399
با توجه به گذر زمان و تغییر و تحولات ایجاد شده در بازار، سرمایه گذاران بیش از گذشته به سرمایه گذاری در بازار خرید و فروش خودرو گرایش یافته‌اند. بنابراین در سال‌های اخیر میزان نقل و انتقال خودرو افزایش پیدا کرده که در این میان به طور طبیعی، امکان کلاهبرداری و اخاذی با انواع و اقسام روش‌های مختلف که گریبان‌گیر فروشندگان و خریداران می‌شود نیز افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم به چند مورد از موارد رایج کلاهبرداری خودرو اشاره کنیم تا خریداران  محترم در حین معاملات خودرو توجه بیشتری نمایند و در دام کلاهبرداران گرفتار نشده و دچار خسارات مالی نشوند.

جابجایی خودرو توسط فروشنده در فاصله بین کارشناسی تا تعویض پلاک
در این حالت خریدار برای بازدید و کارشناسی خودرو به همراه کارشناس خود به محل مورد نظر رفته، خودرو را بررسی نموده و با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود. در نتیجه بر اساس توافق طرفین، تاریخی جهت مراجعه به مراکز تعویض پلاک و دفترخانه تعیین می‌شود و در فاصله بین کاشناسی تا تعویض پلاک، خودرو نزد فروشنده باقی می‌ماند؛ سپس فروشنده در روز تعویض پلاک، یک خودروی دیگر (از جهت ظاهری به طور کامل مشابه با خودروی اولیه اما دارای نواقص فنی متعدد) را به خریدار نشان می‌دهد. در واقع این فروشنده متقلب پلاک خودروی تقلبی را بر روی خودروی اصلی که از جهت ظاهر مشابه هم هستند، نصب می‌کند.

تذکر ویژه: به‌منظور جلوگیری از جابجایی خودرو و اینگونه کلاهبرداری‌ها، به طور جدی توصیه می‌شود که در روز کارشناسی خودرو به شماره شاسی، شماره موتور، خوردگی‌های جزئی و غیر جزئی و دیگر موارد توجه ویژه شود. در واقع خریداران باید ضمن رعایت اصول تنظیم قولنامه خودرو، اطلاعات مهمی از قبیل شماره شاسی و موتور خودرو را هم از طریق سند و هم از طریق مشاهده عینی خودرو مکتوب نموده و هنگام تحویل خودرو از فروشنده نیز همخوانی این اطلاعات با هم را دوباره کنترل نمایند.

سیاه بازی یا گاوبندی
این مورد از کلاهبرداری در دوران قدیم در پارکینگ‌های عمومی رایج بوده اما با تأسف فراوان، امروز نیز به چشم می‌خورد. در قدیم یک فروشنده که قصد فروش خودروی خود را در پارکینگ‌های عمومی (معروف به جمعه بازار) داشت، از یک یا چند خریدار تقلبی (که این خریداران از آشنایان یا دوستان خریدار بودند) با برنامه‌ریزی و نقشه قبلی به‌منظور تحریک خریدار اصلی و واقعی که در میان حضار حضور داشت، استفاده می‌کرد تا از این طریق به‌طور غیرمستقیم و با ترفندهای گوناگون، خودروی خود را با شرایط باب میل خود (به‌عنوان مثال دریافت مبلغ با پرداخت نقدی، بدون تخفیف، بدون وکالت، پنهان سازی عیوب خودرو و موارد مشابه) به خریدار اصلی بفروشد.
امروزه نیز این امر به شیوه‌های جدیدی صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال فرض کنید شما به‌عنوان یک خریدار واقعی به محل مورد نظر فروشنده جهت بازدید خودرو مراجعه می‌کنید، پس از رسیدن به محل مورد نظر، متوجه حضور یک یا چند خریدار دیگر به همراه کارشناس (که از خریداران تقلبی و آشنایان فروشنده هستند) می‌شوید و فروشنده در همین حال به شما می‌گوید این خریداران از راه دور آمدند و تنها قصد بازدید خودرو را دارند اما تقدم خرید با شماست. در چنین شرایطی شما ناظر یک داستان ساختگی و از پیش تعیین‌شده هستید تا به روشهای مختلف یک تصمیم عجولانه و شتاب‌زده‌ برای خرید خودروی موردنظر بگیرید. در واقع فروشنده کلاهبردار به کمک خریداران تقلبی سعی بر این دارد که با شرایط مورد نظر خود (که به طور کامل به نفع فروشنده است)، خودرو را در کمترین زمان ممکن به فروش رساند.

بنابراین به خریداران توصیه می‌شود که در این نمایش‌های ساختگی به هیچ عنوان تصمیمات شتاب‌زده نگیرند.

010601

فروش مال غیر
در این مورد از کلاهبرداری، یک فرد کلاهبردار به طور آگاهانه و عمدی، خودرویی تصادفی، با وجود نواقص و عیوب متعدد و افت قیمت قابل توجه را از یک فروشنده خریداری می‌کند و پس از تنظیم قولنامه، تاریخی جهت مراجعه به دفترخانه و مرکز تعویض پلاک تعیین می‌نماید. فرد کلاهبردار در این فاصله (پیش از تعویض پلاک و سند قطعی) خودروی مربوطه را در سایت‌های خرید و فروش آگهی می‌کند و یک خریدار ساده لوح بدون انجام امور کارشناسی و بررسی جزئیات، اقدام به خرید این خودرو کرده و بهای خودرو را نیز به‌طور کامل پرداخت می‌نماید. خریدار فریب‌خورده نیز با فرد کلاهبردار یک تاریخ جهت مراجعه به مراکز تعویض پلاک در دفترخانه تعیین می‌نماید اما پیش از روز تعویض پلاک، متوجه نواقص خودرو می‌شود لذا تصمیم می‌گیرد که فرد کلاهبردار را پیدا کرده و از وی اعاده خسارت نماید؛ غافل از اینکه آن فرد پنهان شده است و به تماس‌های تلفی خریدار پاسخ نمی‌دهد. در نتیجه خریدار فریب خورده پس از چندین روز جستجو، فروشنده اولیه این خودرو را می‌یابد و فروشنده اولیه به خریدار فریب خورده می‌گوید که آن فرد کلاهبردار در جریان تمام نواقص این خودرو بوده و آگاهانه و با برنامه‌ریزی قبلی به معامله‌ی مورد نظراقدام کرده است. بنابراین خریدار ناچار می‌شود که با فروشنده اولیه‌ خودرو به تعویض پلاک مراجعه کرده و سند قطعی را نیز تنظیم نماید.

تذکر ویژه ۱: اگر یک قولنامه‌ی دقیق و بی‌عیب و نقص میان خریدار و فرشنده نوشته شود، مشکلاتی از این قبیل رخ نخواهد داد و خریدار می‌تواند با عنوان «فروش مال غیر» از فروشنده کلاهبردار شکایت کند تا محاکم قضایی نیز برای وی حکم کیفری صادر نمایند.

تذکر ویژه ۲: کارشناسی خودرو توسط کارشناسان متبحر از نکات قابل توجه در این گونه موارد است که تحت هر شرایطی به انجام دقیق آن، تأکید می‌شود.

تذکر ویژه ۳: همان طور که در مقاله‌ راهنمای جامع اسناد معامله خودرو اشاره شد؛ تنظیم قولنامه و معامله خودرو بی شک باید با مالک اصلی صورت گیرد و اگر فردی خود را نماینده فروشنده معرفی نماید، پرداخت مبلغی (حتی مبلغ اندک) به وی جایز نیست.   

010602

نصب دستی آپشن در خودروهای لوکس
این مورد از کلاهبرداری در ارتباط با خودروهای لوکس (مانند سانتافه، توسان، سورنتو، اسپورتیج و ...) که آپشن در معامله‌ی آ‌‌ن‌ها بسیار دارای اهمیت است، بیشتر رواج دارد. این خودروها که به‌صورت شخصی وارد می‌شوند، ممکن است به سفارشِ سفارش‌دهنده، با آپشن سطح پایین (Low option) وارد کشور شوند و سپس یک فرد فروشنده (یا واسطه)، برخی از آپشن‌ها را به‌صورت دستی بر روی این خودروها  نصب  نماید تا بتواند خودرو را به‌عنوان یک خودروی فول آپشن به فروش برساند.
فهرستی از آپشن‌هایی که احتمال دارد به صورت دستی نصب شوند تا یک خودرو با آپشن سطح پایین، جلوه یک خودروی فول آپشن را داشته باشد، به شرح زیر هستند.
•    گرم‌کن و سرد‌کن صندلی
•    سیستم استارتر
•    هد آپ دیسپلی
•    سقف جیر
•    رادارهای نقطه کور و رادار تصادف
•    دوربین ۳۶۰ درجه
•    مانیتور
•    سیستم صوتی حرفه‌ای مثل هارمَن کاردُن (Harman Kardon)، بُوز (Bose)، بَنگ اَند آلفسن (Bang & Olufsen)، مارک لِوینسون (Mark Levinson) و ...
•    چسباندن برچسب SRS Airbag بر روی ستون خودروهایی که فاقد ایربگ جانبی هستند

تذکر ۱: اگر شما به‌عنوان یک خریدار، خودرویی با آپشن سطح پایین را به جای یک خودروی فول آپشن خریداری نمایید، علاوه بر ضرر در این معامله، در هنگام فروش آن نیز دچار مشکل می‌شوید؛ چرا که ممکن است خریدار بعدی متوجه نصب دستی این آپشن‌ها شود و بهای یک خودروی فول آپشن را پرداخت نکند (درصورتی که شما بهای یک خودروی فول آپشن را پرداخت کرده بودید).

تذکر ۲: گاهی به‌علت نصب دستی برخی از آپشن‌ها و دستکاری سیستم برقی خودرو، حوادث غیر مترقبه‌ای در خودرو رخ می‌دهد؛ به‌عنوان مثال آتش سوزی در برخی از خودروهای وارداتی مثل سانتافه به‌علت نصب دستی و غیر اصولی استارتر و تغییر در سیستم برقی خودرو، مواردی از این قبیل است. بنابراین کارشناسی خودرو توسط افراد متخصص و باتجربه جهت تشیص نوع آپشن خودرو در این مورد نیز بسیار دارای اهمیت است.

010603

اخاذی به وسیله دریافت بیعانه
امروزه با افزایش خرید و فروش خودرو در فضای مجازی، تعداد افراد سودجو و کلاهبردار نیز افزایش یافته است لذا در این مطلب قصد داریم به معرفی فروشنده کلاهبرداری بپردازیم که با ترفندهای گوناگون، خریداران را تحریک به پرداخت بیعانه می‌کند.

حالت اول. فرض کنید در میان آگهی‌ها با یک آگهی در مورد خودرویی بسیار ایده‌آل با قیمتی پایین (که فقط ۲ الی ۳ ساعت از درج آن در سایت گذشته است) مواجه می‌شوید؛ سپس بر اساس عکس و اطلاعات ایده‌آل خودرو جهت بازدید با شماره تلفن فروشنده تماس می‌گیرید (که به احتمال زیاد خط تلفن وی مشغول باشد و یا در دسترس نباشد تا مجبور شوید چندین بار تماس بگیرید). پس از پاسخ فروشنده به تماس شما، به سرعت از وی درخواست می‌کنید که جهت بازدید خودرو به مکان استقرار خودرو مراجعه نمایید اما فروشنده به‌وسیله بهانه‌های واهی، تاریخ و زمان بازدید را به یک روز دیگر موکول می‌کند و به شما می‌گوید که افراد دیگری نیز تماس گرفته‌اند و قرار است آن‌ها نیز در همان روز به مکان مورد نظر مراجعه کنند. با توجه به اینکه شما به‌عنوان یک خریدار در شرایط تورم و گرانی، به یک خودرو با شرایط ایده‌آل و قیمت پایین نیاز دارید لذا به یک تصمیم شتاب زده یعنی پرداخت مبلغی به‌عنوان بیعانه ترغیب می‌شوید تا فروشنده خودرو را برای شما نگه دارد؛ غافل از اینکه فروشنده کلاهبردار، نه تنها از شما بلکه از چندین نفر با همین ترفند بیعانه دریافت کرده است و سپس خط تلفن خود را خاموش و یا از دسترس خارج می‌کند.

حالت دوم. فرض کنید یک فرد کلاهبردار خودرویی که مدت‌ها در کنار خیابان، کوچه و یا مکان دیگری پارک شده را زیر نظر دارد. این فرد پس از چندین روز انتظار و اطمینان از عدم مراجعه مالک خودرو، چندین عکس از خودرو ثبت و آن‌ها را در سایت‌ها آگهی می‌کند و وانمود کرده که به‌علت مشغله‌ی کاری، امکان مراجعه حضوری برای نشان دادن خودرو به خریدار را ندارد و به خریدار پیشنهاد می‌دهد که به تنهایی به مکان پارک خودرو جهت بازدید آن مراجعه نماید. وقتی خودرو مورد پسند خریدار واقع شد، با صاحب آگهی تماس می‌گیرد اما فرد کلاهبردار در اینجا نیز مانند حالت قبلی با بهانه‌های واهی (به‌عنوان مثال مشغله‌های کاری دروغین) تاریخ ملاقات حضوری را به یک روز بعد موکول می‌کند و می‌گوید که خریداران دیگری نیز خودرو را رویت کرده و قصد خرید دارند! در این حالت نیز فرد کلاهبردار شما را تحریک و ترغیب به پراخت بیعانه می‌کند و در ادامه دوباره همان شرایط حالت اول رخ می‌دهد.

تذکر ۱: لازم به ذکر است اگر در بازار پرآشوب و به خصوص شرایطی که قیمت ها در حال افزایش هستند؛ با خودرویی با شرایط خیلی ایده‌آل و قیمت پایین در آگهی‌ها مواجه شدید، در صحت معامله مورد نظر تردید نموده و عجولانه به پرداخت مبلغی جهت بیعانه اقدام نکنید.

تذکر ۲: هرگز پیش از ملاقات مالک اصلی خودرو‌، کارشناسی خودرو، بازدید و بررسی سند و مدارک خودرو، حتی مبالغ اندک هم به فروشنده پرداخت نکنید تا در دام افراد متقلب و سودجو گرفتار نشوید.

تذکر 3: در میان آگهی های فروش خودرو، کلاهبردارن زیادی پنهان شده اند، در نتیجه توصیه می شود از یک واسطه مطمئن کمک گرفته و یا ترفندهای تشخیص خودروی مناسب از طریق آگهی را بیاموزید.

010604

نتیجه گیری و توصیه‌های ضروری به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری
•    پیش از پرداخت هر مبلغی به‌عنوان بیعانه یا غیره به فروشنده (حتی مبالغ اندک)، باید سند و تمام مدارک ضروری خودرو به طور کامل بررسی شده و خودرو توسط کارشناسان باتجربه و متخصص کارشناسی شود.
•    به همراه داشتن یک کارشناس خِبره در زمان تنظیم سند و انجام امور حقوقی بسیار دارای اهمیت است.
•    تا جایی که مقدور است معامله به‌صورت وکالت فروش خودرو انجام نشود و به‌منظور جلوگیری از هرگونه تقلب و تخلف، فروشنده و خریدار هر دو در دفترخانه و مراکز تعویض پلاک حضور یابند (این مطلب در محاکم حقوقی و قضایی نیز توصیه می‌شود).
•    تمام موارد کلاهبرداری و احتمالات مذکور در این مقاله، به کمک تنظیم یک قولنامه اصولی و حقوقی برطرف خواهد شد، در نتیجه تنظیم قولنامه توسط افراد باتجربه از اهمیت بسیار زیادی در دفاع از خود و جبران ضرر و زیان‌ها برخوردار است.

 

تولید محتوا: محمد­جواد صبور

بازبینی و تنظیم: یاسمن یوسفی

nastaran بازدید : 86 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره پسته و تعریف کلی از آن

دانه میوه ای که از درخت پسته به دست می آید همان پسته است. اولین بار درخت پسته را در ترکیه و ایران یافت کردند. پسته در آن زمان ها جزو غذای اشرافی بود،

و مصرف این میوه در سال های بعد منحصرا در مهمانی ها و جشن ها بود.

بعد از گذشت سال ها میوه پسته نیز در انواع شیرینی ها، دسرها، بستنی و گاها به عنوان اشتها آور استفاده می شد. 

شاید نام آجیل خندان را شنیده باشید، این دانه به خاطر شکلش به این نام معروف است. پسته به عنوان یک ماده غذایی گیاهی درمان کننده بیماری ها و نیز نیرو بخش بودن بسیار شناخته شده است. 

درباره پسته باید گفت که درخت پسته اهلی یا همان Pistacia Vera  تعلق به تیره یا پسته ایان Anacardiaceae  دارد.

جنس پسته یا Pistacia  به گونه ای است که موادی چون سقز یا تربانتین از خود ترشح می کنند.

می توان گفت که برگ های درخت پسته به صورت مرکب شانه ای بوده و از نظر گیاه شناسی، میوه پسته از نظر طبقه بندی در ردیف میوه های شفت قرار دارد.

باید اشاره کرد که درخت پسته دارای دو پایه بوده که به وجود هر دو درخت نر و ماده برای تولید میوه پسته نیاز است. زنبورهای عسل هیچگاه به سمت گل های درخت پسته جلب نمی شوند، زیرا گل های این درخت فاقد گلبرگ و غده های شهد ساز است و گرده گل ها توسط باد پراکنده می شود. 

 

همه چیز درباره پسته

درخت پسته به این گونه است که برگ ریز بوده، در پاییز خزان نموده و زمستان در خواب است. قدرت تولید ریشه فرعی در درخت های پسته بسیار ضعیف بوده، در اصل ریشه زائی درخت پسته محوری و عمودی است.

مرحله ای که درخت پسته در دوره نونهالی طی می کند، تقریبا طولانی بوده و باید گفت تا قبل از پنج سالگی این درخت میوه کمی تولید می کند، و باردهی کامل و اقتصادی آن از ۱۰ تا ۱۲ سالگی آغاز می شود.

 

از گونه های برجسته جنس Pistacia شامل :

چاتلانقوش یا کسور یا P.khinjuk ، پسته معمولی یا P. Vera ، بنه یا P.mutica , و P.atlantica , P.terebinthus , P.integerrima 

 

همه چیز درباره پسته

برجسته ترین ارقام پسته ایران شامل :

کله قوچی، اوحدی، قزوینی، خنجری دامغان، شاه پسند، احمد آقائی، بادامی زرند، ممتاز، سفید پسته نوق و اکبری . 

 

در رابطه با نیاز سرمایی درخت پسته باید اشاره کنیم به این که برای رقم کله قوچی از ۶۰۰ ساعت با دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد و برای رقم اکبری تا ۱۲۰۰ ساعت با دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد متفاوت بوده و به صورت متوسط مقدار آن ۱۰۰۰ ساعت زیر ۷ درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود. 

اگر سرمای مورد نیاز درخت پسته تامین نشود، باعث تاخیر در گلدهی شده و یا گلدهی آن به صورت نامنظم است و نیز تعداد برگچه های برگ کاهش پیدا کرده و همچنین تولید برگها غیر طبیعی و ساده و … می شود. پرورش و کشت درخت پسته باید از عرض ۲۷ درجه شمالی و تا عرض ۴۲ درجه شمالی انجام شود. 

قرار گرفتن بیشتر درختان پسته در ارتفاع ۲۰۰۰-۹۰۰ متری از سطح دریا می باشد. درخت پسته در تابستان می تواند تا دمای ۴۵ درجه سانتیگراد و در زمستان تا دمای ۲۰- درجه سانتیگراد را تحمل کند. 

 

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته کله قوچی و قیمت پسته فندقی  مطلع شوید.

nastaran بازدید : 28 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

درباره خواص تخمه آفتابگردان


می توان گفت که تخمه آفتابگردان سرشار از منیزیم، فسفر، روی، پتاسیم، منگنز و آهن است. علائمی چون آلرژی و برخی از مشکلات التهابی را می توان با مصرف تخمه آفتابگردان تسکین داد. 

در بسیاری از مطالعات به این موضوع اشاره شده است که برای کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و نیز سکته قلبی، مصرف منیزیم بسیار توصیه می شود.

 

تخمه آفتابگردان همچنین دارای منبعی غنی از ویتامین E  بوده و نیز اولین آنتی اکسیدان حل کننده چربی محسوب می شود. 

از فواید ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان باید گفت که این ویتامین در طول بدن حرکت کرده و به خنثی کردن رادیکال های آزاد موجود در بدن که باعث آسیب به مولکول ها و ساختارهایی که حاوی چربی هستند مثل غشاء سلول ها و کلسترول نیز می پردازد.

باید اشاره کنیم که ویتامین E از بافت ها و مولکول ها حمایت کرده و اثر بخشی ضد التهابی دارد که علائمی مانند آسم، رماتیسم استخوانی و آرتروز را کاهش می دهد.

همچنین ویتامین E باعث می شود تا علائم گرگرفتگی در زنان یائسه و سرطان روده و پیشرفت عوارض دیابت کاهش یابند.

 

از دیگر خواص ویتامین E این است که می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند. یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها که در ذرات کلسترول یافت می شود، ویتامین E است که از اکسید شدن کلسترول توسط رادیکال های آزاد پیشگیری می کند. به این دلیل که کلسترول اکسید شده به دیواره رگهای خونی چسبیده که این مورد باعث سخت شدن شریانها شده و سبب حمله قلبی، گرفتگی رگ و سکته نیز می شود. تخمه آفتابگردان سبب تقویت قلب می شود.

 

ریسک گرفتگی شریانها با وجود ویتامین E کاهش می یابد. در اصل مطالعاتی که بر روی ویتامین E انجام شده نشان می دهد که مصرف این ویتامین به صورت روزانه، مرگ میر ناشی از سکته قلبی را بسیار کاهش می دهد.


منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان

اعصاب و رگ های خونی را می توان با منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان آرامش دهیم.

گفتیم که تخمه آفتابگردان نیز سرشار از منیزیم است. برای سلامت استخوان ها و بدست آوردن انرژی مصرف روزانه منیزیم بسیار ضروری است.

آیا می دانستید که حدود دو سوم منیزیم موجود در بدن از استخوان ها دریافت می شود؟!

منیزیم در سلول های عصبی از ورود کلسیم به سلول های عصبی جلوگیری می کند. اگر مقدار کلسیم در بدن کم باشد، کلسیمی که به راحتی وارد بدن می شود باعث کم شدن فعالیت سلول های عصبی می شود.

بالا رفتن فشار خون، گرفتگی ماهیچه هایی مانند ماهیچه قلب، راه های هوایی که نشانه آسم بوده، سردردهای میگرنی و نیز خستگی و تنش از علائم کمبود منیزیم در بدن هستند.

 

 

 

شرکت پوطار همواره در تلاش است با ارائهبهترین آجیل و خشکبار مشهد، و نیز بهترین بسته بندی آجیل و خشکبار یک میان وعده مغذی را برای شما فراهم آورد. با ورود به سایت پوطار ، شما می توانید علاوه بر مشاهده انواع تخمه آفتابگردان، ازقیمت آجیل مخلوط مطلع شوید.

nastaran بازدید : 24 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

ویرایش: 25 آذر 1399
انجام معاینه فنی خودرو از پیشترها توسط شهرداری در مراکز معینی انجام و به مرور زمان اجباری شده و به اهمیت آن نیز افزوده شده است؛ اهمیت معاینه فنی خودرو به دو دلیل مشهود قابل بررسی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مورد اول: جریمه‌های روزانه‌ای که توسط دوربین‌های مکانیزه ثبت می‌شود؛ این دوربین‌ها، خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند را شناسایی کرده و بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، روزانه به مبلغ پنجاه هزار تومان (نرخ آذر 1399) جریمه می‌شوند.
مورد دوم: یکی از مدارک لازم برای فروش خودرو و نقل ‌و انتقال آن، برگه معاینه فنی است که در مراکز تعویض پلاک نیز مورد مشاهده واقع می‌شود.

نحوه انجام معاینه فنی
معاینه فنی در واقع آزمونی است که از تمام خودروهای با عمر بالای پنج سال به‌صورت اجباری گرفته می‌شود. این آزمون در مراکز معینی از تهران (مانند مراکز معاینه فنی سراج و خاوران در شرق تهران، بیهقی در مرکز تهران، نیایش در غرب تهران و همچنین برخی از مراکز سیار در قسمت‌های مختلف شهر) انجام می‌شود.

دلیل اهمیت معاینه فنی
معاینه فنی خودروها از دو جهتِ امنیت و ایمنی سرنشینان خودرو و به خصوص آلودگی هوا بسیار مورد اهمیت است.

تذکر ویژه: خودرویی که دارای برگه معایه فنی است به الزام از نظر فنی سالم و بی نقص نبوده و این امکان وجود دارد که در فاصله آخرین تاریخ معاینه فنی تا روز تحویل خودرو، دچار نقص شده باشد؛ لذا توجه به تاریخ ثبت شده در برگه معاینه فنی از نکات قابل توجه محسوب می‌شود. (به‌عنوان مثال احتمال دارد که از تاریخ معاینه فنی فقط یک هفته گذشته باشد اما لنت ترمز خودرو در همین فاصله زمانی کوتاه، دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد).

روند معاینه فنی
مراجعه کنندگان پس از ورود به مراکز معاینه فنی، بر اساس زمان مراجعه به طور معمول در صف‌های طولانی قرار می‌گیرند تا پذیرش شوند. سپس اگر در آزمون معاینه فنی قبول شوند، برگه معاینه فنی به آن‌ها داده می‌شود؛ اما اگر در آزمون مردود شوند، نقص خودرو در برگه پذیرش ثبت شده و به مراجعه‌کنندگان تحویل داده می‌شود تا ظرف پانزده روز آینده، نقص خودرو را برطرف سازند و دوباره به همان مرکز مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که مراجعه‌کنندگان در مراجعه دوم، دیگر در صف‌های طولانی منتظر نمانده و در صف کوتاهی (صف بازدید مجدد) قرار می‌گیرند.

Vehicle technical inspection queue

موارد قابل بررسی در معاینه فنی
اغلب در معاینه فنی خودرو، پنج پارامتر بررسی می‌شود که در ادامه این مطلب به شرح هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

1. بررسی وضعیت ظاهری خودرو

پیش از آنکه بخش فنی خودرو مورد معاینه قرار گیرد، ظاهر خودرو توسط کارشناسان و ناظران مربوطه بررسی می‌شود. مواردی که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد شامل چراغ‌های خودرو (چراغ‌های نور پایین، نور بالا، راهنما، ترمز و دنده عقب)، آینه‌ها (سالم و بدون شکستگی باشند)، شیشه‌های خودرو (به خصوص شیشه جلو که از دیگر شیشه‌های خودرو اهمیت بسیار بیشتری در زاویه دید راننده دارد) و لاستیک‌ها (باید دارای بیش از شصت یا هفتاد درصد آج و بدون پوسیدگی باشند) است.
همچنین اصول وضعیت بدنه خودرو از جهت زیبایی ظاهری و رنگ مورد بررسی واقع می‌شود که اگر خودرو از وضعیت استاندارد خارج شده باشد (مانند کاهش ارتفاع خودرو، دودی‌کردن شیشه‌ها و افزایش یا کاهش لوازم جانبی بدنه)، در معاینه فنی مردود می‌شود.
اگزوز خودرو نیز آخرین موردی است که در آزمون ظاهری بررسی می‌شود؛ در این حالت از راننده درخواست می‌شود که پدال گاز را تا دور چهار هزار، فشار دهد که چنانچه دود خارج شده از اگزور به نحوی قابل مشاهده باشد، خودرو در معاینه فنی مردود اعلام خواهد شد.

2. بررسی آلایندگی خودرو

در بخش آزمون آلایندگی، سنسورهایی در سیستم اگزوز خودرو قرار می‌دهند تا بر اساس گازهای خروجی از اگزوز، برخی از پارامترهای زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد؛ این پارامترها شامل مونوکسیدکربن (درصد حجمی)، هیدروکربن‌ها (بر حسب ppm)، دی‌آکسید کربن (درصد حجمی) و اکسیژن (درصد حجمی) است که باید با توجه به ضریب لامبدا، در محدوده‌های معینی به شرح زیر قرار گیرند:

  • میزان مونوکسیدکربن در محدوده ۰ الی ۷/۰
  • میزان هیدروکربن‌ در محدوده ۰ الی۲۵۰
  • میزان اکسیژن در محدوده ۰ الی ۳

مونوکسید کربن: این گاز که حاصل احتراق ناقص بنزین است، از مهمترین ترکیباتی بوده که علاوه بر آزمون آلایندگی، در مرحله آزمون ظاهری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که به‌واسطه دود سیاه رنگ خارج شده از انژکتور قابل تشخیص است و افزایش میزان آن از مقدار مجاز به دلیل مواردی همچون نقص شمع‌ها در هنگام جرقه زدن، نقص در برق رسانی وایرها، خرابی یا پر شدن کاتالیزورهای خودرو (که موجب کاهش شتاب خودرو در حرکت نیز می‌شود) و تزریق نامناسب بنزین می‌باشد.

Engine pollution test

هیدروکربن‌ها: از دیگر ترکیبات حاصل از احتراق ناقص درآزمون آلایندگی می‌توان به هیدروکربن‌ها اشاره نمود که بیشتر به دلیل روغن‌سوزی موتور رخ می‌دهد و موجب کاهش بازدهی موتور می‌شود. همچنین خروج دود آبی رنگ از اگزوز خودرو در آزمون ظاهری، نشان دهنده وجود هیدروکربن‌ها بیش از مقدار مجاز است.

تذکر ویژه: اگر میزان هیدروکربن‌ها در محدوده مجاز قرار گیرد، به اجبار به معنای عدم روغن‌سوزی خودرو و سلامت موتور نبوده و این احتمال وجود دارد که موتور خودرو دارای نقص باشد.

اکسیژن: اگر اکسیژن خروجی از اگزوز خودرو بیشتر از حد مجاز باشد، نشان‌دهنده وجود نقص‌هایی همچون نشتی، خرابی واشر گلویی و به مانند آنها در اگزوز است؛ بنابراین در این شرایط، سیستم اگزوز خودرو و قطعات تشکیل‌دهنده آن باید به‌طور کامل بررسی شوند.
لامبدا: لامبدا در واقع ضریبی شامل نسبتِ سوخت به هوا در محفظه احتراق است که هر چه قطعات مربوط به سیستم انژکتور مانند شمع‌ها، وایرها، دریچه گاز، منیفولد و سوزن‌ها سالم و تمیز باشند، میزان این ضریب به عدد یک نزدیک‌تر شده و چهار عمل اصلی احتراق (مکش، فشردگی، انفجار و خروج دود) به خوبی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است برای اطمینان خاطر از پذیرش آزمون آلایندگی، می‌توانید از طریق دستگاه چهار گاز یا پنچ گاز که در مراکز تنظیم موتور (تیون آپ) قرار دارند، اقدام نمایید تا از وضعیت آلایندگی خودروی خود مطلع و نواقص موجود را برطرف سازید.

Engine pollution testing device

3. بررسی سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو
وضعیت کلی جلوبندی، هم راستا بودن چرخ‌ها، سیستم فرمان‌پذیری و قطعات مرتبط به فرمان در این مرحله بررسی خواهد شد.

تذکر ویژه: عدم تنظیم مناسب فرمان (که در این حالت چرخ‌ها نیز هم راستا نبوده و در زاویه مناسب قرار ندارند) از موارد شایع در مردودی معاینه فنی به‌شمار می‌آید؛ زیرا این پارامتر از موارد بسیار ضروری در امنیت سرنشینان به خصوص در سرعت‌های بالا محسوب می‌شود.

4. بررسی کمک فنرهای خودرو
سلامت کمک فنرهای خودرو توسط دستگاه مشخصی سنجیده می‌شود که این دستگاه نتایج حاصل را به‌وسیله  اعداد نمایش می‌دهد. سپس با محاسبات لازم بر اساس فرمول و معادلات معین ریاضی، عددی تحت عنوان «عدد عدم توازن» در بازه ۴۰ الی ۹۹ یا ۱/۰ الی ۳/۰ (که برای خودروهای مختلف، متفاوت است) به‌دست می‌آید.

5. بررسی سیستم ترمزها
در این مرحله، نیروی وارد از سیستم ترمز به هر یک از چرخ‌ها محاسبه می‌شود که اگر ترمزگیری هریک از چرخ‌ها به عدد مورد نظر سیستم نرسد، مواردی مانند آج لاستیک، دیسک، لنت و سیلندرهای ترمز باید مورد بررسی قرار گیرند. بررسی ترمز دستی بر اساس معیارهای تعیین شده در معاینه فنی، از دیگر موارد ضروری و مهم در این مرحله به‌شمار می‌آید.

FREN test

طبق آمارهای گزارش شده در دو سال اخیر، مهم ترین عوامل مردودی خودروها در آزمون‌های پنجگانه معاینه فنی به ترتیب شامل موارد زیر است.

  • میزان آلایندگی بالا (به‌دلیل آلودگی هوا، آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز نسبت به گذشته سخت‌گیرانه‌تر اعمال می‌شود)
  • عیوب ظاهری خودرو
  • خرابی سیستم ترمز
  • عدم هم‌راستایی چرخ‌ها
  • آزمون کمک فنر

چند نکته ضروری در معاینه فنی خودروها

  • در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برخی از کلانشهرها به دلیل آلودگی هوا، قوانین سخت گیرانه‌ای در نحوه انجام معاینه فنی اعمال می‌شود؛ بنابراین گاهی اوقات افراد به دلایل مختلفی همچون فروش خودروهای نقص دار به سراغ راه‌های گریز و تقلب برای دریافت برگه معاینه فنی می‌روند؛ لذا به تأکید توصیه می‌شود که خریداران خودرو در برگه معاینه فنی به مرکزی که معاینه در آن انجام شده است، توجه ویژه نمایند (به خصوص اگر فروشندگان خودرو در تهران، برگه معاینه فنی را از شهر دیگری دریافت کرده باشند) چرا که در بعضی از مراکز خارج از شهر تهران، بدون اعمال قواعد و قوانین استاندارد، به برخی از خودروها به‌راحتی برگه معاینه فنی داده می‌شود. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که خودرویی با وجود ایجاد تغییرات در جلوبندی، روغن سوزی موتور و مواردی از این قبیل در مراکز غیر معتبر، برگه معاینه فنی دریافت نماید.
  • معاینه فنی خودروها در سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) ثبت می‌شود؛ بنابراین می‌توان با به همراه داشتن شماره VIN و ورود به این سامانه، جهت استعلام معاینه فنی خودروی خریداری شده اقدام نمود.
  • به طور معمول خودروها پس از تعویض پلاک، دوباره باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و برگه مربوطه را دریافت نمایند؛ زیرا در موارد متعددی پس از تعویض پلاک، به وسیله شماره VIN در سامانه سیمفا استعلام صورت گرفته و مشخص شده که خودروی وابسته فاقد معاینه فنی است. با توجه به شرایط فوق، توصیه می‌شود که پس از تعویض پلاک به سامانه سیمفا مراجعه و به سرعت جهت استعلام معاینه فنی خودرو اقدام شود.

symfa

  • صاحبان خودرو در برخی از مواقع به‌منظور رفع نواقص خودرو (که از جانب معاینه فنی گزارش شده است) تحت تأثیر تبلیغات ناروا، به تعمیرگاه‌هایی که در داخل همان مرکز معاینه فنی قرار دارد مراجعه می‌کنند؛ غافل از آنکه برخی از مکانیک‌های آن مرکز با مسئولین معاینه فنی هماهنگی نموده و با دریافت وجهی از متقاضی، بدون اینکه نقص خودرو را به‌صورت اصولی و کامل برطرف کنند، مهر و امضایی مبنی بر رفع نقص خودرو را در برگه معاینه فنی درج کرده تا بدین‌وسیله شخص متقاضی بتواند تأییدیه معاینه فنی را از مرکز دریافت نماید. بنابراین به طور جدی توصیه می‌شود که به‌منظور رفع نواقص خودرو، به تعمیرگاه‌های مستقر در داخل مرکز معاینه فنی مراجعه نکنید.
  • در چند سال اخیر به‌علت بنزین‌های غیر استاندارد با ترکیبات نامطلوب که در کشور توزیع می‌گردد، مشکلات زیادی در سیستم احتراق و انژکتور خودرو به‌وجود می‌آید که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ترکیب مونوکسیدکربن در گاز خروجی از اگزوز اشاره نمود. بنابراین در صورت استفاده از بنزین معمولی توصیه می شود که پس از طی حداقل بیست هزار کیلومتر، قطعاتی همچون شمع، وایر، دریچه گاز، سوزن و سنسور انژکتور مورد بازدید، سرویس و شستشو قرار بگیرند و توسط دستگاه دیاگ بررسی شوند تا مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به حداقل رسانده شود. همچنین در صورت مصرف بنزین سوپرمی‌توانید سرویس‎‌های مذکور را با فاصله بیشتری از یکدیگر (تا حدود 30 هزار کیلومتر) انجام دهید. لازم به ذکر است که بنزین سوپر نیز به‌عنوان یک بنزین ایده‌آل تلقی نمی‌شود زیرا بنزین‌های سوپر موجود در کشور، کیفیت مطلوبی ندارند اما به‌طور کلی از نظر عدد اکتان و نحوه سوخت در سیستم احتراق، شرایط بهتری نسبت به بنزین معمولی دارند.

تذکر ویژه: به هیچ عنوان به مکمل‌های سوخت نامعتبری که در بازار عرضه می‌شود، اعتماد نکرده و برای شستشوی انژکتور و سیستم احتراق از آن‌ها استفاده نکنید؛ زیرا امروزه به دلیل گران شدن برندهای معتبر و قابل اعتماد، مکمل‌های سوخت و اکتان تقلبی با مواد اولیه نامناسب در بازار به وفور یافت می‌شود. در این اکتان‌های تقلبی از مشتقات تینر استفاده شده که در دراز مدت برای سیستم‌های احتراق (به خصوص سوزن‌های انژکتور و قطعات لاستیکی مسیر بنزین) مشکلات متعددی به‌وجود می‌آورد.

تولید محتوا: محمدجواد صبور

بازبینی و تنظیم: یاسمن یوسفی

nastaran بازدید : 16 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

تفاوت پسته خام و پسته بو داده چیست ؟

 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته تفاوت پسته خام و پسته بو داده، این است که پسته بو داده تغییری در میزان چربی آن ایجاد نمی شود، اما ساختار آن تغییر کرده و چربی های اشباع نشد، بیشتر آماده اکسیداسیون می شوند.

پسته بو داده قسمتی از رطوبت خود را با استفاده از فرایند بو دادن از دست داده و باعث کاهش وزن آن می شود، و در مقایسه با پسته خام چربی آن بیشتر می شود. باید گفت که در آجیل خام و بو داده میزان پروتئین و کربوهیدرات بسیار شبیه به هم هستند، با این که چربی آجیل بو داده در مقایسه با آجیل خام کمی بیشتر است.

در اثر بو دادن پسته، آنتی اکسیدان آن کاهش می یابد، این در صورتی است که برای سلامتی بدن، وجود آنتی اکسیدان ها ضروری است، به دلیل اینکه از سلول ها در مقابل خسارت های ناشی از رادیکالهای آزاد محافظت می کنند. نمی توان گفت که در اثر بو دادن تمامی آنتی اکسیدان ها از بین می روند، مقداری از آنتی اکسیدان زیگزانتین و لوتئین در انجام عمل بو دادن از بین نمی رود.

تفاوت پسته خام و بو داده

 

تفاوت خواص پسته خام و پسته بو داده 

از خواص پسته باید گفت که در مقایسه پسته های بو داده و پسته خام، باید گفت که پسته بو داده را تحت گرما تفت داده و در همان زمان افزودنی هایی به آن اضافه می کنند که روی طعم و مزه مغز پسته تاثیرگذار است.

برای طعم بهتر و خوشمزه تر شدن پسته، در هنگام تفت دادن از موادی چون گلپر، آبلیمو، نمک، و زعفران استفاده می کنند. به طور کلی تفاوت چندانی بین پسته بو داده و پسته خام وجود نداشته و باید اشاره کنیم که تفت دادن تاثیر مخربی روی مغز آجیل ها ایجاد نمی کند.

از خواص عمل بو دادن این است که میتواند از رشد باکتری ها جلوگیری کند و باعث ماندگاری مغز می شود. اما در فرایند تفت دادن گرمای مستقیم باعث می شود تا حدی روی ویتامین های B موجود در پسته تاثیر منفی داشته باشد.

تفت دادن غیر اصولی و با گرمای زیاد، باعث می شود تاثیر منفی روی ظاهر، طعم و مغز آجیل بگذارد. گرمای زیاد باعث کاهش خاصیت و اکسید شدن چربی ها می شود، و همچنین در این فرایند ارزش اسیدهای آمینه، پروتئینی، ترکیبات قندی و نیز ارزش تغذیه ای آجیل تا حدی کاهش می یابد. 

پسته خام گزینه مناسبی است برای بهره مندی از خاصیت تغذیه ای و درمانی پسته، و از آنجایی که تفت دادن با گرما از خواص آجیل کم می کند، تا حد امکان در مصرف آن احتیاط کنید.

 

تفاوت پسته خام و بو داده

 

برای مصرف پسته خام بهتر است یا پسته بو داده ؟

بو دادن پسته برای طعم بهتر و ترد شدن آن است. مصرف و استفاده از هر دو نوع پسته بو داده و پسته خام لازم است. برای سلامتی و تندرستی استفاده از پسته خام بسیار مفید است، اما امکان وجود باکتری های مضر نیز وجود دارد.

حتی اگر در پسته خام باکتری وجود داشته باشد، امکان بیماری آن باز کمتر است. در مقایسه آجیل بو داده و آجیل خام باید گفت که آجیل بو داده ویتامین ها و آنتی اکسیدان کمتری داشته و بعضی از چربی های مفید شان را نیز از دست داده اند. زمان بو تاثیر بسیاری در خاصیت آجیل دارد.

پس اگر آجیل در زمان و گرمای کمتری تفت داده شود، آسیبی به چربی های پسته نرسیده و ویتامین کمتری از دست می دهد، و بی شک تشکیل آکریل آمید هم کاهش خواهد یافت.

 

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته کله قوچی و قیمت احمد آقایی  مطلع شوید.

 

nastaran بازدید : 22 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

شناخت گردو


می توان گفت بر اساس مطالعات و بررسی های گذشته شفاهی گیاهی، گرده شناسی و انواع گردو از زمان های قدیم، درخت گردو و گرده آن بیشتر در کشورهای اروپای شرقی مشاهده شده است. مناطقی چون آسیای غربی و نواحی هیمالیا نیز زادگاه اصلی گردو می باشند. همچنین کشت آن در ایران نیز نواحی آستارا تا گلی داغ (جنگلهای شمال) در جلگه ساحل بسیار رایج بوده است. ناگفته نماند که که در سمت جنگل های غرب، از سنندج به مریوان نیز به صورت خودرو می روید.

و اما کهن ترین درخت گردو در آذرگان شهرکرد نیز وجود دارد. تاریخ کاشت این درخت حدود ۱۴۰۰ سال پیش در زمان یزدگرد ساسانی می باشد. 


ترکیبات و خواص مواد غذایی گردو :

این میوه مغذی خشک مصرف دارویی داشته و همچنین دارای مقدار زیادی چربی، پروتئین و مواد غذایی و نشاسته ای است. برای پیشگیری از بیماریهای جلدی و اگزما، جوشاندن برگ آن بسیار موثر بوده و برای از بین بردن زگیل و رفع کچلی، شیره سبز رنگ پوست تازه آن بسیار مناسب است. آیا می دانید که جوشاندن پوست گردو و استفاده آن برای موی سر باعث رنگ قهوه ای آن شده و ترکیب آن با حنا رنگ موی خوبی را نیز ارائه می دهد.

موارد مورد استفاده از میوه گردو :


مغز میوه گردو :

با برداشتن پوست نازک مغز گردو نارس، می توان آن را به همراه نمک مصرف کرد. و باید گفت که یکی از بهترین و پر نیروترین و خوشمزه ترین آجیل ایرانی، مغز گردو رسیده می باشد. همچنین در پخت شیرینی و کلوچه ها و نیز به صورت نارس در ترشی و برای تهیه روغن گیاهی، و یا صنعتی، مورد استفاده قرار می گیرد. 

باید اشاره کنیم که قسمت دیگری از گردو مانند ریشه، دمبرگ، برگ و پوسته گردو را می توان به شکل تازه یا جوشانده نیز به عنوان دارو مصرف می شود. 

روغن میوه گردو :

مصرف روغن گردو به کاهش قند خون، سلامت قلب و اثرات ضد سرطان بسیار کمک می کند، این نوع میوه سرشار از فیتون ها، منیزیم، روی، آهن و کلسیم می باشد. بدست آوردن روغن گردو به این صورت است که به صورت پرس سرد به وجود می آید و یا از پرس گرم و تصفیه برای استخراج آن استفاده می کنند.

چوب میوه گردو :

از چوب درخت گردو در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله : صنایع مبل سازی، کارخانه های پاکت سازی، ساخت وسایل ورزشی، ساخت ظروف چوبی و غیره …

 

مهمترین نوع گردوی ایرانی شامل :

ماکویی، سوزنی، ضیاءآبادی، خوشه ای، گردوی کاغذی، سنگی، قزوین، توسیرکان، گردوی شمیرزاد، مازندران، همدان، نوک کلاغی و سبزوار آمیخته خراسان.

 

 

شرکت پوطار همواره تلاش کرده است که بتواند با ارائه بهترین آجیل و خشکبار مشهد و بهترین بسته بندی آجیل و خشکبار، و همچنین ارسال آجیل و خشکبار به سراسر ایران، یک میان وعده مغذی را برای شما فراهم آورد. با ورود به سایت پوطار ، شما می توانید علاوه بر مشاهدهانواع مختلف گردو،ایرانی و خارجی، از قیمت آجیل مخلوط مطلع شوید.


nastaran بازدید : 26 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

آشنایی و معرفی پروتز دندان ثابت

 

در مقاله های گذشته به پروتز دندان و انواع آن پرداختیم، که به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود، در حال حاضر هدف از این محتوا، معرفی بیشتر و آشنایی با پروتز دندان ثابت است.

گفتیم که تولید پروتز ثابت دندان و پروتز های متحرک به گونه های متفاوتی است. از موادی مانند چسب و پیچ برای ثابت کردن پروتز دندان در جای خود استفاده می شود. انجام عمل پروتز دندان توسط متخصص کاشت دندان، دندانپزشک زیبایی صورت می گیرد. در ادامه به توضیح مفصلی درباره پروتز دندان ثابت می پردازیم.

 

پروتز دندان ثابت

پروتزی که به دندان یا ایمپلنت متصل می شود را پروتز دندان ثابت می گویند. روش اتصال این نوع پروتز دندان با چسب یا پیچ مخصوص این کار است، که فقط دندانپزشک ترمیمی می تواند پروتز را از دهان بیمار خارج کند. ساخت پروتز دندان ثابت از مواد مختلفی صورت می گیرد.

 

پروتز دندان ثابت و مواد سازنده آن

بریج سرامیک یا روکش متصل شده به فلز(PFM) :

در ابتدا ساخت فریمی از فلزات مخصوص مانند پالادیوم، تیتانیوم یا طلا که سبب ثبات روکش یا بریج می شود، انجام شده و بعد از آن برای بازسازی ظاهر و سطح جونده پروتز، لایه ای از سرامیک دندانی به این فریم متصل می شود.

 

آشنایی با پروتز دندان ثابت

 

پروتز دندان ثابت و مراحل درمان آن

۱. دندانپزشک زیبایی در مرحله اولیه، آماده سازی های لازم را بر روی دندان بیمار انجام داده و بعد از انجام قالب گیری دندان، نتیجه آن برای لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود.

۲. در لابراتوار گچ مخصوص دندانپزشکی در قالب ها ریخته شده و ماکت دندانی از جنس گچ ساخته می شود.

۳. بعد از آن فریم فلزی روی ماکت دندانی ساخته شده و سپس در حرارت بسیار بالا چند لایه سرامیک را به فریم فلزی متصل می شود. برای داشتن پروتز دندان زیبا که به دندان های واقعی بیمار نزدیک تر باشد، دندانپزشک باید توجه بیشتری به ویژگی های فردی مانند رنگ دندان و سایز آن داشته باشد. 

۴. روکش یا بریج دندان های بدون فلز به این صورت است که ساخت این روکش ها از دی اکسید زیرکونیوم ( روکش زیرکونیا ) یا سرامیک فشرده است. روش آماده سازی آن مانند روکش های فلزی و سرامیکی بوده، اما در مراحل لابراتواری با هم متفاوت هستند، به این ترتیب که در این روش اسکن ماکت های دندان توسط دوربین های سه بعدی انجام شده و پس از آن روکش مورد نظر توسط کامپیوتر طراحی می شود، در مرحله بعدی با دستگاه هایی شبیه به دستگاه های تراشکاری دقیق صنعتی ( شناخته شده به دستگاه های CAD CAM ) بلوک ها زیرکونیومی را تراشیده و به روکش تبدیل می شود.

۵. بعد از آن روی لثه و در جای مناسب خود توسط متخصص دندانپزشک ترمیمی قرار می گیرد.

 

آشنایی با پروتز دندان ثابت

 

در چند سال گذشته، ماده اصلی تشکیل دهنده روکش ها و بریج ها، یعنی سرامیک زیرکونیوم، توسعه بسیاری داده شده و این ماده نسبت به پروتز فلز و سرامیک مزایای بسیاری دارد:

. این مواد به دلیل فلزی نبودن حساسیتی برای بافت دندان به وجود نمی آورد.

. در بسیاری از جنبه ها، علاوه بر خواص ذکر شده روکش زیرکونیا ها، بهتر از فلز عمل کرده، و پروتز ساخته شده هماهنگی کاملی با رنگ و فرم دندان دارد. 

. باید گفت که این مواد با محیط سازگاری داشته و از لحاظ بیولوژیکی خنثی هستند. این نوع مواد به سختی حرارت و برق را از خود عبور می دهند. همچنین از دندان های پایه در برابر تحریکات شدید نگهداری می کنند، و مهمترین مسئله این که روی سطح آنها، پلاک های دندانی تجمع نمی کنند.

. باید اشاره کنیم که روکش های زیرکونیا در مقابل نور نفوذ پذیر بوده و حاوی خواص فتودینامیک عالی هستند، که این مورد کمک شایانی به طبیعی تر شدن ظاهر روکش می کند.

. با استفاده از این مواد نگرانی خارج شدن لثه از حالت طبیعی یا خطر التهاب آن وجود ندارد.

. و یا نگرانی تغییر رنگ لثه ها در کنار لبه های فلزی و خطر ابتلا به آلرژی وجود ندارد.

اما از معایب آن باید به گرانتر بودن آن نسبت به موارد مشابه اشاره کرد. می توان گفت که افزون بر پروتز دندان، ایمپلنت های دندانی و همچنین قطعاتی که به ایمپلنت متصل می شوند، هم از همین مواد ساخته شده، که باید گفت استفاده و کاربرد این مواد فصل جدیدی را وارد عرصه دندانپزشکی کرده است.

در محتوایی دیگر به ادامه این مبحث، به معرفی پروتز دندان متحرک می پردازیم.

 

شما می توانید برای بررسی میزان آسیب دیدگی دندان های خود به مطب بهترین دندانپزشک غرب ، دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و با گرفتن مشاوره، برای برطرف کردن مشکل خود هر چه سریعتر اقدام کنید.

 

 

nastaran بازدید : 23 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

معرفی واش بتن 

 

این محتوا شامل معرفی واش بتن و کاربرد آن می باشد. این نوع کفپوش بتنی، پوششی است بر پایه بتن یا سیمان که برای پوشاندن کف داخل ساختمان، پشت بام، پارکینگ، پیاده رو و هر فضایی که محل رفت و آمد افراد یا وسایل نقلیه ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در ابتدا باید گفت که واش بتن گرفته شده از عبارت Washed Concrete که به معنی بتن شسته شده است. در فارسی به موزاییک واش بتن، موزاییک سنگ برجسته یا به عبارتی موزاییک شسته هم گفته می شود.

این نوع کفپوش بتنی است که از ترکیبات بتن و سنگدانه های رنگی بوده و از افزودنی هایی چون روان کننده و چسب بتن تولید شده است، و در مرحله آخر تولید، سطح موزاییک را با آب و ترکیب انواع خاصی از اسید شسته، به صورتی که سنگ ها در داخل آن به مقدار معینی مشخص باشند.

موزاییک های واش بتن تنوع رنگی بالا و ظاهر زیبایی دارند، که علاوه بر آن دارای مقاومتی بالا و ضد لک هستند، و همچنین باید اشاره کرد که مراقبت زیادی لازم ندارند. طیف وسیع رنگ های این نوع موزاییک مربوط می شود به تنوع رنگ سنگهای ریز و درشتی که داخل این موزاییک استفاده می شود.

تفاوت بافت واش بتن بستگی به میزان شسته شدن و یا ساب خوردن برجستگی سنگ ها دارد، به این معنی که هر چقدر این نوع موزاییک بیشتر شسته شود، بیشتر سنگهای آن بیرون میزند، و برعکس اگر کمتر ساب بخورد، سنگها کمتر نمایان می شوند. می توان گفت در عصر حاضر این نوع موزاییک طرفدار بسیاری دارد و تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد شده است، که علت آن خواص طبیعی و بافت الهام گرفته شده از طبیعت و نیز تنوع رنگی زیاد موزاییک های واش بتن است.

 

 

واش بتن

 

روش های تولید واش بتن

سه روش تولید این نوع موزاییک مرسوم است :

  • واش بتن ویبره ای
  • واش بتن پرسی
  • واش بتن درجا

 

واش بتن ویبره ای

در این روش ابتدا موادی چون بتن و افزودنی بتن را داخل میکسر به صورت کامل با هم ترکیب می کنند و مواد و ترکیب به دست آمده را درون قالب های لاستیکی ریخته و قالب ها روی نقاله ای ۲ تا ۳ متری حرکت می کنند، که ویبره انجام شده روی آنها سبب یکنواخت شدن سطح، حباب گیری و فرم گیری موزاییک درون قالب نیز می شود. بعد از آن قالب و مواد آن باید روند کیورینگ یا همان عمل آوری بتن با بخار را طی کرده و در آخر بعد از گذشت ۲۴ ساعت، موزاییک های واش بتن برای فرچه شدن و ساب خوردن نیز آماده هستند.

 

واش بتن پرسی

در روش تولید پرسی به این صورت است که در لایه زیرین قالبی که مخصوص میز پرس است، بتن حاصل را ریخته و در ادامه روی آن ملاتی از ماسه و سیمان پر می کنند. بعد از با فشاری که از دستگاه وارد می شود، سبب تولید موزاییکی دو لایه با رویه سنگ دانه طبیعی نیز می شود و سپس از اتاق بخار عبور داده و شستشوی آن همانند موزاییک های واش بتن ویبره ای شروع می شود.

باید اشاره کنیم که استفاده از محصولات واش بتن در محوطه سازی پارک، حیاط، ویلا، پیاده رو ها و ... بسیار مناسب است.

 

واش بتن

 

واش بتن درجا

در کشورهای پیشرفته و صنعتی این روش بسیار مرسوم است. در این روش ابتدا یک لایه سیمان با زیر سازی مناسب بر روی سطح مورد نظر قرار داده، و بعد از آن سنگدانه ها و مواد دیگری که به صورت ملات آماده شده را نیز روی سیمان ریخته و با فشاری متناسب پرس می شوند. 

 

فواید واش بتن

بعد از معرفی واش بتن به فواید آن می پردازیم، که شامل :

  • از لحاظ فشرده سازی بسیار قوی است.
  • در برابر لرزش و زلزله بسیار مقاوم است.
  • از مواد ارزانی تشکیل شده و عمر نسبتا طولانی دارد.
  • به نگهداری مداوم نیازی ندارد.
  • این نوع موازییک تا قبل از سفت شدن منعطف بوده و می توان به آن فرم داد.
  • موزاییک واش بتن غیر قابل احتراق است.
  • از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع بوده و شما می توانید واش بتن مد نظر را با هر مدلی سفارش دهید.
  • جهت اجرا نیاز به ابزار و وسایل جانبی نداشته و به راحتی می توان آن را پیاده سازی کرد.
  • مقاومت فوق العاده در مقابل سرما، گرما و سایر فشارها، و نیز می توان گفت به علت این که اصطحکاک زیادی ایجاد می کنند، برای معابر شهری، پیاده رو ها و پارک ها، بسیار رایج و مناسب است.

برای دیدن محصولات موزاییک، موزاییک واش بتن و کف پوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

nastaran بازدید : 20 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)
  • ضرورت انتقال سند قطعی در معاملات خودرو

 

اغلب در ارتباط با ضرورت انتقال سند قطعی، سؤالات مختلفی برای خریداران و فروشندگان خودرو به وجود می‌آید که در این مقاله قصد داریم به بررسی جوانب مختلف این امر و نحوه معامله ماشین دست دوم بپردازیم.

در زمان‌های گذشته هر پلاک متعلق به یک خودرو بود و با انتقال خودرو از شخصی به شخص دیگر نیز تعویض پلاک صورت نمی‌گرفت؛ در نتیجه در آن شرایط، خریداران و فروشندگان به منظور اثبات مالکیت و ثبت مشخصات خودروی خریداری شده، به یک مرجع قانونی به‌عنوان شاهد برای انتقال خودرو از فروشنده به خریدار مراجعه می‌کردند.

لازم به ذکر است که در اوایل دهه هفتاد، فروش خودرو به‌وسیله دفترچه‌های مشخصی (مانند دفترچه املاک) در دفتر اسناد رسمی انجام می‌گرفت که در آن دفترچه‌ها، نام مالکین خودرو ثبت می‌گردید. اما پس از مدتی این روش (ثبت اطلاعات در دفترچه) منسوخ و استفاده از سند قطعی و بنچاق با مراجعه طرفین معامله به دفتر اسناد رسمی رواج یافت. 

پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی، کارمند آن دفتر متنی در برگه بنچاق مبنی بر اطلاعات هویتی خریدار، فروشنده، مشخصات خودروی مورد معامله و قیمت توافقی خودرو به‌صورت دستی نگارش می‌نمود؛ سپس بنچاق مربوطه از دفتر اسناد رسمی به نیروی انتظامی ارسال می‌گردید تا کارت خودروی جدیدی برای مالک جدید صادر شود.

 

پس از گذشت چندین سال، به‌دلیل افزایش تخلفات از قبیل سرقت، جابجایی غیر قانونی پلاک خودرو، کلاهبرداری و موارد مشابه، شخصی‌سازی پلاک برای هریک از دارندگان ماشین اهمیت بسیار زیادی یافت؛ بر این اساس از اوایل دهه هشتاد، قانون جدیدی مبنی بر چاپ پلاک به‌عنوان یک شناسنامه برای هریک از مالکین خودرو توسط نیروی انتظامی تصویب شد؛ بنابراین از آن سال به بعد، تمام مالکین خودرو موظف به تعویض پلاک (از پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی) شدند.

در راستای تصویب این قانون، نیروی انتظامی با استعلام اطلاعات هویتی فروشنده و خریدار و بررسی اصالت خودرو اجازه یافت تا نسبت به صدور سند برگ سبز خودرو اقدام نماید؛ بنابراین از اوایل دهه هشتاد تا دی ماه سال ۱۳۸۹، امور مربوط به نقل و انتقال خودرو به‌صورت موازی توسط دو مرجع نیروی انتظامی و دفتر اسناد رسمی برای تعویض پلاک و صدور سند قطعی خودرو صورت می‌گرفت؛ اما این سوال همواره برای طرفین معامله مطرح بود که چرا باید برای یک فرآیند ثابت، دو مرجع قانونی متفاوت، اقدامات مشترکی را به‌صورت تکراری انجام دهند؟

از طرفی هزینه تنظیم سند قطعی در دفتر اسناد رسمی چندین برابر بیشتر از هزینه‌های تعویض پلاک توسط مرجع نیروی انتظامی بوده که این امر به خودی خود موجب افزایش نارضایتی در میان مردم شد. به‌عنوان مثال در سال جاری (۱۳۹۹)، تعویض پلاک خودروی هایما دویست و پنجاه و سه هزار تومان، اما هزینه تنظیم سند رسمی آن در دفتر اسناد رسمی چهار میلیون و ششصد هزار تومان است.

برای رفع مشکل ذکر‌ شده در دی ماه ۱۳۸۹، قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجباری شدن تنظیم سند قطعی خودرو تصویب شد؛ اما در سال ۱۳۹۱، در آیین‌نامه اجرایی راهنمایی و رانندگی، قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه دارندگان وسیله نقلیه پیش از هرگونه نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، موظفند ابتدا جهت احراز هویت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و سپس در دفاتر اسناد رسمی، سند قطعی خودرو را تنظیم نمایند.

 

 

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از صدور آیین نامه فوق، راهنمایی و رانندگی اعلام نمود که سند صادر شده از نیروی انتظامی قانونی بوده و نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نمی‌باشد؛ بر اساس این دوگانگی ایجاد شده، اختلافات زیادی میان کانون سردفترداران و نیروی انتظامی صورت گرفت و علاوه بر آن، مردم نیز دچار سردرگمی شده بودند که چرا باید هزینه‌های گزافی برای تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی بپردازند.

سپس در سال ۱۳۹۶ این موضوع در مجلس مطرح گردید و در نهایت حقی به نیروی انتظامی داده شد بر این اساس که سند رسمی خودرو همان برگ سبز خودرو بوده و دریافت برگه بنچاق از دفتر اسناد رسمی اختیاری است که این قانون تا هم اکنون (آذر ماه ۱۳۹۹) نیز پابرجا است.

اعتقاد ما بر این است که از زمان تایید برگ سبز خودرو و ذکر اطلاعات هویتی طرفین معامله و همچنین مشخصات فنی خودرو در آن، در اصل مراجعه به دفتر اسناد رسمی فایده‌ای برای مالکین نداشته و تمام خدمات مربوط به تعویض پلاک، معاینه فنی و همچنین رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی از قبیل سرقت، تعویض موتور و شاسی و غیره بر عهده نیروی انتظامی است.

 

امروزه در معاملات خودرو، وجود برگه بنچاق چه زمانی لازم و ضروری می‌شود؟

به پرسش فوق می‌توان اینگونه پاسخ داد که اگر فردی پس از چند سال، قصد فروش خودروی خود را داشته باشد، وجود برگه بنچاق خودرو برای معامله بعدی آن فرد در دفتر اسناد رسمی ضروری بوده تا برگه بنچاق جدید صادر شود؛ در واقع وجود برگه بنچاق فقط در دفتر اسناد رسمی بررسی می‌شود و به‌نوعی با این روش، مالکان خودرو برای هر معامله ملزم به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و صرف هزینه‌ برای دریافت برگه بنچاق می‌شوند (به عبارت دیگر در دفترخانه تا برگه بنچاق معامله قبلی مشاهده نشود، برگه بنچاق جدید صادر نمی‌شود!)

همچنین لازم به ذکر است که در حدود هشتاد درصد هزینه‌های دریافتی در دفاتر اسناد رسمی به حساب دولت واریز می‌شود که در حدود چهل درصد آن صرف مالیاتِ نقل و انتقال، بخشی از آن صرف خدمات جاده‌ای به نفع هلال احمر و بخش دیگر نیز صرف عوارض شهرداری‌ها می‌شود و تنها بخش اندکی از وجوه دریافتی به دفتر اسناد رسمی تعلق خواهد گرفت.

 

اهمیت مراجعه به دفتر اسناد رسمی

از مهمترین موارد اهمیت مراجعه به دفتر اسناد رسمی جهت دریافت برگه بنچاق، می‌توان به ضرورت وجود آن در محاکم قضایی از جمله شورای حل اختلاف و دادگاه‌ها در طرح دعواهای حقوقی اشاره نمود که در این شرایط محاکم قضایی به برگه سبز خودرو اکتفا نکرده و لذا مالکین خودرو ملزم به دریافت برگه بنچاق خودرو از دفاتر اسناد رسمی می‌شوند.

 

 

همچنین از دیگر موارد اهمیت برگه بنچاق خودرو می‌توان به شرایطی اشاره نمود که در آن اموال فردی توقیف و وی ممنوع المعامله شده است؛ در این شرایط محکمه به جهت آگاهی دادن وضعیت فرد نامبرده به تمام مراجع قانونی، نام او را به دفاتر اسناد رسمی داده و اعلام می‌کند که این فرد حق هیچ‌گونه معامله‌ای را ندارد. سپس نام آن فرد در سیستم دفاتر اسناد رسمی به عنوان ممنوع المعامله ثبت می‌شود؛ بنابراین به دلیل احتمال رخداد این قبیل از مشکلات، به طور اکید توصیه می‌شود برای تنظیم سند قطعی به دفتر اسناد رسمی مراجعه شود.

 

حالت دیگری که نیاز به تنظیم سند قطعی در دفتر اسناد رسمی می‌باشد را با یک مثال شرح می‌دهیم:

فرض کنید یک خودرو در بین اعضای یک خانواده چهار نفره فقط با تعویض پلاک و بدون انتقال سند قطعی معامله شود. به‌عنوان مثال ابتدا از برادر اول به برادر دوم منتقل شود، برادر دوم به خواهر منتقل نماید و خواهر به پدر انتقال دهد؛ در نهایت پدر خانواده قصد فروش خودرو را به شخص غریبه‌ای داشته و آن شخص نیز از ضوابط نقل و انتقالات مطلع باشد و درخواست سند قطعی نماید که در این حالت تمامی معاملات قبلی نیز باید جهت ثبت سند قطعی به نام تک تک افراد خانواده اصلاح شود و اگر یکی از اعضاء به هر دلیلی در دسترس نباشد (به عنوان مثال خارج کشور بوده و یا فوت کرده باشد)، روند معامله با مشکل مواجه خواهد شد.

 

پرداخت هزینه‌های تنظیم سند بر عهده چه کسی است؟

پرداخت هزینه‌های سند قطعی در دفتر اسناد رسمی بر اساس عرفِ هر شهر متفاوت بوده و قانون ثابتی وجود ندارد؛ به‌عنوان مثال در شهر تهران، پرداخت کل هزینه بر عهده فروشنده، در شهرهای غربی کشور، نصف هزینه بر عهده فروشنده و نصف دیگر بر عهده خریدار و در شهرهای جنوبی به طور کامل بر عهده خریدار است.

از نظر مشاورین اتولتو، منطقی‌ترین حالت این است که هزینه تنظیم سند بین فروشنده و خریدار به‌صورت مساوی تقسیم شود.

همچنین لازم به ذکر است که هزینه‌های تنظیم سند بر اساس نوع برند خودرو، ارزش مادی و به خصوص مدل آن متغیر است؛ در واقع هر چه عمر خودرو کمتر باشد، هزینه تنظیم سند نیز بیشتر می‌شود.





nastaran بازدید : 27 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

 

در این محتوا می خواهیم به سوالات متداول شما درباره بلیچینگ بپردازیم.

در ابتدا این سوال مطرح می شود که بلیچینگ چیست ؟

برای رفع بدرنگی دندان ها، بلیچینگ از تازه ترین روش ها است که تاثیر بسیاری بر شفافیت دندان ها و زیبایی آنها می گذارد، که می تواند دندان های شما را به زیبایی لبخند هالیوودی برساند. برای از بین بردن لکه های مختلف از روی دندان، از روش درمانی بلیچینگ استفاده می کنند.

شما می توانید با مراجعه به مطب دندانپزشک زیبایی دکتر مهدی ابوالقاسمی به لبخند زیبا برسید.

 

چه اقداماتی برای انجام بلیچینگ لازم است ؟

در وهله اول دندانپزشک زیبایی شما، لثه دندان های شما را بررسی کرده و در صورت لزوم مسائلی مانند عصب کشی یا جرم گیری را برای شما انجام می دهد، گاهی عمل جرم گیری باعث حساسیت می شود که ناگزیر عمل بلیچینگ دو هفته به تعویق می افتد. در واقع باید گفت که این عمل با گذشت یک تا دو سال به نتیجه مطلوب می رسد. ناگفته نماند موفقیت عمل بلیچینگ در صورتی نتیجه درستی دارد که فرد به کمبود تغذیه، قند خون و یا اعتیاد مستعد نباشد.

 

بلیچینگ چیست؟

 

جه نوع دندان هایی قابلیت و آمادگی عمل بلیچینگ را دارند؟

این را فراموش نکنید که دندان هایتان به مرور زمان دوباره تغییر رنگ خواهند داد و سفید کردن دندان ها همیشگی نیست. افرادی که مواد غذایی رنگی و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان می شود را بیش از حد مصرف می کنند، زود به زود دندان هایشان تغییر رنگ می دهد.

اما افرادی که بیشتر مراقب دندان هایشان هستند و کمتر از مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی استفاده می کنند، امکان دارد بتوانند سال ها سفیدی دندان های خود را داشته باشند. فقط موضوعی که باید همیشه یادتان باشد این است که، حتما بعد از مصرف این گونه مواد غذایی دندان هایتان را سریعا با مسواک شستشو دهید.

بسیار مهم است که بهداشت و مراقبت دندان هایتان باید همیشه از مهمترین مسائل بهداشتی شما باشد. این نکته مهمی است که شما باید دندان های خود را حداقل روزی دو بار مسواک و یک بار از نخ دندان استفاده کنید، و از خمیر دندان سفید کننده یک یا دو بار در هفته برای از بین بردن لکه های روی سطح دندان و زردی دندان ها، استفاده کنید. برای سفید کردن دندان هایتان با توجه به روشی که به کار گرفته اید، امکان دارد که هر ۶ ماه یک بار بعد از یک تا دو سال به بازبینی دوباره دندان هایتان نیاز باشد. افرادی که سیگاری هستند یا نوشیدنی بیش از حد مصرف می کنند نیز احتمالا بازبینی زودتر انجام گیرد.

 

عمل بلیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

کم و بیش همه افراد می توانند عمل بلیچینگ را انجام دهند. گرچه گاهی در بعضی از موارد مشاهده شده که درمان سفید کردن دندان ها موثر نبوده است.

با مراجعه به مطب دندانپزشک ترمیمی، و با انجام مراحل تشخیص و معاینه دهانی، افرادی که واجد شرایط برای درمان سفید کردن دندان هستند نیز مشخص خواهد شد. عمل بلیچینگ را افرادی که دندان های سالم و ترمیم شده دارند، با اصلاح طرح لبخند می توانند، لبخند زیبا را با دندان هایی سفید و درخشان تجربه کنند.

 

بلیچینگ چیست؟

 

ماده بلیچینگ چیست و عملکرد آن چگونه است؟

دندانپزشک زیبایی، با گذاشتن بند پلاستیکی از لثه ها محافظت کرده و ژل بلیچینگ Bleaching را درون تیری نازکی ریخته و بر روی دندان های شما منطبق می کند. عامل شیمیایی فعال موجود در ژل، که هیدروژن پراکسید است با نور یا همان لیزری که بر روی دندان ها تابیده می شود، باعث شکسته شدن مولکول ها شده و اکسیژن آزاد می شود. با نفوذ کردن اکسیژن به درون مینا و عاج دندان، مواد رنگی سفید می شود. در این عمل ساختار نسوج دندانی بدون تغییر باقی می ماند و فقط رنگ دندان سفید تر و درخشان تر می شود.

 

آیا سفید کردن  یا عمل بلیچینگ برای دندان ها بی ضرر و قابل اطمینان است ؟

باید گفت که بله، مطالعات و تحقیقاتی که در مورد انجام این عمل صورت گرفته نشان داده است که سفید کردن دندان ها با هیدروژن پر اکسید و زیر نظر دندانپزشک ترمیمی، برای لثه و دندان ها کاملا بی ضرر است. در واقع امروزه این عمل یکی از مطمئن ترین روش ها در ترمیم و درمان زیبایی دندان است.

 

عوارض عمل بلیچینگ چیست ؟

ممکن است در بعضی از افراد بعد از عمل بلیچینگ حساسیتی موقت مشاهده شود. که این علائم موقت نهایتا تا ۳ روز پس از قطع درمان و یا پایان درمان از بین می رود.

 

دندان ها بعد از عمل بلیچینگ تا چه مدت سفید هستند؟

می توان گفت که دندان های شما تا همیشه از آنچه که قبل از این عمل بوده اند سفیدتر خواهند بود. البته بعضی از افراد طالب این هستند که هر یک یا دو سال به یک یا دو روز از این ژل برای مجدد سفید کردن دندان های خود استفاده کنند. این روش برای افرادی توصیه می شود که به صورت مداوم از مواد غذایی رنگی مانند قهوه، کافئین و تنباکو استفاده می کنند.

 

شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک غرب جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و با اصلاح طرح لبخند هرچه زودتر به رویای لبخند زیبا برسید.

 

nastaran بازدید : 21 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

تاریخچه صادرات پسته ایران

 

در این محتوا به تاریخچه صادرات پسته می پردازیم.

آغازین صادرات پسته ایران در زمان هخامنشیان بود. میوه خندانی به نام پسته در جهان طرفداران بسیاری دارد.

این میوه مغذی از کشور ایران برآمده و برخاسته است، که باید گفت قدمت رویش آن در این سرزمین به حدود سه تا چهار هزار سال پیش می رسد.

می توان اشاره کرد که پیشینه صادرات پسته از ایران به نقاط دیگر جهان به دوهزار و پانصد سال پیش می رسد، و در عصر حاضر پسته یکی از مهمترین اقلام صادرات ایران است.

هخامنشیان در دوران باستان، برای نخستین بار در قلمرو خود این نوع میوه بومی را پرورش داده و آن را بعد ها به کشورهای همسایه نیز صادر کردند. 

تاریخچه صادرات

 

ایران در دایره المعارف بریتانیکا و برهان قاطع، به عنوان خاستگاه بومی پسته شناسایی و معرفی شده است.

روایت است از منابع و مستندات تاریخی که محصول پسته بومی نواحی سغد و خراسان بوده، که سایر ملل ها تا زمان هخامنشیان از آن اطلاعی نداشتند. در کتاب «ایران از آغاز تا اسلام» ، پروفسور گیرشمن به  این نکته اشاره می کند که نخستین بار در عصر هخامنشیان، اولین درختان پسته از ایران به حلب برده شده اند. 

مولف کتاب «پسته ایرانی» محمد حسین ابریشمی، در خصوص مبداء رویش پسته می گوید : رویشگاه اصلی و اولیه درختان پسته، سرزمینی به نام پارت است که بعدها خراسان نام گرفت. حد شرقی دامنه رویش درختان پسته تا نواحی بلخ و در دو سوی جیحون و حد نواحی غربی آن تا نواحی نیشابور بوده است.

مستنداتی نشان می دهند که در عصر هخامنشیان، درختان پسته خودرو بوده و اهلی نشده بودند، و به جز محدوده ذکر شده در هیچ جا درخت پسته وجود نداشته است. بر این اساس پسته صادراتی ایران از دوران باستان اختصاصا از قلمرو ذکر شده صادر می شده است.

تاریخچه صادرات

 

در عصر ساسانی بهترین انواع پسته ایران در گروه کالاهای مهمی قرار گرفته و به کشور چین صادر می شد. پسته در این دوره از تاریخ به عنوان خوراکی دلپذیر و مطبوع به صورت بوداده مورد استفاده قرار می گرفت.

می توان گفت که در بعضی از شیرینی ها نیز از گردو، بادام و پسته استفاده می شد.

این شیرینی ها در زبان عربی به نام های لوزینه و جوزینه معروف بودند.از دوره ساسانی متنی به زبان پهلوی، اشاره به شهرت پسته گرگانی در آن روزگار نیز کرده است.

در متنی به زبان پهلوی ساسانی به نام «بندهش» به فهرستی طولانی از انواع میوه ها اشاره شده که بر اساس موضوعات خاص طبقه بندی شده اند.

به طور مثال تفکیک میوه ها بر اساس این است که کدام قسمت آن خوراکی است، که میوه پسته با انواع دیگری از میوه ها به این صورت طبقه بندی شده است : ( دیگر گونه آن است که درون را شاید خوردن و برون را مشاید خوردن مانند گردو و بادام> انار و نارگیل و فندق و شاه بلوط و درخت گرگانی که پسته نیز خوانند.)

مستندات نشان می دهد که در نواحی غربی خراسان بوده که پرورش درختان پسته انجام می شده است.

انتقال درختان پسته به دست مسلمانان به سایر نواحی پسته خیز ایران و سایر مناطق جهان بعد از ظهور اسلام و فتح ایران صورت گرفته، که شهر قم در این میان جزء قدیمی ترین منطقه ای است که درختان پسته با اون شهر وارد شده و قدمت کاشت پسته در آن به نیمه قرن اول هجری قمری می رسد.

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته کله قوچی و قیمت پسته فندقی  مطلع شوید.

 

nastaran بازدید : 19 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

تاریخچه آجیل و خشکبار در ایران 


آیا می دانستید که به خشکبار در گذشته، خشکه بار می گفتند؟! که دارای میوه های خشک شده ای بود که در زمین های کشاورزی موجود بوده و قابلیت خشک شدن را نیز داشتند.

 مغز دانه ها و تخمه ها شامل بادام، انواع بادام زمینی و درختی، انواع پسته، انواع مختلف گردو، ایرانی و خارجی، فندق و همچنین انواع تخمه کدو، انواع تخمه آفتابگردان و میوه های خشک شامل برگ آلو،کشمش، خرما، برگه آلو بخارا قیسی، برگ زردآلو، انجیر، توت خشک، کشمش سبز و غیره در گروه این طیف از محصولات قرار داشته و هر کدام حاوی خواص بسیار زیادی است، همچنین می توان گفت که همیشه، از قدیم تا امروزه مورد استفاده در مهمانی ها و شب نشینی ها قرار گرفته است. 


آجیل و خشکبار در گذر زمان 

در ایام قدیم آجیل و خشکبار به صورت سنتی و محدود تولید می شد. اما با گذر زمان و بهره از فن آوری های مدرن و پیشرفته، به شکل انبوه تولید شده و نیز در دسترس عموم با بهترین بسته بندی آجیل و خشکبار، قرار گرفت. به مرور زمان صنعت خشکبار پایه گذاری شد. با افتخار باید گفت که ایران در سال های متوالی توانسته، تولید کننده و صادر کننده اول خشکبار جهان باشد.

بر اساس توصیف ها و تعاریف، آجیل و خشکبار با هم متفاوت هستند. در تعریف آجیل، می توان اینگونه اشاره کرد که دارای مغزها و میوه های خشک بوده، که ترکیبات گوناگونی مطابق با سلیقه هر خانواده دارد.


می دانیم که در فرهنگ باستانی ایران زمین، آجیل در جایگاه با ارزشی قرار دارد، و حضوری پر رنگی در بیشتر مراسم های ایران قدیم داشته و اینکه باید گفت که آجیل تبدیل شده به یکی از نمادهای فرهنگی و اصیل ایرانی، در حدی که بعضی از مراسم ها و اعیاد با آجیل معنا پیدا می کنند.


و اما تاریخچه آجیل که بر می گردد به زمان زرتشتیان، که آجیل در آیین زرتشتی، مورد استفاده جشن های متفاوتی مانند جشن مهرگان، جشن بلوغ، جشن سده، جشن گواه گیران و … بوده است. در این مراسم و مهمانی ها حضور آجیل از الزامان محسوب می شد و رنگ و لعاب تازه و زیبایی به فضای مهمانی می بخشید.

همچنین در مراسم های اعتقادی و مذهبی نیز، آجیل جایگاه ویژه ای پیدا کرده، که به عنوان آجیل مشکل گشا در بیشتر مراسم مذهبی و دوره های قرآن خوانی مورد استفاده قرار می گیرد.


فروش آجیل در گذشته ایران ، در دکان هایی با زرق و برق فراوان بود، به این دلیل که توجه رهگذران را جلب کند. در زمان قدیم مغازه های آجیل فروشی قفسه و یا کم شیشه ای نداشته، مغزها و آجیل ها را در ظرف هایی می ریختند که در معرض دید باشد، و میوه خشک ها را به نخ کشیده و آویزان می کردند. 

شرکت پوطار همواره در تلاش است با ارائهبهترین آجیل و خشکبار مشهد، و نیز بهترین بسته بندی آجیل و خشکبار یک میان وعده مغذی را برای شما فراهم آورد. با ورود به سایت پوطار ، شما می توانید علاوه بر مشاهده انواع تخمه آفتابگردان، ازقیمت آجیل مخلوط مطلع شوید.


nastaran بازدید : 179 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

لوورهای آلومینیومی (Aluminium Louver)

امروزه یکی از مهمترین ویژگیهای عصر تکنولوژی، میزان راحتی و آسایش و مصرف منابع انرژی در بهینه ترین حالت می باشد. طراحان سعی دارند در طراحی و ساخت ساختمان ایده آل، مصرف انرژی را به حداقل رسانده و از نور طبیعی در طول روز بیشترین بهره را ببرد و همچنین لازم به ذکر است که در نظر گرفتن این روند در طراحی ساختمان به عنوان اساس طراحی بسیار مهم است. 
لوور آلومینیومی برای طراحی نمای زیبا به مهندسین بسیار کمک کرده است. لوور آلومینیومی در سایزهای متفاوت تولید شده که در حالت های افقی یا عمودی نصب می گردد. 


مشخصات پوشش سقف لوور آلومینیومی:

لوور آلومینیومی یکی از انواع پوشش سقف کاذب باز (  Expose ) است که اجرای آن به دو حالت طولی و نواری می باشد، این نوع سقف کاذب آکوستیک به صورت اشکال تیغه ای یا پروفیل با مقطع مستطیلی شکل با زیر سازی مخصوص پیشنهاد میشود، این سیستم راهکاری است برای پوشش سقف فضاهای داخلی که اغلب برای اماکن تجاری استفاده می شود. اجرای آسان و دسترسی راحت به فضای پشت سقف، از مزایای این سیستم سقف لوور آلومینیومی می باشد.
ارتفاع استاندارد این سیستم ۱۰ و ۲۰ سانتی متر می باشد، و فاصله تیغه ها به طور معمول از ۸ تا ۴۰ سانتی متر قابل تنظیم است. به این فاصله تیغه گام می گویند، و پوشش نهایی لوور آلومینیومی، از رنگ پودری الکترواستاتیک با ماندگاری بالا استفاده می شود.

مزایای پوشش سقف لوور آلومینیومی:
نصب سریع و آسان - عمر طولانی - عایق صوتی - دسترسی راحت به پشت سقف - زیبایی - سقفی مدرن - ضد خش - شستشوی آسان - هماهنگ بودن با سیستم روشنایی خطی - وزن پایین ورقه ها - عایق حرارتی بالا - تعمیر و تعویض قسمت آسیب دیده - مقاومت در مقابل عوامل محیطی - قابلیت بازیافت - توانایی ترکیب شدن با انواع سقف های دیگر.

دلایل و ویژگیهای استفاده از پوشش سقف لوور آلومینیومی :

۱. این نوع پوشش سقف کاذب بسیار ساده است.
۲. نصب این نوع سقف بسیار راحت و آسان است.
۳.همچنین امکان استفاده بر روی ورق کامپوزیت را نیز دارد.
۴. از قابلیت های آن استفاده آسان بر روی نماهای شیشه ای است.

مواردی که پوشش سقف لوور آلومینیومی قابل استفاده است، شامل موارد زیر می باشد:
می توان به مواردی چون راهروها و دسترسی هایی با عرض کوتاه اشاره کرد و همچنین نیز مراکز تجاری، اداری، آموزشی، صنعتی، ورزشی، واحدهای صنعتی، درمانی، مسافربری، مترو و … قابل استفاده می باشد.

نگهداری و تعمیرات پوشش سقف لوور آلومینیومی :
نظافت وپاکسازی تیغه ها با توجه به دوام و استحکام بالا این سقف، بسیار راحت انجام می شود، و همچنین اگر زمانی قسمتی از سقف نیاز به تعمیر داشت، به علت سادگی باز و بست شدن لوور آلومینیومی، می توان به راحتی آن نقطه از سقف را تعمیر کرد.

در کل می توان گفت که پوشش سقف لوور آلومینیومی که همچون سقف های تیغه ای هم شناخته شده اند، می شود به صورت دکوراتیو، نواری، متحرک، قوسی و همچنین ترکیب کردن با سقف های دیگر، با تنوع رنگی استفاده کرد. پوشش سقف لوور آلومینیومی نسبت به انواع دیگر سقف های لوور، بسیار سبک تر و رایج تر بوده و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. این نوع سقف با ظاهری بسیار شیک و مدرن، زیبایی منحصر به فردی در سازه شما ایجاد می کند.
اگر سطح اصلی و پشت این سقف با رنگهای تیره پوشانده شود، زیبایی و جذابیت بیشتری به پوشش سقف لوور آلومینیومی می دهد.

 

شرکت مبتکر نمای آلومینیومی دنا (دالفا) با تجربه چندین ساله در عرصه واردات و نصب پوشش کلزیپ و ارائه خدمات ارزنده و با کیفیت، پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است. شرکت دنا با فروش و نصب کلزیپ با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده توسط متخصصین فنی مجرب، در رفع نیاز کارفرمایان در ساخت و ساز کارخانجات، سالن های صنعتی و بناهای مسکونی بسیار تاثیرگذار بوده است. با کارشناسان فنی ما در مورد پروژه ها ، آنالیز سازه و نوع متریال مشورت کنید تا بهترین را به شما پیشنهاد دهند.

nastaran بازدید : 22 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

راهنمای جامع اسناد معامله خودرو

 

پس از انتخاب خودروی مناسب، در این مقاله قصد داریم به بررسی مباحث بسیار مهم و ضروری در هنگام معامله خودرو و مسائل نقل و انتقال (شامل تنظیم قولنامه، روند تعویض پلاک، نقل و انتقال وجه و موارد مرتبط به معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی) بپردازیم.

لازم به ذکر است که تنظیم قولنامه و تمام موارد مربوط به آن، از مهمترین مباحث این مقاله به‌شمار می‌آیند؛ لذا در ابتدا در این بخش، تعریف مختصری از قولنامه (یا مبایعه نامه) ارائه می‌دهیم.

تعریف قولنامه: قولنامه با ترکیب دو واژه‌ی «قول» و «نامه»، شامل نامه یا سندی است که توافق و تعهدات بین خریدار و فروشنده از ابتدا تا انتهای مراحل نقل و انتقال و پرداخت وجه در آن درج می‌شود. به‌ منظور درک بیشتر تعریف ارائه شده، به مثال‌های زیر جهت آشنایی با موارد مذکور در قولنامه توجه فرمایید:

تعیین مبلغ بیعانه و مبلغ کل خرید خودرو

تعیین تاریخ مراجعه به دفترخانه جهت تنظیم وکالت نامه

تعیین تاریخ تعویض پلاک و مبلغ قابل پرداخت در مراکز تعویض پلاک

نحوه تنظیم سند قطعی

نحوه انتقال وجه (به‌صورت مستقیم یا به‌صورت چک)

تشریح شرایط خودرو در هنگام معامله

بنابراین بسیار ضروری است که تمام جزئیات فوق و موارد مشابه دیگر در قولنامه مکتوب و توسط طرفین و شاهدین معامله امضا شود تا فروشنده و خریدار نسبت به توافقات خود متحد باشند. چرا که نقل و انتقال خودرو یک مبحث کاملاً حقوقی بوده و در مواردی این احتمال وجود دارد که کلاهبرداری یا مشکلات دیگری رخ دهد و مسائل نقل و انتقال از حقوقی به کیفری تبدیل شوند. لذا تنظیم متن قولنامه ماشین با ذکر تمام جزئیات نیاز به دقت و توجه زیادی داشته و بسیار حائز اهمیت است.

 

 

خریدار محترم در صورتی که قولنامه، نحوه انتقال خودرو و وجه نقد را به درستی و با در نظر گرفتن تمام جوانب تعریف و تنظیم نماید، دیگر با عدول فروشنده از تعهدات خود نیز متضرر نمی شود زیرا خریدار می تواند بوسیله آن قولنامه، با مراجعه به شورای حل اختلاف و دادگاه های قضایی، مشکلات قضایی مربوطه را بدون ضرر و زیان برطرف سازد.

در واقع روند انتخاب خودروی مناسب از اولین مرحله تا مرحله خرید، پنجاه درصد اهمیت داشته و پنجاه درصد باقی مربوط به تنظیم یک متن قولنامه خودرو مناسب تا زمان دریافت کامل وجه نقد برای فروشنده و تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی برای خریدار است.

تنظیم قولنامه فروش خودرو می‌تواند توسط هر یک از طرفین معامله یا کارشناسان متخصص و باتجربه صورت گیرد که کارشناسان سلامت خودرو مجموعه اتولتو در این مسیر با آگاهی از تمام جزئیات یک قولنامه و تجربه کافی در این زمینه در کنار شما هستند.

 

در ضمن برای تنظیمِ قولنامه، باید به موارد زیر توجه شود:

حضور فروشنده حقیقی (که سند خودرو به نام ایشان است) به جهت امضای تعهدات مذکور در سند، الزامی است و در غیر اینصورت باید شخص دیگری که از طرف ایشان وکالت (معتبر و مورد تایید دفترخانه) دارد، حضور یابد.

تمامی مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال باید به دقت بررسی و محرز شود و در صورت هر گونه کم و کاستی در مدارک، فروشنده محترم باید پیش از حضور در دفترخانه، به سرعت جهت تکمیل آن‌ها اقدام نماید.

تعیین و پرداخت مبلغ بیعانه یکی دیگر از موارد مهم هر قولنامه محسوب می شود زیرا تا زمانی که وجه نقدی به عنوان پیش پرداخت به فروشنده پرداخت نشود، قولنامه‌ی مربوطه مشروع نبوده و اعتبار ندارد.

مبلغ نهایی خودرو نیز بر اساس شیوه نقل و انتقال تعیین می‌شود.

 

انواع وکالت و بررسی آن‌ها

حضور فیزیکی فروشنده: نقل و انتقال با حضور فیزیکی فروشنده در مراکز تعویض پلاک و دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند قطعی انجام می‌شود.

عدم حضور فیزیکی فروشنده: در این حالت بر طبق قانون، فروشنده می‌تواند به شخص دیگری وکالت دهد که در این صورت دو حالت وجود دارد؛

حالت اول: اگر فروشنده دو بار در دفترخانه حضور یابد ولی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکند.

در این حالت فروشنده می‌تواند وکالتی با عنوان «وکالت کاری» یا «وکالت تعویض پلاک» به خریدار دهد  که در این صورت خریدار می‌تواند توسط این وکالت فقط جهت تعویض پلاک به مراکز تعویض پلاک مراجعه کند؛ اما پس از این مرحله به‌منظور تنظیم سند قطعی، حضور فروشنده در دفترخانه الزامی است.

(که در این حالت نباید تسویه کامل انجام شود و باید مبلغی باقی بماند تا فروشنده متعهد شود که در مرحله بعدی سند قطعی را برای خریدار تنظیم کند.)

 

حالت دوم: اگر فروشنده خودرو تنها یکبار جهت تنظیم وکالت نامه در دفترخانه حضور یابد.

فروشنده در این حالت اختیار کامل تعویض پلاک و سند قطعی را توسط «وکالت فروش» یا «وکالت تام» به خریدار می‌دهد و فقط یک بار جهت تنظیم وکالت نامه به دفترخانه مراجعه می‌کند و مسائل مربوط به تسویه وجه را نیز انجام می‌دهد.

در این نوع از وکالت، خریدار می‌تواند بدون حضور فروشنده، تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی را انجام دهد.

(اینکه چرا فرد خریدار، از همان ابتدا وکالت فروش نمی‌دهد و وکالت کاری می‌دهد، جای بحث دارد!)

 

نکته: یکی از نکات قابل توجه این است که وکالت فروش، هزینه‌های مرتبط به نقل و انتقال را افزایش می‌دهد، لیکن در برخی از موارد فروشنده از همان ابتدای کار وکالت فروش به خریدار نمی‌دهد. بنابراین انتخاب نحوه وکالت بر اساس مصلحت طرفین معامله تعیین می‌شود.

 

 

پس از تعیین روش انتقال مالکیت یا وکالت، خریدار به همراه فروشنده (و یا بدون فروشنده به همراه وکالت نامه) به مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کنند.

 

معرفی مراکز تعویض پلاک در تهران

خاوران، اتحاد (در شرق تهران)، الغدیر (در یافت آباد)، چیتگر (در کیلومتر ۱۰ یا ۱۱ جاده مخصوص - پارکینگ جمعه بازار چیتگر)، میثم (کیلومتر ۱۶ یا ۱۷ جاده مخصوص). 

طرفین معامله پس از اتمام کار در مرکز تعویض پلاک و پرداخت وجه (اگر در متن قولنامه ماشین مبلغی جهت پرداخت در مراکز تعویض پلاک ذکر شده است)، برای تنظیم سند قطعی به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند و پس از آن اگر همچنان مبلغی جهت پرداخت باقی مانده باشد، در دفترخانه تسویه می‌کنند.

روند نقل و انتقال در اینجا به پایان می‌رسد و در ادامه مطلب با جزئیات بیشتری به بررسی مدارک ضروری معامله و همچنین تنظیم قولنامه می پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز جهت دادوستد خودرو

به‌منظور تنظیم قولنامه فروش خودرو، در ابتدا باید تمامی مدارک مورد نیاز خودرو تکمیل و رؤیت شود که در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مدارک مورد نیاز جهت معامله خودرو بپردازیم.

برگ سبز خودرو

این سند که در گذشته با عنوان «شناسنامه خودرو» و در چند سال اخیر با عنوان «سند مالکیت خودرو» شناخته می‌شود، به‌عنوان مدارک درجه اول نقل و انتقال بسیار حائز اهمیت است.

برگ سبز خودرو در واقع به منزله‌ی شناسنامه خودرو بوده که مورد تأیید نیروی انتظامی است. در بخش‌های اولیه این سند، مشخصات کامل خودرو (شامل مدل، تیپ، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و غیره) و مشخصات مالک خودرو (شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس و غیره) قید شده است.

 

 

در بخش بعدی برگه سبز، کادری با عنوان «توضیحات» موجود است که در این بخش توضیحات مرتبط به نقل و انتقال خودرو از ابتدای تولید تا آخرین سال (به‌عنوان مثال اگر اتاق خودرو تعویض شده باشد، اگر سه دانگ سند به نام یک نفر و سه دانگ دیگر به نام نفر دیگری باشد، اگر بلوک سیلندر خودرو به‌وسیله یک تعمیر اساسی تعویض شده باشد، اگر شماره شاسی یا شماره موتور توسط سارقین دستکوب شده باشد و به‌طور کلی حوادث غیرمترقبه‌ای برای خودرو رخ داده باشد) درج می‌شود.

در بخش نهایی این برگه کادری برای درج مشخصات خریدار بعدی (از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و غیره) قرار دارد که این بخش در زمان تعویض پلاک تکمیل می‌شود.

 

برگه کارخانه

برگه کارخانه (یا برگه کمپانی یا فاکتور کارخانه) در واقع سند مالکیت و شناسنامه خودرو از نظر کارخانه‌ سازنده خودرو به‌شمار می‌آید که در این برگه، اصالت خودرو و مشخصات اولین دارنده خودرو از نظر کارخانه مشخص می‌شود.

به طور معمول در بخش اول این برگه، مشخصات خودرو (از قبیل مدل خودرو، شماره شاسی و غیره) درج می‌شود.

در بخش دوم، مشخصات اولین خریدار خودرو که خودرو را از کارخانه یا شرکت مربوطه تحویل گرفته است، درج می‌شود.

در بخش سوم، بهای تمام شده‌ی ماشین متشکل از هزینه‌های ساخت، مالیات، عوارض، شماره گذاری، بیمه و غیره درج می‌شود.

در بخش آخر این برگه نیز ممکن است امکاناتی که به خودرو افزوده شده (از قبیل ایربگ، هندزفری، بلوتوث و غیره) درج شود.

 

 

سند قطعی (بنچاق)

این برگه، سند مورد نیاز سوم (جهت وجوب و ضرورت قولنامه) از جانب دفتر اسناد رسمی محسوب می‌شود. زمانی که مالک اولیه خودرو (که برگه کمپانی به نام ایشان است) قصد فروش خودرو را به نفر دوم داشته باشد، دفترخانه به‌عنوان یک واسطه حقوقی و در واقع یک حاکم و شاهد بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند.

دفترخانه در این مرحله از معامله، مشخصات فروشنده، مشخصات خریدار، مشخصات خودرو و قیمت نهایی معامله را در این برگه درج می‌نماید و همچنین در بخش‌های بعدی نیز موضوعات مرتبط به نقل و انتقال خودروی مربوطه را مکتوب می‌کند.

لازم به ذکر است که از مالک دوم خودرو به مالکین بعدی (مالک سوم، چهارم، پنجم و ...) هر بار برگه بنچاق جدید از دفترخانه صادر شده و به برگه‌های بنچاق قبلی افزوده می‌شود.

 

 

تعریف «تک برگ سند»

در بازار به حالتی که اسم فروشنده در برگ سبز خودرو و برگه کمپانی یکسان باشد، تک برگ سند گویند.

اگر خودرویی تک برگ سند باشد، دیگر به برگه بنچاق نیازی نیست و برگه کمپانی کافی است. (در واقع در این حالت برگه بنچاقی وجود ندارد.) اما اگر خودرویی تک برگ سند نباشد، از خریدار دوم به بعد، وجود برگه کمپانی و آخرین بنچاق در دفترخانه الزامی است.

 

بیمه نامه خودرو

بر طبق قانون مدنی، وجود بیمه شخص ثالث فعال (چه برای یک روز، چه برای یک سال) در حین معامله در دفترخانه واجب و ضروری است.

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث جز مدارک واجب معامله نبوده و شخصی و اختیاری است.

 

 

برگه عوارض سالیانه خودرو

عوارض سالیانه خودرو که جز دیون دولتی و مدارک مورد نیاز در دفترخانه محسوب می‌شود، در دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر مربوط به شهرداری قابل پرداخت است.

تذکر: مالک سابق خودرو باید در حین معامله در هر سال، عوارض خودروی مربوطه را تا پایان آن سال تسویه کند. در مواردی نیز ممکن است بین خریدار و فروشنده به‌منظور پرداخت عوارض، توافقاتی صورت گیرد.

 

کارت خودرو

در این کارت کوچک (به اندازه یک کارت عابر بانک) که به‌نوعی در حکم همان برگ سبز خودرو است (مورد تأیید نیروی انتظامی)، مشخصات مالک خودرو (در روی کارت) و مشخصات خودرو (در پشت کارت) درج  شده است.

این کارت باید در تمام مواقع همراه مالک خودرو باشد تا درصورت درخواست از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی، به ایشان نشان داده شود.

تذکر: در صورتی که کارت خودرو مفقود شده باشد، جای نگرانی وجود ندارد و فرد خریدار می‌تواند در هنگام تعویض پلاک، نامه‌ای جهت رفع این مشکل از مرکز تعویض پلاک دریافت و امضا کند.

 

 

معاینه فنی خودرو

برگه معاینه فنی جز مدارک ضروری در هنگام تعویض پلاک است که در زمان فک و تعویض پلاک مشاهده و بررسی می‌شود. 

لازم به ذکر است که معاینه فنی خودرو تا سقف سالی که شهرداری تعیین نماید، مورد نیاز است؛ به عنوان مثال در سال جاری (۱۳۹۹)، خودروهای تا سال ۱۳۹۴ یا خودروهای وارداتی تا سال ۲۰۱۵ باید معاینه فنی داشته باشند.

تذکر: اگر معاینه فنی خودرو تمام شده باشد، فروشنده موظف است که معاینه فنی خودروی مربوطه را اخذ نموده و سپس به خریدار تحویل دهد و یا به‌صورت توافقی در ارتباط با این موضوع تصمیم گیری نمایند. 

 

 

نکات قابل توجه در ارتباط با خودروهای وارداتی

دو حالت در ارتباط با مدارک خودروهای وارداتی وجود دارد:

حالت اول: اگر خودرو به‌صورت شرکتی وارد شده باشد. 

در این حالت شرکت مادر یا نمایندگی، برگه کمپانی را به خریدار می‌دهد (به‌عنوان مثال شرکت آسان موتور، شرکت مادر برای خودروهای هیوندای محسوب می شود. پس در این حالت شرکت آسان موتور به‌عنوان طرف مورد اعتماد کارخانه‌ هیوندای و نمایندگی رسمی آن، سندی با عنوان برگه کمپانی صادر می‌نماید).

حالت دوم: اگر خودرو به‌صورت شخصی وارد شده باشد.

در این حالت برگه گمرکی این خودرو در حکم همان برگه کمپانی است.

_____________________________________________________________________________________

مدارک نام برده، تمام مدارک مورد نیاز و واجب معامله هستند که لازم است فروشنده در حین تنظیم متن قولنامه خودرو، در مرکز تعویض پلاک و در زمان تنظیم سند قطعی در دفترخانه به همراه داشته باشد.

مدارکی غیر از موارد مذكور در فوق، ضروری نیستند. به‌عنوان مثال اگر خودرویی ۴ بار معامله شده باشد، فقط سند قطعی (بنچاق) آخر نیاز است و به بنچاق‌های قبلی نیازی نیست. 

وجود یا عدم وجود برخی از وسایل جانبی خودرو (مانند سوییچ یدکی، ریموت یدکی، ضبط صوت، باند و به‌طور کلی اقلامی که به صورت فابریک از ابتدا به همراه خودرو بوده است) یک موضوع توافقی بین خریدار و فروشنده است.

پس از مشاهده تمام مدارک ذکر شده، نوبت به تنظیم قولنامه ماشین  می‌رسد که این بخش همانطور که در مقدمه گفته شد، از مهمترین بخش‌های یک معامله به‌شمار می‌آید. در زمان تنظیم متن قولنامه ماشین باید به چندین مورد دقت و توجه شود که در ادامه این مطلب به تشریح آنان می‌پردازیم:

 

محتویات تنظیم یک قولنامه اصولی

به‌طور کلی یک قولنامه (نمونه مبایعه نامه خودرو) باید شامل بخش‌های زیر باشد:

پس از عبارت «بسمه تعالی»، عنوان «مبایعه نامه» یا «توافقنامه»

تاریخ و ساعت تنظیم قولنامه

مشخصات اولیه فروشنده و خریدار: این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کد ملی، محل صدور، کد پستی و آدرس هستند. 

تذکر: فردی که نام او به‌عنوان فروشنده در قولنامه ثبت شده است باید مالک سند قطعی و بنچاق یا برگه کمپانی باشد و یا به‌عنوان وکیل فروشنده معرفی شده باشد. (که در این‌صورت باید نامه وکالت معتبری از دفترخانه و حق امضا ارائه دهد). در غیر این‌صورت تنظیم قولنامه با این فرد به هیچ وجه جایز نبوده و خریدار می‌تواند با عنوان «فروش مال غیر» از فروشنده شکایت کند که این امر تبعات کیفری سنگینی به همراه خواهد داشت. 

همچنین در ارتباط با خریدار نیز اطلاعات قابل درج در متن قولنامه خودرو باید با اطلاعات واقعی فرد مطابقت داشته باشد چرا که امروزه بر طبق قانون، به‌منظور دریافت چک‌های بانکی برای مبالغ بالای ۲۰۰ میلیون تومان (قانون مربوطه تا تاریخ مهر 1399)، قولنامه باید به بانک ارائه و چک بانکی نیز از فرد خریدار صادر شود.

مشخصات کامل خودرو: این بخش شامل مشخصاتی از قبیل نوع خودرو، مدل خودرو، شماره شاسی، شماره موتور و غیره است.

تذکر: خریدار باید در هنگام معامله، اصالت و ویژگی‌های خودرو را با اطلاعات درج شده در سند مقایسه و بررسی نماید. اما اگر در برخی از موارد به هر دلیلی این امکان برای خریدار محترم وجود نداشته باشد که اصالت خودروی مربوطه را تشخیص دهد، به طور معمول از روی خود سند، اطلاعات خودرو را یادداشت می‌کنند. چه بسا تشخیص اصالت خودرو بر عهده مراکز تعویض پلاک است. لذا اگر موارد مکتوب نیز صحیح نباشند، جای نگرانی وجود ندارد زیرا بررسی صحت این مورد در نهایت بر عهده مراکز تعویض پلاک است.

ثمن معامله: مبلغ کل خودرو باید به‌طور واضح و مشخص به حروف و عدد در قولنامه نوشته و همچنین مبلغ بیعانه نیز تعیین و پرداخت شود. در نهایت الباقی ثمن معامله باید در تاریخی که طرفین به صورت توافقی مشخص می‌نمایند و در دفترخانه‌ای که قرار است امور مربوط به وکالت انجام گیرد (یا در مرکز تعویض پلاک) پرداخت شود.

تذکر: فراموش نشود که تاریخ مراجعه‌ی فروشنده و خریدار به دفتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک به‌منظور پرداخت ثمن معامله، تعیین و ذکر شود.

تاریخ و ساعت تحویل خودرو

تذکر۱: پیش از تحویل خودرو به خریدار، تمام امور حقوقی و کیفری این خودرو مانند توقیفی‌ها، خلافی‌ها، عوارض شهرداری و دیگر دیون دولتی به عهده فروشنده بوده و فروشنده باید تمام این موارد را پرداخت و تسویه نماید. 

تذکر۲: هزینه‌های تنظیم سند و نقل و انتقال به‌طور کلی در هر شهر و شرایطی بر اساس عرف متفاوت است. به‌عنوان مثال در شهر تهران هزینه‌های مربوط به تنظیم سند و نقل و انتقال برعهده‌ی فروشنده است اما در برخی از شهرهای جنوبی و غربی، بخشی از این هزینه برعهده خریدار و بخش دیگر بر عهده فروشنده و یا حتی ممکن است که  تمام هزینه برعهده خریدار باشد.

تذکر۳: پس از تحویل خودرو به خریدار، هزینه‌های مربوط به  فک و تعویض پلاک برعهده‌ی خریدار است.

نحوه انتقال: عبارتی در قولنامه باید با مضمون نحوه انتقال بصورت وکالت (وکالت فروش یا وکالت کاری با تعیین زمان دقیق) یا با حضور فیزیکی فروشنده، درج شود.

حق فسخ قرارداد: حق فسخ جز شروط اصلی هر مبایعه نامه است لذا باید با توجه به شرایط طرفین، زمان (از یک روز تا یک سال) و مبلغ (از مبالغ پایین تا مبالغ بسیار بالا) مشخصی برای فسخ قرارداد در قولنامه تعیین و مکتوب شود.

 

سایر نکات تنظیم قولنامه

پس از بررسی دقیق و اتمام مراحل فوق، طرفین معامله اقدام به امضای اسناد و درج اثر انگشت با حضور حداقل دو شاهد در دفتر اسناد رسمی می‌نمایند.

موارد گفته شده در این مطلب، پایه و اساس یک نمونه قولنامه است اما شاید بر اساس نیاز، شروط دیگری نیز در مبایعه نامه ذکر شود (به‌عنوان مثال مواردی از قبیل رنگ شدگی خودرو، محل توقف خودرو و انجام کارشناسی خودرو بر اساس توافقات طرفین و صلاح هر شخص نوشته می‌شوند). 

لازم به ذکر است که به طور معمول در دستگاه‌های قضایی، اعتبار قولنامه دست نویس تا زمان تنظیم سند قطعی اعتبار دارد. اما اگر در این فاصله موارد ناگهانی از قبیل کلاهبرداری، توقیف و مشکلات قضایی برای این خودرو رخ دهد، از طریق قولنامه قابل پیگیری است (حتی اینکه سند قطعی هم صادر شده باشد) اما از نظر برخی از افراد با ثبت سند قطعی، بندهای قولنامه باطل می‌شود.

 

نکته قابل توجه: توصیه می شود که تنظیم قولنامه به دلیل اهمیت بسیار بالای آن، توسط افراد ورزیده و باتجربه صورت گیرد که در اینجا نیز کارشناسان مجموعه اتولتو به تمام بندهای ضروری قولنامه آگاه هستند و می‌توانند جهت تنظیم هوشمندانه‌ی یک متن قولنامه ماشین، برای فروشندگان و خریداران محترم خودرو ارائه خدمت نمایند. 





nastaran بازدید : 24 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

ترمیم و درمان دندان شکسته چگونه انجام می شود؟

 

شکستگی دندان به صورت پیشامد بوده که ممکن است نتیجه حوادث ناگوار باشد، که این مورد امکان دارد برای هر فردی اتفاق بیفتد، که در این شرایط خاص نداشتن آگاهی لازم در مورد اقدامات احتیاطی، باعث ترک خوردن، تکه شدن و شکستن دندان می شود. شکستگی دندان در بعضی از مورد ها بدون درد بوده و به غیر از موضوع زیبایی و بهداشت، مشکلی ایجاد نمی کند. در دیگر موارد شاهد درد دندان شکسته هستیم، که ترمیم و درمان دندان شکسته یک فوریت پزشکی محسوب می شود، که نیاز به توجه و درمان سریع دارد.

آشنایی با فرم دندان های سالم

در ابتدا باید علل بروز دندان های شکسته شده را بررسی کنیم. دندان ساخته شده از سه لایه : مینا، عاج و پالپ 

جالب است بدانید که سخت ترین ماده در بدن انسان، لایه خارجی و بالایی دندان به نام مینا است، که حتی از استخوان هایی که اسکلت بدن انسان را تشکیل می دهند، قوی تر است. مینا لایه قابل رویت حفاظتی اطراف دندان می باشد که به رنگ سفید است.

تاج دندان را به قسمتی از دندان می گویند که در بالای لثه قرار گرفته، که با لبخند زدن مشاهده می شود. عاج بافت نرمی دارد که زیر مینا قرار گرفته است، عاج بیشترین بخش ساختار دندان را تشکیل می دهد و که برای محافظت از قسمت پالپ دندان که تشکیل شده از رگ های خونی و اعصاب، نقش مهمی ایفا می کند. در اصل می توان گفت که ریشه های دندان در فک توسط عاج و پالپ محکم نگه داشته می شود.

ریشه ای که در لثه و فک قرار دارد توسط لایه ای به نام سمنتوم پوشیده شده اند. سمنتوم تقریبا شبیه مینای دندان است، با این تفاوت که کمی نرم تر است. قطعا لایه ای که در معرض آسیب و شکستی قرار گرفته، لایه سطحی مینای دندان است.

وقتی که یک دندان آسیب می بیند، ترک خورده یا شکسته می شود، در وهله اول بیشترین تاثیر را بر مینا، همان لایه بیرونی دندان می گذارد. در شرایطی خاص ممکن است آسیب و شکستگی نیز باعث درگیر شدن عاج و پالپ دندان شود. 

 

ترمیم و درمان دندان شکسته

 

طریقه ترمیم و درمان دندان شکسته

باید گفت بهترین روش ترمیم و درمان دندان شکسته، به مواردی چون علت، میزان آسیب و پوسیدگی دندان بستگی دارد. در اینجا توضیح می دهیم که دندانپزشکان چه روشی برای ترمیم دندان شکسته استفاده می کنند.

 

۱. کانتورینگ دندان

هنگامی که شکستگی دندان فرد بسیار کوچک و جزئی باشد، کار ترمیم آن به این صورت است که، دندان شکسته را گرد کرده و لبه های تیز آن را صیقل و صاف می کند، این گونه که همخوانی درستی با سایر دندان ها داشته باشد، و از نظر زیبایی کاملا طبیعی جلوه کند.

۲. پر کردن و یا چسباندن دندان شکسته

ترمیم دندان شکسته در این روش، از موادی مخصوص دندانپزشکی استفاده می شود، که در قسمت شکستگی یا ترک دندان قرار می گیرد. این مواد می تواند شامل آمالگام یا کامپوزیت یا گلاس آینومر و غیره باشد. ترمیم و پر کردن دندان های پوسیده یا شکسته با استفاده از مواد همرنگ دندان بیشتر مورد توجه مراجعین است. 

۳. استفاده از روکش برای ترمیم دندان شکسته

یکی از روش های ترمیم دندان شکسته، روکش کردن آن است. به این صورت است که به طور اختصاصی برای هر بیمار ساخته و جایگزین دندان شکسته می شود. قسمت های پایه و ساختار اصلی در این حالت سالم باقی می ماند.در این شیوه یک تاج دندان مصنوعی جزئی یا کامل را پس از ساختن، به دندان وصل می کنند تا دندان مستحکم شده و تا جایی که بتواند دندان طبیعی را حفظ کند. گاهی برای اینکه از موفقیت در ترمیم دندان شکسته اطمینان حاصل شود، درمان کانال ریشه نیز انجام می دهند.

 

ترمیم و درمان دندان شکسته

 

۴. روش درمان کانال ریشه در ترمیم دندان شکسته

در صدمات شدیدتر، پالپ دندان (ساختار داخلی)  به شدت آسیب می بیند. در این روش می توان با تمیز کردن و پر کردن، ریشه طبیعی دندان را نجات داد. با نگهداری ریشه، تاج و مینای دندان سست شده و باید یک تاج مصنوعی تعبیه کرد.

5. راه حل نهایی، کشیدن دندان

اگر دندانهای بیمار دچار آسیب دیدگی شدید شده باشد، و امکان درمان آن توسط هیچ یک از روش های ترمیم دندان شکسته وجود نداشت، ممکن است تنها راه نجات آن کشیدن دندان باشد. این موضوع کاملا مشخص است که کشیدن دندان به ایجاد شکاف و فاصله بین دندان ها منجر می شود، در این مواقع فرد احساس نیاز به حفظ سلامت لثه، لبخند زیبا و افزایش اعتماد به نفس و نیز نوعی از دندان مصنوعی دارد، که  فرد بیمار می تواند یکی از روش های کاشت و ایمپلنت، برای ترمیم دندان شکسته خود اقدام کند. از سوی دیگر می توان در اصلاح طرح لبخند، دندانپزشک زیبایی، روش های درمان را با توجه به شرایط بیمار پیشنهاد دهد.

 

با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی، شما می توانید از دندان های زیبا و لبخندی تاثیر گذار لذت ببرید.

شما می توانید جهت مشاوره به مطب بهترین دندانپزشک پونک جناب دکتر مهدی ابوالقاسمی مراجعه کرده و هرچه زودتر به رویای لبخند هالیوودی برسید.

 

nastaran بازدید : 23 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

روش های صادرات پسته به کشورها

 

این محتوا درباره روش های صادرات پسته نیز توضیح می دهیم. در ابتدا باید نیاز مشتری را برای شروع فرآیند پسته باید حتما در نظر گرفت، زیرا امکان دارد نوع کیفیت پسته برای کشور مقصد متفاوت باشد. باید اشاره کرد که به طور معمول در رابطه با این قضیه، کشورهای اروپایی، بسیار سختگیر بوده و به این کشورها بهترین و با کیفیت ترین نوع پسته صادر می شود. 

باید گفت در برابر کشورهای کمتر توسعه یافته که درآمدی متوسط دارند، کیفیت های متوسط نیز خواهان بیشتری دارند. بعد از انتخاب نوع کیفیت پسته صادراتی با توجه به استانداردهای ذکر شده از طرف مشتری، و نیز مطابق با استانداردهای گمرک کشور فرستنده شده و همچنین کشور گیرنده، فراهم می شود.

بسیاری از استانداردها مربوط میشه به آزمایش های تاکید کیفی مواد غذایی، برای مثال استانداردهای مواد غذایی کشور آلمان در این مورد، اینگونه است که نسبت به مقدار آفلاتوکسین بسیار سخت گیر هستند، به همین علت فقط پسته هایی به این کشور راه پیدا می کنند که مقدار سم آفلاتوکسین آنها بسیار پایین باشد.

بر پایه قوانین و مقررات کشور مقصد در خصوص مواد غذایی، از جمله استانداردهای واردات خشکبار و مواد غذایی در گمرک آن کشور، داشتن گواهی سلامت مواد غذایی و رعایت حد مجاز از آزمایشگاه های معتبر اداره استاندارد، در تمام کشورهای اتحادیه اروپا الزامی است. گرفتن مجوزها، تاییدیه ها و در کل طی کردن این مراحل قبل از ارسال کالا از الزامات گمرک می باشد.

 

صادرات پسته

 

مراحل صادرات پسته

گذراندن مراحل بالا برای صادرات پسته الزامی است. بعد از تهیه و تامین بار، حتما برای حمل و نقل باید بسته بندی های مناسبی تهیه کرد، و همچنین  بر روی بسته بندی ها نیز اطلاعات شرکت و اطلاعات مربوط به محصول به صورت تمام و کمال درج شود. صادر کردن پسته در بیشتر اوقات به صورت فله ای بوده، در این حالت باید اطلاعات را بر روی گونی یا به روش لیبل زدن هک کنید.

برای گذراندن مراحل گمرک، یکی از آسانترین و راحت ترین روش ها، بهره گیری از ظرفیت های گمرکی محل تامین بار می باشد، باید اشاره کرد که برای صادرات پسته، جهت عبور از پروسه اظهار نامه و استانداردها و … می توان از گمرکات استان کرمان استفاده کرد.

صادرات پسته

چگونگی مراحل باربری و حمل و نقل صادرات پسته

پس از گرفتن مجوزها و استانداردهای لازم و به طور کا طی کردن تمامی مراحل بالا، زمان مرحله بارنامه شدن محصول می رسد. به دلیل وجود بسیاری از شرکت های حمل و نقل بین المللی فعال در ایران، باید گفت که این مرحله سختی نیست و به راحتی شرکت معتبری در این زمینه پیدا می شود. بعد از انتخاب شرکت معتبر باید به بررسی تمامی مراحل پرداخت، از جمله کانتینری که بار در آن قرار میگیرد باید با دقت بازرسی شود، که در صورت لازم اقدام به ضد عفونی حشرات و قارچ های احتمالی شود، به ویژه اگر حمل بار بر روی دریا باشد، رطوبت بالا بر روی بار بسیار تاثیر می گذارد. 

 

درباره صادرات پسته ایران

باید گفت که از بین کشورهای های تولید کننده پسته، ایران جزء بزرگترین کشور جهان محسوب می شود، محصول پسته از با ارزش ترین محصولات کشاورزی ایران است. در ایران، صادرات پسته به دیگر کشورهای جهان، سابقه بالایی دارد، می توان گفت که از تجارت های سنتی ایران است. 

 

 

 فروشگاه ایران پسته، بهترین شرکت صادر کننده پسته، با ارائه محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بی نظیر همیشه در کنار شماست.

با ورود به سایت ایران پسته، شما می توانید علاوه بر مشاهده بهترین انواع پسته، از قیمت پسته کله قوچی و قیمت پسته فندقی  مطلع شوید.

 

nastaran بازدید : 22 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

بررسی خواص بادام زمینی و انواع آن


بادام زمینی گیاه بومی برزیل است، و باید گفت که از آنجا به مناطق دیگر راه یافته است. برای کشت این گیاه، آب و هوایی گرم مناسب می باشد. گیاه بادام زمینی یک ساله بوده دارای ساقه ای راست با ارتفاعی حدود ۳۰ سانتیمتر است. تشکیل گیاه بادام زمینی به این گونه است که برگ های مرکب آن از دو زوج برگچه بوده و دو نوع متفاوت گل زرد رنگ دارد که بعد از تلقیح، دم گل خم می شود و به سطح خاک رسیده و به تدریج به داخل خاک نفوذ کرده و میوه آن در داخل خاک شکل میگیرد.

طول میوه بادام زمینی به تقریبا ۴ سانتیمتر می رسد که پوسته شکننده آن به رنگ خاکستری مایل به زرد است. بر روی پوسته آن شاهد یک تا سه تا برجستگی هستیم که هر کدام محل دانه هستند. می توان گفت که دانه بادام زمینی شباهتی به فندق دارد مثل رنگ سفید مایل به زرد آن، با این تفاوت که بادام زمینی، تخم مرغی شکل است، و پوسته نازک روی این دانه به رنگ قرمز قهوه است.


انواع دانه بادام زمینی

چهار گونه بادام زمینی هستند که محبوبیت ویژه ای دارند، شامل:

اسپانیایی - رونده - ویرجینیا - والنسیا 

البته به جز این موارد انواع قرمز و سفید تنسی هم دارد. باید اشاره کرد که گونه های خاصی از بادم زمینی ها وجود دارد که به علت تفاوت هایی که در طعم، مقدار روغن، اندازه و شکل آنها است، کاربرد های خاصی دارند. بادام زمینی نوع ویرجینیا و برخی از گونه های والنسیا، با پوسته داد و ستد می شوند. علت انتخاب این گونه ها، اندازه درشت و ظاهر جذاب پوسته آنها است.

بیشترین استفاده از بادام زمینی اسپانیایی در شیرینی ها، مغز های شور و خمیر بادام زمینی است، و نیز انواع رونده آن برای تهیه خمیر بادام زمینی پر کاربرد است. 


خواص بادام زمینی 

می توان گفت که بادام زمینی از نظر خواص، در دسته ارزش غذایی گردو و بادام قرار دارد. بادام زمینی سرشار از مواد مغذی ضروری بوده و منبع عالی از نیاسین، منگنز، بیوتین، تیامین، فولات، منیزیم و غیره است، همچنین منبع خوبی از ویتامین اسید فولیک، E، فسفر و فیبر می باشد. 

بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین از نظر غذایی بسیار مفید بوده، که میتوان به خواص دارویی چون : از بین بردن درد معده، برطرف کردن سرفه خشک، تقویت ریه و طحال، نرم کننده سینه، زیاد کردن شیر مادران، کمک به هضم غذا، بالا بردن کلسترول مفید خون، ملین و بسیار قوی اشاره کرد.


استفاده غذایی از بادام زمینی 

غالبا بادام زمینی را به همراه نمک سرخ کرده یا به صورت خام یا پخته در آب و نمک مصرف می کنند. همچنین می توان به تهیه خمیر و شیرینی و محصولات دیگر بادام زمینی اشاره کرد. روغن بادام زمینی به دلیل طعم ملایم و اینکه فقط در دمای نسبتا بالا می سوزد، در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 ناگفته نماند که شاید بسیاری از افراد از خوردن غذاهایی تهیه شده با بادام زمینی و خوردن خود این دانه بسیار لذت ببرند، اما بعضی از افراد حساسیت شدیدی نسبت به آن داشته، در حدی که حتی خوردن یک عدد بادام زمینی می تواند برای آنها خطرناک باشد. این افراد نیز حتی ممکن است با استنشاق گرده این دانه واکنشی خطرناک نشان دهند. همین دلیل باعث شده که کمتر در هواپیماها سرو شده و حتی در بسیاری از مکان های آموزشی برای حفاظت از دانش آموزان حساس به بادام زمینی، ممنوع شده است. روغن بادام زمینی از پروتئین کمتری نسبت به مغز آن برخوردار است، از همین رو افراد بسیار کمی به آن حساسیت نشان می دهند. 


از کاربرد های دیگر دانه بادام زمینی باید گفت که :

بادام زمینی هایی که برای خوردن مناسب نیستند، برای تولید روغن و دانه و علوفه دامی استفاده می شود، و در صنعت کاربردهای بسیاری دارد، از جمله رنگها، لاک و الکل، روغن های روان کننده، جلا دهنده های لوازم منزل، چرم لباس، نیترو گیلی ریسین، حشره کش ها و نیز تهیه صابون و لوازم آرایشی تهیه شده از روغن بادام زمینی .

شرکت پوطار همواره تلاش کرده است که بتواند با ارائه بهترین آجیل و خشکبار مشهد، و همچنین ارسال آجیل و خشکبار به سراسر ایران، یک میان وعده مغذی را برای شما فراهم آورد. با ورود به سایت پوطار ، شما می توانید علاوه بر مشاهدهانواع بادام زمینی و درختی با بهترین کیفیت، از قیمت آجیل مخلوط مطلع شوید.


nastaran بازدید : 20 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

 ویژگی ها و کاربردهای جدول باغچه و انواع آن

 

این محتوا شامل ویژگی ها و کاربردهای جدول باغچه و انواع آن می باشد. در چندین سال اخیر دورچینی باغچه و محوطه سازی به وسیله جدول بتنی، مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است. از همین جهت بسیاری از طراحان محوطه سازی با استفاده از جدول بتنی و قالب های متفاوت، توانسته اند زیبایی خاصی در محوطه به وجود بیاورند. 

استفاده از جدول بتنی برای دورچینی باغچه ها و جداسازی خیابان ها از پیاده رو ها بسیار رایج است، که این جداول بتنی به روش های متفاوت و گوناگونی در کنار هم چیده می شوند.

به همین علت است که برای دورچینی باغچه ها و محوطه سازی از جدول های بتنی، به همراه قالب ها با طرح های گوناگون، با رنگ ها و شکل های متفاوت استفاده می شوند، که باید گفت ماده اولیه جدول بتنی، خوشبختانه یکسان است، و برای روش پرسی و روش سنتی از مرغوبترین بتن استفاده می شود، و همچنین ساخت آن به روش های متفاوت و شکل های متفاوت به قالب هایی وابسته است که مشتری سفارش می دهد.

 

جدول باغچه

 

 

جدول های بتنی متنوعی در پارک ها و پیاده رو ها در مسیرهای مختلف به چشم می خورند که بسیار جذاب و زیبا هستند، در ابتدا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چند نوع جدول باغچه زیبا سازی وجود دارد؟!

باید گفت از نمونه جدول ها و نرده های بتنی طرح ها و انواع مختلفی وجود دارند. انواع جدول های بتنی طرح دار را میتوان در گروه جدول های بتنی فانتزی قرار داد. 

 

جدول باغچه

 

جدول های بتنی فانتزی شامل دسته بندی زیر می شود :

جدول باغچه واش بتن:

جدول باغچه واش بتن دارای تنوع رنگی بالایی است، و به علت اینکه ساختار آن به طبیعت نزدیک است، بیشتر برای استفاده در فضای سبز محوطه های مسکونی و حیاط ویلا ها مناسب است. این نوع جدول به اسم جدول ویلایی شناخته می شود.

 

جدول باغچه پلیمری:

می توان گفت که جدول باغچه پلیمری از تنوع رنگی بالایی برخوردار است.این نوع جدول باغچه ها نیز علاوه بر طرح ها و تکسچرهای متنوع، مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.

 

جدول باغچه پرسی رنگی:

این نوع جدول باغچه پرسی رنگی از لحاظ ساخت، شبیه به جدول پرسی ساده و یا جدول خیابانی معمولی است، که به رنگ های قرمز و طوسی تولید می شود، اما می توان اشاره کرد که تولید این جدول ها به صورت سفارشی و نیز با رنگ دلخواه امکان پذیر می باشد.

 

 

برای دیدن محصولات موزاییک، جدول باغچه و کف پوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,270
  • بازدید کلی : 2,889